mariuszyzfr1 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) Witajcie! :) Wczoraj byłem wymienić olej wraz z filtrem w mojej R6. Pierwsze co mnie zaskoczyło.. Do tej pory jeździłem na "złym" filtrze oleju?! Sam teraz zamówiłem na allegro zgodnie z katalogiem model HF204 a do tej pory miałem założony HF303 (przeznaczony dla starszych R6 roczniki - 2005 i starsze), który poza oznaczeniem jest również odrobinę większy :excl: A co najlepsze wtedy zmieniali mi ten filtr u nas w "renomowanej" firmie zajmującej się serwisem.. :dry: No ale nic, zmieniłem ten filtr i olej, wczoraj zalałem około 2650 ml, na trochę go odpaliłem, wszystko było ok, dzisiaj jak zobaczyłem w garażu że jest na miarce mniej niż połowa zalałem jeszcze 100 ml żeby na bagnecie wskazywało około 5 z 8 pozycji. Znowu odpaliłem i co dziwne gdy weszła na około 170 F zapaliła się kontrolka oleju :excl: Zgasiłem sprzęta, zapaliłem znowu ale już wszystko było ok. Przejechałem się wolno po garażu i już się nie zapaliła. Poczekałem jeszcze aż moto całkiem wystygnie, znowu je odpaliłem, czekałem, wolno się przejechałem ale lampka się już nie zapaliła.Jak myślicie, co może być powodem?? Jakiś błąd, przypadek czy poważna sprawa?? Niestety na normalną przejażdżkę nie ma szans ze względu na pogodę.. :sad:No i co z tym filtrem, czemu wcześniej miałem inny?? Motocykl kupiłem od kolegi, który sam go ściągnął z USA. Naprawdę niewiele jeździł i jak kupowałem moto miało ~ 5 tys przebiegu. Po kupnie zmieniłem filtr z olejem (w tym serwisie) więc domyślam się, że przed tym jak mi zmieniali to jeździł jeszcze na oryginalnym. W tamtym sezonie zrobiłem nim kolejne 5 tys z groszem więc teraz chciałem znowu zmienić. No i takie zaskoczenie. Mam nadzieję, że to tylko jednorazowy przypadek i więcej się nie zapali. Ale wolę już zapobiegawczo w razie czego obmyślić dalszy plan działania. Także.. Co sądzicie?? Na jednym z forów znalazłem coś takiego: ""NO COZ ZA KLASYKA PRZYPADKU.SPRAWDZ POZIOM TO RAZ I DOLEJ POD GORNY. A DWA TO PO PROSTU ZIMNY OLEJ CIZASYSA W SILNIK, A ZE ZIMNY, TO NIE SPLYWA DO MISY TAK SZYBKO JAK PRZYNORMALNEJ TEMPERATURZE PRACY I CZUJNIK CI ZASWIECA CZERWONOM k**we.A TRZY (I RACZEJ HIPOTETYCZNA OSTATECZNOSC) TO MOZE BYC COS NAJEBANE ZPOLOZENIEM BADZ USTAWIENIEM CZUJNIKA, JEDEN Z NAS MIAL TAK W R1, MIMO ZEPOZIOM BYL OK, TO SWIECILA ZNIENACKA PO 5 MINUTACH JAZDY, STAWALES, GASLA,JECHALES - ZNOW ZASKOCZKA. ALE PROBLEMU NIE BYLO JAK BYL GORNY POZIOM." I jeszcze kilka podobnych odpowiedzi na temat żeby Yamahy zalewać pod górny poziom. Hmm może faktycznie o to chodzi :) Dolałem ale olej nie zdążył spłynąć, silnik zassał i odebrał jako zbyt niską ilość. Doleję jeszcze trochę żeby było 7-8 na 8 kresek. I tak zamierzałem trochę na kole pośmigać :rolleyes: i zobaczymy czy problem się powtórzy :) Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez mariuszyzfr1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Dokładnie W fortepianach niewiedzieć czemu instalują zamiast kontrolki ciśnienia, kontrolkę poziomu więc czasami może błysnąć (szczególnie przy jeździe na kole). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klikszen Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Witam, odkręcila mi się masa, stąd rozrusznik nie kręcił tylko było słychać jakby przeskakiwanie iskry. Odpalilem na pych żeby dojechać do domu, po drodze zaczeła mrygać kontrolka oleju, 10x szybkich. Wie ktoś co może być tego powodem? Poszedł jakiś czujnik? Zdarzyło się to pierwszy raz.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/160917-yamaha-r6-2009-po-wymianie-oleju-zapalila-sie-kontrolka/?hl=%2Br6+%2Bkontrolka Szukać i czytać. Sprawdź poziom na początek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klikszen Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Wszystko wygląda okej, olej jest do pełna - zawsze przedtem było ok. Kontrolka mryga także na wyłączonym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Akurat tak się składa, że mam serwisówkę od R6 99-02 i tam twierdzą, że kontrolka mruga przy zbyt wysokiej temperaturze oleju. Więc jeśli silnik Ci się nie przegrzewa to chyba można zakładać, ze sam czujnik jest uszkodzony albo ma zwarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klikszen Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Masa była zupełnie odkręcona, śrubka leżała na silniku obok, a samo oczko od przewodu luźno minimalnym fragmentem stykało się z silnikiem. Na zegarach jest taka dioda sygnalizujące poziom obrotych, tzn ze przy tych nalezy zmienić na wyzszy bieg (zaleznie jak sobie ustawimy), ostatnio widziałem, że się błyska przy kazdych obrotach.. napewno miała wpływ na to ta masa. Myślisz, że bardzo prawdopodobne jest takie uszkodzenie czujnika przy w/w usterce? Przez cały czas wszystko było dobrze, aż do dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Tak mętnie piszesz, że trudno mi zrozumieć zależność między masą a kontrolką. Dioda o której mówisz to shift light. A brak masy nie spowoduje przepalenia tylko brak przejścia w obwodzie. Po za tym, jeśli awaria kontrolki i brak masy były w różnym odstępie czasu to nie powinno mieć związku. Bierz miernik w łapę i sprawdź przewody na początek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.