Gość Anonymous Opublikowano 25 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2002 Czesc.Kupilem calkiem niedawno Zephyra750 '91. Moj problem zwiazany jest z tym,ze nie wiem czy mam tam wymienic lancuch rozrzadu czy nie. Jest to juz stare moto,a nie wiem czy byl kiedykolwiek wymieniany. Nie chcialbym tez,zeby mi kiedys sie urwal. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 25 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2002 Czesc! Rok produkcji nic nie mowi o przebiegu , mozna jedynie sie domyslac , jesli moto ma udokumentowany maly przebieg moze wystarczy napiac napinaczem-jesli nie mamy pewnosci co do przebiegu radze lancuch wymienic . Opisze jakiej kaszany narobil zerwany lancuch rozrzadu w CB750 F mojego kumpla:-zmielone zeby na wale korbowym -zmielone zeby 2 walkow rozrzadu-pogiete zawory 6szt.(ale wymienia wszystkie)-wyszczerbiony kawalek bloku silnika w srodkuRemont bedzie jego kosztowal sporo kasy i nerwow, zamienil sie swoja dopracowana CB400 na wiekszy i silniejszy-ma nauczke by sluchac rad innych ludzi. Pozdrawiam Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SKORUPA Opublikowano 4 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2003 Witam!Objawy:- słyszalna samoczynna zmiana obrotów silnika przy niskich obrotach. - przy bardzo lekkim dodaniu gazu i szybkim zamknięciu czuć jak by zaraz miał się zadusić ale tego nie robi. Po wyregulowaniu zaworów jak to nie zniknie to będzie znaczyło że mamy zajżeć do napinacza, łańcuszka.I oczywiście hałas na niskich obrotach "trrrrrrrrrr" i przycinanie się, skrobanie. Nawet w motocyklach z np.:97 r. słychać rozrząd !!! Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 7 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2003 No wlasnie Skorupa czy wymienione objawy przez ciebie dotycza wszystkich motocykli?A co z tym trrr, mi mechanik powiedzial ze to ani zawory nieklepia(byly regulowane) ani lancuszek, stwierdzil ze poprsostu silniki chlodzone powietrzem (yamaha xj 600) tak maja?Moze wypowiedzcie sie na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 7 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2003 Czesc! Lancuchy rozrzadu lepiej wymieniac wczesniej, kosztuja duzo , ale wiecej kosztuje remont silnika +nerwy.Turkotanie, lub klekotanie w Xj600 z prawej strony moze byc spowodowane przez kosz sprzeglowy(ktos o tym juz pisal).Jednak sprzawdz lepiej gdzie slychac turkotanie.Pozdrawiam.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 cze o kosze sprzeglowym wiem, extra slychac to trr jak przyłoze kawalek drewienka do pokrywy od zawaor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Czesc! Bronx a jaki ma przebieg Twoj sprzet,jak duzy potrzebna regulacja napinaczem, jak nie ma co napinac to niestety trzeba lancuch wymienic. Faktem jest ze lancuchy starszych generacji turkocza lub brzecza(typu rowerowego). Najgorzej jest wtedy gdy lancuch jest rozciagniety jak guma od majtek i potrafi przeskoczyc po zebach i spowodowac przywalenie zaworami w tlok(i).Pozdrawiam.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Cze, na liczniku jest 33tys ale ja tak stawiam na 40-45 tys.Fajnie sie czyta pozadne wypowiedzi, przynajmniej jak podjezdzam do mechanika to rozmowa toczy sie na odpowiednim poziomie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Czesc!Oooo to juz niedlugo,lancuchy wytrzymuja najczesciej do 60-70 tys.,ale wszelkie podejrzane odglosy, nakazują daleko posunieta ostrozność. Regula jest taka ze podczas kazdego zdjecia pokrywy zaworow(np.podczas regulacji zaworow) kontroluję stan lancucha rozrzadu, jesli trzeba to napinam napinaczem. Uwaga! Zdarzaja sie sprzety gdzie lancuchy wytrzymuja tylko 30 tys. (wg.stanu licznika)-np.niektóre GPZ 500S- nam sie taki trafil, mial tez problem z miekkim materiałem na wałkach rozrzadu-słowem nie wszystkie sprzety ktore w gazetach sa chwalone za wytrzymalośc, takie akurat sa. Pozdrawiam i radze udac sie do znajomego mechanika i zrobić co trzeba(sorry ale nie bede pisał jak napiac Lańcuch-moze u Ciebie jest inny system regulacji- poza tym mechanik też człowiek i chce jesc i utrzymac rodzine:-)))))))))))))) ).ozdrawiam. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 ok Janek dzieki, i rozumiem cie :D.To bedzie sie trzeba do mechanika wybrac:( Nara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Moim zdaniem, jak nie wiadomo ile kilometrów tak naprawdę ma sprzęt, wskazane jest łańcuch wymienić. I tyle, będzie problem z głowy i bezpieczeństwo dla silnika. Często nie na specjalnych objawów, a jak sie pojawią to jest za późno. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Czesc! Rzeczywiscie lepiej wczesniej wymienic(jak sobie przypomne co moze zrobic urwany lancuch rozrzadu to mnie ciarki przechodza-potem czasami pozostaje znalezienie uzywanego silnika), bo skutki moga byc tragiczne dla silnika:-wal do wymiany-kola zebate walkow lub kompletne walki-dziury na wylot w silniku-zanieczyszczenie jezdni olejemRzadko zdarza sie ze wyciagniety urywa sie bez wczesniejszego ostrzezenia, znam dwa przypadki urwania lancucha,oba z powodu uszkodzenia srubokretem przez "zlota raczke"(co to za flache albo piwo wszycho naprawi).Dodam jeszcze ze w jednym silniku bylo chyba z 1,5 kg czerwonego silikonu.Pozdrawiam. Janek.Ps. Do wszystkiego nalezy podchodzic z respektem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2003 CZesc. To ja pytalem na poczatku kiedy nalezy bestie wymienic.Na liczniku jest przebieg 66tys(!).Gdy odkrecilem pokrywe zaworow zauwazylem w pewnym miejscu biala farbe na lancuszku i na kolach od walkow. Czy to mogl sobie ktos znaczyc przy wymianie czy tylko mial potrzebe artystyczna :D ? A jak sie ma napinanie lancucha w Zephyr750? Czy jest ona automatyczna czy trzeba cos gdzies pokrecic? Sorry ale nie bardzo sie na tym znam (jeszcze). Na wolnych chodzi ok. tylko czasem cos turkocze(trzeba sie przysluchac dobrze).Pozdrawiam![email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.