Skocz do zawartości

Szlif cylndra juz za mna, ale jest pytanie...


Łukasz Kozik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dzis bylem odebrac cylinder ze szlifu. Okazalo sie ze nie obrobiono okien, jak zwrocilem na to uwage to Pan powiedzial ze 20 pln i to zrobi, nie robi tego w standarcie bo zawsze sami to robimy (czyli ze my posiadacze ETZ) Ja tam okien nie chce powiekszac, chce zeby byly takie jakie sa. Ale zastanawia mnie inna sprawa w srodku w cylindrze nie ma idealnej gladzi, wyobrazalem sobie to tak ze bede mial po szlifie lustro w cylindrze a tam widac efekty pracy maszyny... co prawda pod palcem nic nie mozna wyczuc ale czy tak powinno byc ?? Czy dotarcie piersieniami poprawi ten stan ?? Moze znow nie zamowilem czegos co robimy sami :/

 

A jeszcze jedno. Co myslice o tlokach OKINOI .... tajwanskie, w wawie sprzedawcy (brzeska) zachwalaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość joserodo
Ale zastanawia mnie inna sprawa w srodku w cylindrze nie ma idealnej gladzi' date=' wyobrazalem sobie to tak ze bede mial po szlifie lustro w cylindrze a tam widac efekty pracy maszyny... co prawda pod palcem nic nie mozna wyczuc ale czy tak powinno byc ?? Czy[/quote']

 

Tak ma byc to efekt honowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gładzi cylindrowej powinny być ślady. Jest to efekt honowania. Chropowatość cylindra jest ściśle kreślona i nie może być za mała.

Dzięki tym rysom olej będzie się utrzymywał na gładzi cylindra. Przy gładzi jak lustro olej nie miał by się gdzie zatrzymać i po prostu spływał by i utrzymanie filmu olejowego na gładzi było by o wiele trudniejsze.

Pamiętaj jeszcze o tym zukosowaniu okien. Bez nich może ci wyrwać pierścienie w raz z kawałkiem tłoka. Fazy można wykonać zwykłym pilnikiem. Powinny mieć wysokość około 1-2 mm i pochylenie około 2 stopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi oknami to pisalem, kolo zrobi to. Nie zrobil od razu bo ponoc sami to robimy.... Ja nie mam (niestety) czasu na takie prace.

Slady w cylindrze nie sa cylindryczne, maja ksztalt slimaka, wiecie, jakby gwint :P To jest wlasnie honowanie ??

Czy przy odbiorze powinienem zwrocic uwage na cos jeszcze ??

A kolo zarekomendowal luz 3 setki (ponoc ksztalt tloka tego wymaga), wie ze fabryka zaleca 5 ale ponoc tlok ktory przynioslem wymaga 3, niemiecki 5 a polski.... no coz ponoc i do 8, bo niestety potrafi puchnac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość joserodo
Slady w cylindrze nie sa cylindryczne' date=' maja ksztalt slimaka, wiecie, jakby gwint :P To jest wlasnie honowanie ?? [/quote']

 

Tak własnie ma być, ślady powinny sie krzyżowac (ale nie zawsze to zalezy od zakładu)

 

A kolo zarekomendowal luz 3 setki (ponoc ksztalt tloka tego wymaga)' date=' wie ze fabryka zaleca 5 ale ponoc tlok ktory przynioslem wymaga 3, niemiecki 5 a polski.... no coz ponoc i do 8, bo niestety potrafi puchac...[/quote']

 

Przy takim luzie raczej docieraj ja ostrożnie, jest to rzeczywiście mało. Co to za tłok???

 

Keszcze jedno pytanie: szlif robiłes na brzeskiej???

 

A w ogóle to przestań kombinować, zukosuj okna zakładaj garnek i wpadaj w piątek do 2oo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej !

 

Tlok jes firmy Okinoi, ponoc swietny. Szlif robilem na Targowej 5 obok suzuki i sklepu MZ/JAWA/WSK tych starszych dziadkow. Jak na zlosc zaklad na brzeskiej ma 4 tygodnie urlopu, od tego tygodnia :P

W piatek w 2oo bede po 22:00 na starych czesciach.

Slyszal ktos cos o tej firmie Okinoi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej !

 

Tlok jes firmy Okinoi, ponoc swietny. Szlif robilem na Targowej 5 obok suzuki i sklepu MZ/JAWA/WSK tych starszych dziadkow. Jak na zlosc zaklad na brzeskiej ma 4 tygodnie urlopu, od tego tygodnia  :)  

W piatek w 2oo bede po 22:00 na starych czesciach.  

Slyszal ktos cos o tej firmie Okinoi ?

 

wiec tak: ja tez jestem po szlifie na tlok wlasnie tej samej firmy i... .... jesli masz mikrometr do pomiaru takich duzych elemetow jak tlok to zmiez dokladnie bo moj mial gurke(niedorubke) wielkosci 0.0033 mm ... :P druga sprawa to pierscienie-wpakuj kazdy poklei do cyl. i sprawdz luzy na zamkach-moje mialy zamaly lub wcale :P co wygladalo tak ze wogule niedalo sie wsadzic pierscien do cylindra mimo ze specjalnie zostal przeszlifowaby na 0.07mm luzy droga sprawa to to ze byly strasznie ostre-mialy ostre krawedzie a powinny miec fazk ; tlok byl poprawiany do tysiecznych mm((smieje sie bo chyba cala stocznia rematowa marynarki woj. byla zaangazowana w prace nad moim silnikiem :P) to tyle moich dswiadczen z tlokiem i szlifem

teraz moje pytanie: z jakim oporem powiunien chodzic swiezy tlok w swiezym cylindrze? moj da sie przesunac dwoma kciukami-np. jak jest u gory to naciskam na denko i idzie wmiare bez problemu-tak ma byc czy powinno byc lzej?

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tezjestem po szlifie cylinder odałem do goscia w sklepie a on jakiemus fachowcowi od 2T szlif wyniusł mnie 15zł. Tłok kupilem niemiecki 45zł + pierscienie tez niemieckie 2 x 4zł + swozen i zabezpieczenia cen juz nie pamietam, ale w przeciwienstwu do Yaga nie miałem takich problemów, za dwa dni odebrałem cylinder i złozyłem bez zadnych przygut.

 

 

pozdro @

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...