Skocz do zawartości

Kawasaki KXF 250 / Yamaha YZF 250 co wybrac?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem 23 latkiem i nie chce zalowac ze czegos w zyciu nie zrobilem mam zamiar zakupic crossa i mam pytanko odnosnie kupna chcialbym moto do lasu poligon posmigac sobie bokiem wjechac na gorke rozumiecie nic zwiazanego z torem skakaniem sporo sie naczytalem i napewno 4t niz diabla 2t na 125 jednak sie nie decyduje. Upatrzylem sobie KXF i YZF w 250 cm3 obie sa 2005r. celuje w 2005r bo tez oczytalem sie ze starsze sa awaryjne... oba motory w podobnych cenach i teraz sedno ktory jest mniej awaryjny czesci tansze , ladniej sie zbiera , wymiana prostsza , czesci bardziej dostepne , co ile mth robi sie wymiany (uwzgledniajac tylko las) ile przy zakupie musze sobie liczyc na doprowadzenie go do stanu dobrego bo mam swiadomosc ze nikt nie sprzeda mi tzw "nowki/igly" albo co innego polecacie w dobrych pieniadzach malo awaryjnego i taniego pozdrawiam i oczekuje na odpowiedzi



a i w tygodniu bym robil z 5mth takze chyba niewiele takia weekendowa odskocznia od szarej rzeczywistosci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do twoich wymagań żaden z powyższych motocykli nie pasuję. Pomijam fakt że kupno starego czterosuwa 250ccm to strzał w kolano, remont takich silników robi się często i jest bardzo drogi, co 100godzin będziesz robił generalkę całego silnika. Należy dodać że jeśli kupisz takie padło to na dzień dobry trzeba taki remont zrobić bo nikt nie sprzedaję moto po remoncie. Remonty idą w tysiące złotych. Poza tym mówisz że na tor praktycznie nie będziesz wjeżdżał a motocykle które podałeś to wyczynowe crossówki, stworzone do latania po torach a z drugiej strony nie nadające się do latania po jak to mówisz górkach, poligonach itd.

Ciebie powinny interesować tylko dwusuwy a w szczególności dwusuwy enduro. Nie dość że kupisz taki sprzęt taniej niż 250 4t to serwis również jest dużo prostszy i tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu wszystkie modele które podałeś to typowe crossówki, ja ci sugeruję rozglądać się za enduro czyli Ktm 125/200/250/300 EXC, Husqvarna 125/250 WR, GasGas 125/200/250/300 EC. Jeśli to ma być motocykl do stawiania pierwszych kroków to z modeli które podałeś wyżej możesz coś wybrać ale nie pojemność 250 tylko 125. Crossowa 250 2t ma wredną charakterystykę silnika i możesz się delikatnie mówiąc wystraszyć tego motocyka.

To jaką firmę wybierzesz to już zależy głównie od twojego portfela, wszystkie marki są dobre, trzeba tylko pamiętac aby nie kupić szrota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nigdy nie jeździłeś nawet na dt50 w terenie to crossowa 250 2T strasznie cię sponiewiera-ja 6 lat jeżdże jak nie więcej na enduro i crossowej 250 2T się boję :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekoweczka za odpowiedzi ale ogolnie do firmy ktm nie jestem przekonany pogloski chodza ze strasznie drogo czesci chodza ...

husqvarne znam tylko z pil mechanicznych xD i nie znam nikogo kto na takiej smiga i mam dylemat co zrobic czy kupic 250 2t i zeby oczy mi wyszly jak to smiga i sie zrazic do crossow czy kupic moze 125 i z czasem podmienic pojemke



mam pytanie odnosnie napraw wymian ktory z crossow jest w miare tani w porownaniu do mh bo znalazlem taki zalacznik

EXC 250 przez 100 mh:

10x zwykły serwis, 100 zł,
1x poważny serwis, 400-700 zł,
2x tłok, 400 zł
1x korbowód, 1037 z

 

jak to wyglada w innych motorach przy uzytkowaniu 100mh ????? czesciej sie zuzywaja ? caly czas rozmawiamy o jezdzie w lesie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten artykuł jest pisany bardziej pod kątem zawodnika i na oryginalnych Ktm-owskich częściach które są dwa razy droższe niż zamienniki. Przy amatorskiej jeździe interwały pomiędzy wymianami są dłuższe nawet do dwóch razy, a niektórych części praktycznie w ogóle się nie wymienia.

Ja przez 100 godzin zmienię jedynie tłok i latam dalej, pomijam oczywiście wymiany opon, klocków, olei itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...