Skocz do zawartości

skuter i przyczepa


Rekomendowane odpowiedzi

witam , chciałbym sie was zapytać o skuter o możliwości podlaczenia przyczepki jednoosiowej lub kosza(takiego z boku motoru, teraz rzadko sie to widzi),

czy to trzeba jaks specjalny skuter?(skad ten zaczep wziąć czy dorobić ?)

ew. czy mozecie podac mechanika z okolic kielc ?

skad taka przyczepę wziąć czy kupic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim potrzebujesz porządny, mocny skuter. Chińczyki odpadają na starcie. W ogóle z chinola wszystko odpada samo w sobie. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przede wszystkim potrzebujesz porządny, mocny skuter. Chińczyki odpadają na starcie. W ogóle z chinola wszystko odpada samo w sobie.

 

bzdury prawisz waść :D mój maksymalnie uwiózł mnie (90kg) kumpla (80kg) i z 20 kg narzędzi (flexy, wiertarki , młoty wiozłem kumpla który miał układać kafelki z narzędziami ) i w sumie sam ruszał bez techniki stonogi , no oprócz pod górkę :D a że wszystko odpada spoko , ale skoro 139qmb z blokadami dał radę to słabszych już nie ma więc każdy da radę :D

 

 

 

 

witam , chciałbym sie was zapytać o skuter o możliwości podlaczenia przyczepki jednoosiowej lub kosza(takiego z boku motoru, teraz rzadko sie to widzi),

czy to trzeba jaks specjalny skuter?(skad ten zaczep wziąć czy dorobić ?)

 

taka przyczepka tylko że 2 osiowa to żadna filozofia

kiedyś było że nie musi być zarejestrowana , nie musi mieć świateł , jedynie były chyba obostrzenia odnośnie wymiarów i ładowności, ale zorientuj się bo przepisy się ciągle zmieniają a ja nie jestem na bieżąco.......

 

jeśli nic się nie zmieniło to żadna filozofia coś takiego zbudować np najprościej po kosztach to nawet bez spawarki się obejdzie -kupujesz 2 koła od obojętnie jakiegoś motocykla/motoroweru które mają w sobie łożyska (np wsk , ogar ) bo np w skuterach tylnie nie ma łożyska ,,w kole'' robisz mocowania w kształcie litery U z kawałka możliwie najgrubszej blachy (dogniesz młotem nie będzie lekko ale da radę ) do tego kupujesz kawałek np 60x60cm grubej płyty drewnianej (wiórówka 30mm ) albo klepiesz podłoge z desek ,,na krzyż'' no i do tego robisz ścianki o wysokości jakiej potrzebujesz też z drewna wedle inwencji i posiadanych środków ..

 

drewnianą skrzynkę malujesz najlepiej z 2-3 razy dobrą farbą olejną odporną na warunki atmosferyczne i dokładnie, można jeszcze przed tym pomalować starym olejem silnikowym/ropą tylko potem trzeba odczekać w suchym aż wsiąknie w drewno , blachę do mocowania kół hamerite albo minia i wcale całość ci tak szybko nie zgnije :D

 

największy problem to mocowanie do skutera -dużo gra rolę kwestia ciężaru wożonego, przy bardzo lekkich ładunkach można po prostu wiązać grubym sznurem do bagażnika(jak to robili żule w ogarkach i komarach z wozkami złomiarskimi ) i ostrożne po dziurach żeby nie zgubić bagażnika i przyczepki , przy ciężkich trzebaby się zastanowić nad wyprowadzeniem jakiegoś solidnego uchwytu/mocowania co ze względu na ramę w skuterze będzie niestety trudne....

 

skuter nie tyle jest do dupy do przyczepki bo jest słaby (chociaż przy ciężkich rzeczach automat ma trudności przy ruszaniu ) co właśnie ma słabą ramę i nie ma jak zrobić solidnego mocowania-w ogarze czy wsk bagażnik i rama są bardzo solidne , na bagaźniku nie raz się ludzi po 80kg woziło :D

 

ogólnie każdy chinol ma inną jakość wykonania, seryjny bagażnik ma teoretycznie chyba 10kg, ja na swoim wiozłem 20kg silnik od motoru i nic się nie urwało ale to była równa droga bez dziur, nie wiadomo co by się stało przy uderzeniu :D

 

jak ci się nie chce dłubać to kup od kogoś tzw ,,wózek złomiarski'' to ma koła od ogara najczęściej , ramę spawana z kątownika i ogólnie dobra konstrukcja , tylko uchwyt do przyczepienia będzie wymagał kombinacji

 

wózka bocznego w chińskim skuterze nie widzę , wysoki stopień skomplikowania konstrukcji i jednak mocno obciąża ramę, mocniej niż przyczepka i jakoś nie mam wizji jak to w ogóle zamocować ale to tylko moje zdanie......

 

w sumie jednosiowa to jeszcze niższy stopień skomplikowania :D ostatnio na wiosce widziałem, jedno koło od taczki przyczepione do spodu metalowej beczki(takiej wielkiej po jakimś oleju) i dospawany kawałek rury z wzmocnieniem jako wspornik do przyczepienia , przywiązane do bagażnika ,,sowy 2'' (chinol 4T na 139qmb) i jakiś małolat tym prawie 50 leśną drogą pocinął(jechałem kawałek za nim na xr 600 ) więc wyobrażnia ludzka nie zna granic :D nie wiem czy była pełna czy pusta bo miała pokrywkę założoną :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...