Skocz do zawartości

TOM125

Forumowicze
  • Postów

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Honda NSR 125
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    dolnośląskie

Osiągnięcia TOM125

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Witam. Rozwiązaniem mojego problemu okazał się jednak remont silnika od podstaw. Wymiana cylindra na nicasil (używany) nowy tłok wossner, korbowód, łożyska na wale - które były w stanie krytycznym miały duże luzy na boki i bardzo,,brzęczały grzechotały" i myślę że to było przyczyną tak szybkiego zacierania się...
  2. tak ale te na schemacie są większe i to nie było rozkręcane na klosz dałem jedną bo ona była luzem. I zostały mi dwie takie same jak na zdjeciu
  3. Silnik rozpoławiał mechanik, bo był robiony remont: korbowód, łożyska na wale, tłok. A ja rozebrałem kartery i nie pamiętam tych podkładek a mechanik mówi ze jemu na 100% nie zostały żadne części To są te podkładki
  4. Witam mam problem ze sprzęgłem.Po remoncie silnika zostały mi trzy podkładki dość grube, jedna duża była z prawej strony silnika na sprzęgle ( znalazłem do tego schemat ) ale zostały mi dwie mniejsze takiej samej wielkości i grubości i nie wiem czy one nie mają być na tych białych plastikowych zębatkach? Nie mogę znaleźć żadnego schematu do tego.Motor chodzi na wolnych obrotach jak wciskam sprzęgło to słychać po prawej stronie takie zgrzytanie, a jak dotykam dźwignie zmiany biegów to słychać takie zazębianie cała dźwignia chodzi,,trzęsie się" Prosze o pomoc jakieś zdjęcia itp.
  5. To będę wiedział dopiero po wyciągnięciu wału. Na razie po zdjęciu karterów utknąłem, bo nie bardzo wiem jak ustawić później znaki które są na magnecie i po drugiej stronie, z tego co wiem to są one bardzo ważne :) Dlatego odpuściłem sobie dzisiaj dalsze rozbieranie, i jutro jadę do mechanika INNEGO niż był wcześniej motor, żeby mi wytłumaczył co i jak ma być ustawione. Mam pytanie, czy wstawienie poprawnie tulei w cylinder może mieć negatywny wpływ na działanie silnika?? Dzisiaj otrzymałem informację od mechanika że ten silnik nie będzie działał,,bo czegoś takiego się nie robi" Jedyną opcje jaką mi przedstawił to zrobienie ,,NIKASIL"
  6. Czyli teoria mówi że nowy korbowód łożyska i wyważenie wału, tego co mam??
  7. Po wyjęciu silnika z ramy i zdjęcia bocznych karterów dopatrzyłem się ,,otarcia" na korbowodzie patrząc z boku na niego. Czy to może być przyczyna krzywego wału? :blush:
  8. Może źle napisałem o dozowniku nie że ,,zaciera się" tylko nie podaje oleju. Teraz przywiozłem moto do mechanika i idę rozkręcać silnik całkiem żeby wciągnąć wał i oddać go do sprawdzenia może wtedy ta sytuacja się wyjaśni.
  9. W większości Nsr-ek tak się robi bo jest problem z podawaniem oleju. Dozownik się zacina i wtedy zaciera się tłok, dlatego mieszanka jest robiona do baku.
  10. Jeżeli chodzi o dozownik to jest odcięty całkiem i mieszanka jest robiona do baku, a temperatura według wskaźnika jest ok. Za każdym razem przy zatarciu wychodziła para z pod baku. Do Piotr Dudek. Dobrze piszesz tylko powiedz dlaczego warsztat nie podjął takiej decyzji po pierwszym razie a zwłaszcza po drugim. Tylko opcja tłok i szlif a koszty i tak duże i zero efektu.
  11. Witam. Mam bardzo duży problem z silnikiem w NSR 125. Sprawa wygląda następująco, po kupnie NSR zrobiłem około 50 km i zatarł się silnik :sad: Oddałem moto do ,,NAPRAWY" do serwisu który działa już na rynku dość długo. Zalecili mi wstawienie tulei i dobranie tłoka, i został wysłany cylinder do tulejowania ( robił to ktoś kto ma pojęcie i się tym zajmuje ) Mój wybór co do tłoka NAMURA, trochę tańszy, po złożeniu motoru w serwisie chodził fajnie (NA WOLNYCH OBROTACH) Lecz po odebraniu motoru przejechaniu 5 km znowu sie ZATARŁ :banghead: , nie był katowany ani kręcony wysoko na obrotach. Zawiozłem ponownie do serwisu i znowu szlif i tłok, tym razem najlepszy tłok VERTEX co do (WOSSNERA) to chyba to samo bo jedna półka jeżeli chodzi o tłoki :) Po odebraniu ponownie motoru ta sama sytuacja, przy 80 km/h zablokowało mi koło dobrze że to była prosta... Jeżeli chodzi o cylinder i tłok to za każdym z tych razy jest delikatna rysa w tym samym miejscu. Teraz mechanik postawil diagnozę że być może to coś z wałem, korbowodem. Koszty jakie poniosłem są dość duże i nie przyniosły mi żadnego postępu, a teraz trzeba rozebrać silnik na pół i wyjąć wał, wymienić korowód (wersja mechanika) i znowu koszty :mad: Prosze o jakieś konkretne podpowiedzi. Jak bym coś źle napisał czy coś to sorry ale jestem nowy. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...