Skocz do zawartości

POBLEM Z SILNIKIEM NSR 125


TOM125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam bardzo duży problem z silnikiem w NSR 125. Sprawa wygląda następująco, po kupnie NSR zrobiłem około 50 km i zatarł się silnik :sad: Oddałem moto do ,,NAPRAWY" do serwisu który działa już na rynku dość długo. Zalecili mi wstawienie tulei i dobranie tłoka, i został wysłany cylinder do tulejowania ( robił to ktoś kto ma pojęcie i się tym zajmuje ) Mój wybór co do tłoka NAMURA, trochę tańszy, po złożeniu motoru w serwisie chodził fajnie (NA WOLNYCH OBROTACH) Lecz po odebraniu motoru przejechaniu 5 km znowu sie ZATARŁ :banghead: , nie był katowany ani kręcony wysoko na obrotach. Zawiozłem ponownie do serwisu i znowu szlif i tłok, tym razem najlepszy tłok VERTEX co do (WOSSNERA) to chyba to samo bo jedna półka jeżeli chodzi o tłoki :) Po odebraniu ponownie motoru ta sama sytuacja, przy 80 km/h zablokowało mi koło dobrze że to była prosta... Jeżeli chodzi o cylinder i tłok to za każdym z tych razy jest delikatna rysa w tym samym miejscu. Teraz mechanik postawil diagnozę że być może to coś z wałem, korbowodem. Koszty jakie poniosłem są dość duże i nie przyniosły mi żadnego postępu, a teraz trzeba rozebrać silnik na pół i wyjąć wał, wymienić korowód (wersja mechanika) i znowu koszty :mad: Prosze o jakieś konkretne podpowiedzi.

Jak bym coś źle napisał czy coś to sorry ale jestem nowy.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik 2T po zatarciu należy rozebrać, dokładnie umyć i dokonać weryfikacji części.

Remont na szybko z zasady kończy się kolejnym zatarciem a czasami szybkim zniszczeniem wału korbowego.

Montując nowy cylinder z tłokiem musimy mieć pewność, że korbowód jest prosty a łożyska wału w dobrym stanie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dozownik to jest odcięty całkiem i mieszanka jest robiona do baku, a temperatura według wskaźnika jest ok. Za każdym razem przy zatarciu wychodziła para z pod baku.



Do Piotr Dudek. Dobrze piszesz tylko powiedz dlaczego warsztat nie podjął takiej decyzji po pierwszym razie a zwłaszcza po drugim. Tylko opcja tłok i szlif a koszty i tak duże i zero efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dozownik to jest odcięty całkiem i mieszanka jest robiona do baku, a temperatura według wskaźnika jest ok. Za każdym razem przy zatarciu wychodziła para z pod baku.

 

A dlaczego dozownik odcięto ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek u siebie na serwisie tylko to była yamaha tzr 125 tez zacierałą sie właściciel zmieniał kilka cylindrów i było to samo Co okazało sie że byłą za mała dysza gółwna w gaźniku i przy wyszych obr dostawał ubogą mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości Nsr-ek tak się robi bo jest problem z podawaniem oleju. Dozownik się zacina i wtedy zaciera się tłok, dlatego mieszanka jest robiona do baku.

 

Wiadomości o większości na pewno masz z internetu tylko żaden z nich nie oważy napisać się prawdy jak szybko zaciera cylinder bez dozownika. :biggrin:

Jeszcze nie spotkałem się z zatartym dozownikiem który dostawał odpowiedni olej, ale jak ktoś leje bele gówno po 7 zeta za litr to co innego.

Dozownik jest po to skonstruowany aby podawał porcję oleju dla silnika w zależności od jego potrzeb i tego nie przeskoczysz w szybkoobrotowym 2T bo to nie jest przedwojenny Koszmar czy inna Jawka która kręci 4000 obrotów w przypływie szczerości dytmiąc przy tym jak ruska lokomotywa.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle napisałem o dozowniku nie że ,,zaciera się" tylko nie podaje oleju. Teraz przywiozłem moto do mechanika i idę rozkręcać silnik całkiem żeby wciągnąć wał i oddać go do sprawdzenia może wtedy ta sytuacja się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle napisałem o dozowniku nie że ,,zaciera się" tylko nie podaje oleju. Teraz przywiozłem moto do mechanika i idę rozkręcać silnik całkiem żeby wciągnąć wał i oddać go do sprawdzenia może wtedy ta sytuacja się wyjaśni.

 

 

Dozownik potrafi się zapowietrzyć w momencie braku oleju i należy go odpowietrzyć po zalaniu nowym olejem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...