TOM125 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Witam. Mam bardzo duży problem z silnikiem w NSR 125. Sprawa wygląda następująco, po kupnie NSR zrobiłem około 50 km i zatarł się silnik :sad: Oddałem moto do ,,NAPRAWY" do serwisu który działa już na rynku dość długo. Zalecili mi wstawienie tulei i dobranie tłoka, i został wysłany cylinder do tulejowania ( robił to ktoś kto ma pojęcie i się tym zajmuje ) Mój wybór co do tłoka NAMURA, trochę tańszy, po złożeniu motoru w serwisie chodził fajnie (NA WOLNYCH OBROTACH) Lecz po odebraniu motoru przejechaniu 5 km znowu sie ZATARŁ :banghead: , nie był katowany ani kręcony wysoko na obrotach. Zawiozłem ponownie do serwisu i znowu szlif i tłok, tym razem najlepszy tłok VERTEX co do (WOSSNERA) to chyba to samo bo jedna półka jeżeli chodzi o tłoki :) Po odebraniu ponownie motoru ta sama sytuacja, przy 80 km/h zablokowało mi koło dobrze że to była prosta... Jeżeli chodzi o cylinder i tłok to za każdym z tych razy jest delikatna rysa w tym samym miejscu. Teraz mechanik postawil diagnozę że być może to coś z wałem, korbowodem. Koszty jakie poniosłem są dość duże i nie przyniosły mi żadnego postępu, a teraz trzeba rozebrać silnik na pół i wyjąć wał, wymienić korowód (wersja mechanika) i znowu koszty :mad: Prosze o jakieś konkretne podpowiedzi.Jak bym coś źle napisał czy coś to sorry ale jestem nowy.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Sprawdzałeś dozownik? I układ chłodzenia? Zwłaszcza po 1 zatarciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Każdy silnik 2T po zatarciu należy rozebrać, dokładnie umyć i dokonać weryfikacji części.Remont na szybko z zasady kończy się kolejnym zatarciem a czasami szybkim zniszczeniem wału korbowego.Montując nowy cylinder z tłokiem musimy mieć pewność, że korbowód jest prosty a łożyska wału w dobrym stanie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM125 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Jeżeli chodzi o dozownik to jest odcięty całkiem i mieszanka jest robiona do baku, a temperatura według wskaźnika jest ok. Za każdym razem przy zatarciu wychodziła para z pod baku. Do Piotr Dudek. Dobrze piszesz tylko powiedz dlaczego warsztat nie podjął takiej decyzji po pierwszym razie a zwłaszcza po drugim. Tylko opcja tłok i szlif a koszty i tak duże i zero efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Jeżeli chodzi o dozownik to jest odcięty całkiem i mieszanka jest robiona do baku, a temperatura według wskaźnika jest ok. Za każdym razem przy zatarciu wychodziła para z pod baku. A dlaczego dozownik odcięto ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM125 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 W większości Nsr-ek tak się robi bo jest problem z podawaniem oleju. Dozownik się zacina i wtedy zaciera się tłok, dlatego mieszanka jest robiona do baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mixser Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Miałem podobny przypadek u siebie na serwisie tylko to była yamaha tzr 125 tez zacierałą sie właściciel zmieniał kilka cylindrów i było to samo Co okazało sie że byłą za mała dysza gółwna w gaźniku i przy wyszych obr dostawał ubogą mieszankę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 W większości Nsr-ek tak się robi bo jest problem z podawaniem oleju. Dozownik się zacina i wtedy zaciera się tłok, dlatego mieszanka jest robiona do baku. Wiadomości o większości na pewno masz z internetu tylko żaden z nich nie oważy napisać się prawdy jak szybko zaciera cylinder bez dozownika. :biggrin:Jeszcze nie spotkałem się z zatartym dozownikiem który dostawał odpowiedni olej, ale jak ktoś leje bele gówno po 7 zeta za litr to co innego.Dozownik jest po to skonstruowany aby podawał porcję oleju dla silnika w zależności od jego potrzeb i tego nie przeskoczysz w szybkoobrotowym 2T bo to nie jest przedwojenny Koszmar czy inna Jawka która kręci 4000 obrotów w przypływie szczerości dytmiąc przy tym jak ruska lokomotywa. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM125 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Może źle napisałem o dozowniku nie że ,,zaciera się" tylko nie podaje oleju. Teraz przywiozłem moto do mechanika i idę rozkręcać silnik całkiem żeby wciągnąć wał i oddać go do sprawdzenia może wtedy ta sytuacja się wyjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Może źle napisałem o dozowniku nie że ,,zaciera się" tylko nie podaje oleju. Teraz przywiozłem moto do mechanika i idę rozkręcać silnik całkiem żeby wciągnąć wał i oddać go do sprawdzenia może wtedy ta sytuacja się wyjaśni. Dozownik potrafi się zapowietrzyć w momencie braku oleju i należy go odpowietrzyć po zalaniu nowym olejem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM125 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Po wyjęciu silnika z ramy i zdjęcia bocznych karterów dopatrzyłem się ,,otarcia" na korbowodzie patrząc z boku na niego. Czy to może być przyczyna krzywego wału? :blush: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 z obu stron? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM125 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Nie tylko z lewej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 czyli masz skrzywiony korbowód Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM125 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Czyli teoria mówi że nowy korbowód łożyska i wyważenie wału, tego co mam?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.