zyga90 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 witam , chciałbym sie was zapytać o skuter o możliwości podlaczenia przyczepki jednoosiowej lub kosza(takiego z boku motoru, teraz rzadko sie to widzi),czy to trzeba jaks specjalny skuter?(skad ten zaczep wziąć czy dorobić ?)ew. czy mozecie podac mechanika z okolic kielc ?skad taka przyczepę wziąć czy kupic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Przede wszystkim potrzebujesz porządny, mocny skuter. Chińczyki odpadają na starcie. W ogóle z chinola wszystko odpada samo w sobie. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Przede wszystkim potrzebujesz porządny, mocny skuter. Chińczyki odpadają na starcie. W ogóle z chinola wszystko odpada samo w sobie. bzdury prawisz waść :D mój maksymalnie uwiózł mnie (90kg) kumpla (80kg) i z 20 kg narzędzi (flexy, wiertarki , młoty wiozłem kumpla który miał układać kafelki z narzędziami ) i w sumie sam ruszał bez techniki stonogi , no oprócz pod górkę :D a że wszystko odpada spoko , ale skoro 139qmb z blokadami dał radę to słabszych już nie ma więc każdy da radę :D witam , chciałbym sie was zapytać o skuter o możliwości podlaczenia przyczepki jednoosiowej lub kosza(takiego z boku motoru, teraz rzadko sie to widzi),czy to trzeba jaks specjalny skuter?(skad ten zaczep wziąć czy dorobić ?) taka przyczepka tylko że 2 osiowa to żadna filozofia kiedyś było że nie musi być zarejestrowana , nie musi mieć świateł , jedynie były chyba obostrzenia odnośnie wymiarów i ładowności, ale zorientuj się bo przepisy się ciągle zmieniają a ja nie jestem na bieżąco....... jeśli nic się nie zmieniło to żadna filozofia coś takiego zbudować np najprościej po kosztach to nawet bez spawarki się obejdzie -kupujesz 2 koła od obojętnie jakiegoś motocykla/motoroweru które mają w sobie łożyska (np wsk , ogar ) bo np w skuterach tylnie nie ma łożyska ,,w kole'' robisz mocowania w kształcie litery U z kawałka możliwie najgrubszej blachy (dogniesz młotem nie będzie lekko ale da radę ) do tego kupujesz kawałek np 60x60cm grubej płyty drewnianej (wiórówka 30mm ) albo klepiesz podłoge z desek ,,na krzyż'' no i do tego robisz ścianki o wysokości jakiej potrzebujesz też z drewna wedle inwencji i posiadanych środków .. drewnianą skrzynkę malujesz najlepiej z 2-3 razy dobrą farbą olejną odporną na warunki atmosferyczne i dokładnie, można jeszcze przed tym pomalować starym olejem silnikowym/ropą tylko potem trzeba odczekać w suchym aż wsiąknie w drewno , blachę do mocowania kół hamerite albo minia i wcale całość ci tak szybko nie zgnije :D największy problem to mocowanie do skutera -dużo gra rolę kwestia ciężaru wożonego, przy bardzo lekkich ładunkach można po prostu wiązać grubym sznurem do bagażnika(jak to robili żule w ogarkach i komarach z wozkami złomiarskimi ) i ostrożne po dziurach żeby nie zgubić bagażnika i przyczepki , przy ciężkich trzebaby się zastanowić nad wyprowadzeniem jakiegoś solidnego uchwytu/mocowania co ze względu na ramę w skuterze będzie niestety trudne.... skuter nie tyle jest do dupy do przyczepki bo jest słaby (chociaż przy ciężkich rzeczach automat ma trudności przy ruszaniu ) co właśnie ma słabą ramę i nie ma jak zrobić solidnego mocowania-w ogarze czy wsk bagażnik i rama są bardzo solidne , na bagaźniku nie raz się ludzi po 80kg woziło :D ogólnie każdy chinol ma inną jakość wykonania, seryjny bagażnik ma teoretycznie chyba 10kg, ja na swoim wiozłem 20kg silnik od motoru i nic się nie urwało ale to była równa droga bez dziur, nie wiadomo co by się stało przy uderzeniu :D jak ci się nie chce dłubać to kup od kogoś tzw ,,wózek złomiarski'' to ma koła od ogara najczęściej , ramę spawana z kątownika i ogólnie dobra konstrukcja , tylko uchwyt do przyczepienia będzie wymagał kombinacji wózka bocznego w chińskim skuterze nie widzę , wysoki stopień skomplikowania konstrukcji i jednak mocno obciąża ramę, mocniej niż przyczepka i jakoś nie mam wizji jak to w ogóle zamocować ale to tylko moje zdanie...... w sumie jednosiowa to jeszcze niższy stopień skomplikowania :D ostatnio na wiosce widziałem, jedno koło od taczki przyczepione do spodu metalowej beczki(takiej wielkiej po jakimś oleju) i dospawany kawałek rury z wzmocnieniem jako wspornik do przyczepienia , przywiązane do bagażnika ,,sowy 2'' (chinol 4T na 139qmb) i jakiś małolat tym prawie 50 leśną drogą pocinął(jechałem kawałek za nim na xr 600 ) więc wyobrażnia ludzka nie zna granic :D nie wiem czy była pełna czy pusta bo miała pokrywkę założoną :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pancur Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Koła od taczki :D Raz że łożyska najczęściej ślizgowe,dwa oponki wytrzymują sezona potem się rozlatują. Cytuj https://www.facebook.com/Motocykleradom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.