Skocz do zawartości

problem z cewka w mz 125


Onizuka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Brat onizuki wkracza :-p i odpowiada wyjasnia ... Cewka jest dziwna według serwisówki uzwojenie pierwotne powinno mieć 0,79 Ohm +/- 15% a ma 1,8 Ohm a to jest 130% więcej a uzwojenie wtórne powinno mieć 7,6 kOhm +/- 20% a jest 8,23kOhm a to jakieś 9-10% czyli mieści się w zakresie ... I teraz jak z doborem cewki czy szukać cewki odpowiadającej temu zakresowi z serwisówki czy każda cewka czy to maluch czy inny motor pomijając skutery będzie pasować... Bo na serwisach aukcyjnych niema podanej wartości .

 

EDIT: Motor ma moduł zapłonu więc teoretycznie powinno pasować od każdego motoru z modułem zapłonu bo cewki z tych motorów posiadają niskie pierwotne uzwojenie minimum to 0,5ohma a maksymalnie 0,85 ohma. Taka jest ale uzwojenie wtórne już rożnie jedna ma 2,5k Ohm inne 5k Ohm . Jak to w końcu kupić bo kupując za słaby to można moduł zapłonu uszkodzić a potem dodatkowe koszta...

W motorach nie posiadających modułu zapłonu czyli np simson s51 itp to jest pierwotne około 4-8 ohm a drugie też cos kilka k Ohm...

Edytowane przez Shiliat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie sprawa wygląda tak, że zmierzyć 0.79 Ohma z odpowiednią dokładnością jest dość trudno. Jak to mierzyłeś?? zwykłym miernikiem?? Najpierw wywzorcuj miernik, kup w sklepie opornik 0.47 Ohm i spróbuj go zmierzyć. Zobaczysz jaki masz błąd pomiaru, dokładność takiego rezystora to góra 5%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty próbowałeś wogole odpalic ta mz na tej cewce? Np na popych? bo z tego co pamietam to najpierw miałes problem z rozrusznikiem,jak dla mnie to dziwne szukac przyczyny niedzialania rozrusznika poprzez cewke zaplonową.Najprosciej jak masz możliwosc to wsadz tą cewke na chwile do innego moto i bedziesz wiedzial czy jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na popych tez brak iskry... Tak na poczatku byl problem z rozrusznikiem ale wyglada na to ze z modulu do przelacznika a potem dalej idzie male napiecie wiec krecenie rozrusznikiem jedynie poprzed podlaczenie bezposrednio przekaznika pod 12V ... A do modulu idzie +12V ... I podczas sprawdzania poprawnosci podlaczenia przewodow wszystkich i kminienia jak to zrobic logicznie by odpalac motor z przycisku to iskra sie zgobila gdzies ... Motor posiadablokade ze jak stoi na nozce to modul nie dostaje 12 V schowanie nozki daje 12V do modulu potem start engine i 12V powinno isc do przekaznika ale idzie okolo 4-8V ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest tak ze zaplon wlaczony nozka otwarta to modul nie dostaje pradu a jak sie schowa to dostaje ... Ale miejsza o to co z modulem nie tak ? Jak sprawdzic modul? Nie posiadam motoru by podlaczyc do innego ... Co moglo byc powodem ewentualnego uszkodzenia modulu ...

Edit: podlaczenie cewki pod 12V nie daje iskry na swiecy ...

Edytowane przez Shiliat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...