Skocz do zawartości

porównanie er6n i horneta na warunki miejskie


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Marzy mi się naked 600cc w 90% na miasto. Jazdy będą w 95% bez plecaczka. Ma się dobrze zbierać już od dołu w miejskiej dżungli. Ma być ekonomiczny w jeździe i serwisie. Ma dawać frajdę na winklach. 10% to pozamiejskie dłuższe przejazdy- chcę, żeby był elastyczny (nie ślimaczył się przy wyprzedzaniu ciężarówek) w przedziale 100-150km/h, szybciej mi nie potrzeba. Rozglądałem się w klasie 600-tek. Najbardziej do gustu przypadł mi er6n lub honda hornet 600. Chciałbym, żebyście pomogli mi rozwiać wątpliwości co do wyłącznie tych dwóch modeli. Szukałem informacji, ale nie wszystko mi się rozjaśniło. Zanim wsiądę na jazdy próbne na oba sprzęty, chciałbym usłyszeć trochę teorii.

1.Czy 2-cylindrowy er6n będzie się szybciej zbierał i będzie bardziej elastyczny w przedziale 0-100km/h od 4-cylindrowego Horneta, czy może cylindry nie grają tu roli?

2.Co o elastyczności i charakterystyce pracy silnika w przedziale 0-150km/h mówi moment obrotowy kawy 64 N.m / 7,000 rpm

i moment obrotowy szerszenia 64 Nm przy 10500 obr./min.; czy to, że hornet ma 64Nm o 3500 obr/min wyżej od kawy oznacza, że w dolnych rejonach jest bardziej mułowaty od kawy i trzeba go wyżej kręcić, żeby przyspieszał? Według niemieckiego pisma Motorrad er6n zbiera się szybciej w przedziałach 50-100/100-150 km/h: 5,8s/6,3s; niż Hornet 50-100/100-150 km/h: 6,5s/7,2s. Możliwe to?

3.Czy 4 cylindry, 16 zaworów i większa opona tylna Horneta (bo o tym, że pali średnio o litr więcej od er6n i jego większy silnik pije więcej oleju, już wiem) oznaczają, że koszty eksploatacji, wymian, serwisu są wyższe od tych przy er6n i jego 2 cylindrach, 8 zaworach i mniejszej tylnej oponie?

4. Kwestia zwrotności w mieście: rozstaw osi 1410mm i kąt skrętu kawy 35st., a u horneta 1435mm i kąta skrętu nie znalazłem... Waga z płynami to różnica 5kg między nimi. Wymiary dł/szer/wys o dziwo bardzo podobne, a hornet wydaje się większy i masywniejszy od er6n. Który będzie lepszy do przeciskania sie w korkach?

5. O mocy celowo mówię na ostatnim miejscu, bo ona w uproszeczeniu mówi o prędkości maksymalnej. Z doświadczenia wiem,że 150km/h nie będę przekraczał. Od 150 w górę zarówno er6n, jak i oczywiście hornet mają jeszcze trochę zapasu.

 

Podkreślam jeszcze raz: miasto, elastyczność, zbieranie się mocno już od dołu (czyt. dobre przyspieszenie, a nie szybkość), zwrotność mają dla mnie o wiele większe znaczenie niż dalekie wyprawy poza mastem z przelotową powyżej 150 (na nakedzie i tak byloby bez szyby nie za miło). Dlatego też chcę porównania motonga 72-konnego i ok.100-konnego. Proszę o porównanie maszyn i ich efektywności "miejskiej", a nie zastanawianie się nad moimi umiejętnościami jeździeckimi;) Będę wdzięczny.

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam. LwG :)

Edytowane przez brbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Cylindry grają role. Dwucylindrowy twin na pewno będzie ciągnął lepiej od dołu. Hornet do 6 tys. ma lekkiego muła, ale tylko na wyższych biegach.

 

2. Tak - Kawa może być bardziej elastyczna na wysokim biegu, ale od czegoś masz tą skrzynie. Po redukcji będziesz mógł wykorzystać moc horneta i będzie radził sobie dużoi lepiej z wyprzedzaniem od Kawy.

 

3. Tak.

 

4. Różnica między tymi moto będzie niemal żadna. Hornet to małe poręczne moto, tylko od ciebie zależy jak sobie poradzisz z korkiem.

 

5. Hornet powyżej 160 będzie dużo lepiej jechał. Właśnie z powodu różnicy mocy.

 

Ja bym się nie zastanawiał i brał horneta - zwinny, z zapasem mocy do miasta. Jak ci mało to tutaj masz jeszcze opinie :)

www.moto-opinie.info - Opinie o produktach motocyklowych w jednym miejscu

Sklep motocyklowy Moto Opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę Twoje założenia i oczekiwania to polecam Kawę

1. er6n lepiej ciągnie od dołu i szybciej się zbiera na niskich biegach,

2. bardziej elastyczna skrzynia biegów w er6n, co oznacza, że w jeździe miejskiej nie trzeba ciągle zmieniać biegów,

3. mniejsze zużycie paliwa i koszty eksploatacji przemawiają za er6n,

4. te parametry są nieml identyczne i nie bedzie to odczuwalne podczas jazdy miejskiej,

5. jeśli nie masz zamiaru jeździć z prędkością pow. 150 km/h to ten punkt nie ma znaczenia przy wyborze.

 

Musisz odbyć jazdy próbne, porównać i ocenić według swoich potrzeb.

Pozdrawiam i daj znać jaki jest Twój wybór

Niczego w życiu nie należy się bać,

Należy to tylko zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do miast er6 jest idealny ale z punktem 2 "bardziej elastyczna skrzynia biegów w er6n, co oznacza, że w jeździe miejskiej nie trzeba ciągle zmieniać biegów" się nie zgodzę. hornetem nie jeździłem ale w ciemno postawię, że jest elastyczniejszy od er6. Dla twoich wymagań er6 będzie lepszym wyborem. Osobiście udało mi się na er6 osiągnąć przyśpieszenie 3.9s do 100km/h zmierzone gps. Wymagało to wielu prób ale się udało co jest niezłym osiągnięciem zważając na to, że po drodze trzeba zmienić bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi ;) Już wcześniej skłaniałem się ku er6n i w zasadzie utwierdziłem się po Waszych odpowiedziach w przekonaniu, że to będzie motong skrojony na miarę dla mnie. Fotki wstawię, gdy nabędę w październiku/listopadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...