Skocz do zawartości

Honda VF 750 Magna problem ze sprzęgłem, miękka klamka


marcin240690
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj mam pytanie dotycznące tej Hondy vf750 Po przejechaniu jakis 5km kiedy silnik sie nagrzeje to przestaje sprzęgło wysprzęglać. Przy wbijaniu chrupie jak bez sprzęgła. (przez te 5km jakies 10min jazdy chodzi bardzo ładnie) Ten gosciu od którego przytargałem ten motor wsopminał ze trzeba odpowietrzyć sprzęgło i tak tez dzisja zrobiłem kupiłem dot 4 i wlewałem przez odpowietrznik strzykawką az sie uzupełniło w zbiorniczku przy klamce i teraz jest problem bo po zalaniu nowym płynem klamka jest miękka i wcale nie łapie sprzegło zadnego biegu. i co tu moze byc teraz grane ? Proszę o pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witaj mam pytanie dotycznące tej Hondy vf750 Po przejechaniu jakis 5km kiedy silnik sie nagrzeje to przestaje sprzęgło wysprzęglać. Przy wbijaniu chrupie jak bez sprzęgła. (przez te 5km jakies 10min jazdy chodzi bardzo ładnie) Ten gosciu od którego przytargałem ten motor wsopminał ze trzeba odpowietrzyć sprzęgło i tak tez dzisja zrobiłem kupiłem dot 4 i wlewałem przez odpowietrznik strzykawką az sie uzupełniło w zbiorniczku przy klamce i teraz jest problem bo po zalaniu nowym płynem klamka jest miękka i wcale nie łapie sprzegło zadnego biegu. i co tu moze byc teraz grane ? Proszę o pomoc.

 

 

 

 

To jakiś nowy sposób na odpowietrzenie układu ?

 

A może łatwiej było by zalać nowy płyn do zbiorniczka przy pompie a na poluzowany odpowietrznik założyć wężyk i poczekać aż grawitacyjnie płyn sam się wymieni ?

Jak już na dole pokaże się nowy płyn zakręć odpowietrznik i wykonaj poprawnie odpowietrzenie układu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mogę prosić o poradę jak poprawnie wykonać odpowietrzenie układu ? Na ten moment nie stac mnie na mechanika dlatego pozostaje zrobic mi to samemu. Będę bardzo wdzięczny za każda pomoc.

Edytowane przez marcin240690
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jesli nie jest to skomplikowane i mozna wykonać samemu to czemu tego nie zrobic

 

aby później nie zrobić sobie krzywdy, jeżeli potrzebujesz instrukcji jak odpowietrzyć pompę sprzęgła lub układ hamulcowy to znaczy, że nie masz pojęcia jak to wszystko działa.

Popracuj w swoim zawodzie i zarób kasę z której część wydasz na obsługę motocykla komuś kto robi to zawodowo.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze nie jestes taki życzliwy jak koledzy na forum ścigacz pl dostałem tam instrukcje jak to dokladnie zrobic i dzisiaj juz wszystko pieknie działa sprzęgło twarde a biegi wchodzą az miło. Moze komus sie jeszcze przyda - Kolega melvin z forum ścigacz pl jest autorem

w drugą stronę, odpowietrznik jest po to żeby wypuścić powietrze a nie wtłaczać płyn... poczytaj jak odpowietrzyć hamulce w motocyklu, układ jest ten sam więc bez sensu żebym się rozpisywał...

Albo kij mi w oko:
1. otwierasz zbiorniczek płynu (ten przy klamce sprzęgła),
2. okładasz wszystko starymi szmatami bo płyn hamulcowy rozpuszcza lakier,
3. na odpowietrznik (to na dole) zakładasz wężyk i wkładasz jego koniec do pojemniczka z niewielką ilością płynu hamulcowego, tak żeby wężykiem nie zassało się powietrze do układu,
4. pompujesz klamką sprzęgła i po kilku/kilkunastu wciśnięciach przytrzymujesz ją wciśniętą i w tym momencie odkręcasz na chwilę odpowietrznik tak żeby wypchnęło płyn z układu wężykiem do pojemniczka, po chwili zakręcasz odpowietrznik i znów pompujesz klamką,
5. jak poziom starego płynu w układzie zbliży się do zera, zalewasz do pełna nowy płyn (od momentu zalania nowego płynu staraj się żeby jego poziom nie spadł poniżej minimum czasie odpowietrzania),
6. powtarzasz pkt.4 aż do usr... tzn. aż do momentu kiedy wężykiem założonym na odpowietrznik zacznie lecieć czysty płyn bez bąbelków powietrza.
7. składasz wszystko w odwrotnej kolejności do tego jak to rozkładałeś.
8. weź kogoś do pomocy, będzie ci łatwiej.
Czasami jak układ nie chce się odpowietrzyć to warto w zalanym układzie na noc zostawić klamkę wciśniętą, np trytką (mi pomogło w 929 jak oploty nie chciały się odpowietrzyć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj nie chodzi o życzliwość tylko o radę abyś nie wtykał łapek w urządzenia o których nie masz pojęcia bo np. od prawidłowej obsługi układu hamulcowego zależy Twoje zdrowie a czasami nawet życie i jeżeli tego nie zrozumiesz to zrobisz sobie kiedyś krzywdę a wcale Ci tego nie życzę

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...