Gość starydziad Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Tez sie od niedawna bawie w odbudowe Kawasaki gpz 900 r z 84 ten sam model z Top Gun.Teraz jest obecnie caly porozkrecany i oddany do piaskowania i malowania. Odbudowa zgodnie z orginalem.DSCF3297.JPGDSCF3299.JPGDSCF3300.JPGNo to możesz się na nim wzorować :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endu(ro)bak Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Czym i jak czyściłeś silnik z tego całrgo syfu? Jakimi środkami, używałeś jakiegoś papieru ściernego w miejscach gdzie środki nie pomagały?Jak dla mnie, na warunki garażowe, ślinik zrobiony zajebiscie. Użyłem bardzo mocnego środka do czyszczenia silników, hektolitrów benzyny ekstrakcyjnej, papierów ściernych (do usunięcia starego sylikonu itp. brudów) i gdzieniegdzie waty do szlifowania ( przypominającej druciaka o różnych gradacjach używanego przez wasze mamy w kuchni ;)). Ogólnie tak jak nie miałem problemów z odkręceniem żadnej śrubki bez wyjątku, tak samo zabrudzenia schodziły po żmudnym czyszczeniu. No to możesz się na nim wzorować :) Wszystko spoko... Top Gun oglądałem na Polsacie, ale nie koniecznie musicie mi wrzucać tego typu filmiki do mojej galerii. Wolałbym zdjęcia zetów z jakiś mało popularnych stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert73 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Sory ze tak wyszlo, ze w twoimtemacie, ale filmik tyczy sie mojej kawy, czyli gpz 900r. U mnie powoli mialo byc duzo samemu ale wiekszosc robia fachowcy, czyli silnik po totalnym remoncie czesci sciagane z japoni, czesc z niemiec. Rama po piaskowaniu i proszkowaniu, zostaje karoseria i teraz mysle, czy TOP GUN, czy poprostu orginal? Bo jak filmowy to pojawia sie problem gdzie znalezsc naklejki takie jak na filmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość starydziad Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Sory ze tak wyszlo, ze w twoimtemacie, ale filmik tyczy sie mojej kawy, czyli gpz 900r. U mnie powoli mialo byc duzo samemu ale wiekszosc robia fachowcy, czyli silnik po totalnym remoncie czesci sciagane z japoni, czesc z niemiec. Rama po piaskowaniu i proszkowaniu, zostaje karoseria i teraz mysle, czy TOP GUN, czy poprostu orginal? Bo jak filmowy to pojawia sie problem gdzie znalezsc naklejki takie jak na filmie.No w 21 wieku naklejki-reprodukcja :) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawZ900 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 (edytowane) Cześć, mam taki sam motocykl od 2003 i znam model Z1 900 na wylot. Otrzymałeś sporo porad ale nie zawsze trafionych więc podpowiem. Ten model to Z900 A4, model roku 1976, fabrycznie ten silnik nie był malowany - czysty odlew (kartery, cylindry i głowica}, komentarze o pożółkłym lakierze bardziej podejdą do Hond (malowany na czarno był tylko model Z1-900 '73). W Z900 dekle wszystkie były polerowane seryjnie więc robisz dobrą robotę. Twoje malowanie silnika wygląda przynajmniej na fotkach OK, żaden błąd w sztuce, inny finisz niż w oryginale i jeśli nie robisz do muzeum wygląda dobrze, sam szkiełkowałem i wyszło podobnie, powinieneś tylko zmyć lakier z gumowych półksiężyców o czym wspomniał kolega poniżej i wkleić je na silikon bo mogą się pocić, chyba że wymienisz na nowe, no i te nakrętki szpilek głowicy są chromowane i powinny lśnić, istotny szczegół to końcówki/półksiężyce pokrywy zaworów (nad tymi gumowymi) są seryjnie polerowane i to jest znak szczególny serii Z1. Jeśli byś zdejmował głowicę to uszczelka w Twoim zestawie jest do modelu Z1 '73, Z1A '74, Z1B '75, w Z900 A4 '76 zmieniono ją na dwie połówki na 2 cylindry każda + oring tunelu łańcuszka rozrządu, głowice są takie same ale na górze bloku cylindrów jest rowek na ten właśnie oring, możesz użyć uszczelki z zestawu ale trzeba wypełnić rowek dobrym silikonem i po zastygnięciu "zciąć" na równo z powierzchnią cylindra. Felgi są stalowe chromowane ale to widzisz. Jeśli miałbyś jakieś pytania chętnie pomogę, mnóstwo wiedzy znajdziesz na angielskim klubie Z1: http://z1ownersclub.co.uk/ , części silnikowe najtaniej wychodzą tu z USA: http://www.z1enterprises.com/ .Pozdr Ja teraz przeglądałem i Adam ma rację.Przesadzasz z tym klasycznym motocyklem.Aby odrestaurować ten model wypada zapoznać się z oryginałem a nie polerować co popadnie.Dolne szklanki teleskopów i pokrywy boczne na pewno nie były polerowane w oryginale.Rama była malowana bez podkładu lakierem półmatowym NITRO.Felgi aluminiowe na pewno nie były polerowane a raczej pasywowane no półmat alu.Pomalowałeś silnik sprayem razem z półksiężycami gumowymi które powinny pozostać czarne a kolektory dolotu przykręciłeś z powrotem pordzewiałymi śrubami do zdjęcia.Jedyne części polerowane przy silniku to śruby głowicy a raczej nakrętki, kopniak i dźwignia zmiany biegów. Edytowane 30 Marca 2014 przez kawZ900 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor S. Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Bardzo lubię motocykle z lat 60' , 70' i 80' .Trzymam kciuki za pozytywny finał. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.