Michał Mleczko Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) Mam dwa proste pytania:1. czy luz zaworowy w tym modelu (Honda CB250n 1983) na zimnym silniku wynosi odpowiednio ssący/wydechowy 0,1mm / 0,14mm (serwisówka) czy 0,14mm/0,16mm (inne źródła)? A może to 0,1mm/0,1mm bo taka wartość jest przy polu "Valve stem/guide clearance"?2. Czy ustawiając go, mam podnieść popychacz (tak to się nazywa?) gdy zawór jest zamknięty i wtedy luz pomiędzy nim a trzonkiem zaworu powinien wynieść odpowiednia wartość? Pytam, bo w aucie mam po prostu wałek i trochę inaczej to wszystko wygląda (mniej skomplikowanie) - tam było na płytkach i był po prostu wałek z krzywkami, bez popychaczy. Zmierzyłem w ten sposób i wyszło mi 0,1 na wylotowych i 0,6 na ssących, ale chyba źle ustawiłem krzywki (źle się kręci nawet na 6 biegu). Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez Michał Mleczko Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Ściągnij sobie książkę serwisową, tam wszystko powinno być opisane. Jest to tak samo ważne narzędzie jak klucz dynamometryczny. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Mleczko Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Jest, mam, ale "po angielskiemu" i czasami ciężko się przebić przez techniczny język. Mam to w serwisówce (Haynes), i tam jest znowu 0,12 / 0,16 (w innym miejscu, w tekście) więc to pewnie prawidłowa wartość. Regulację trzeba wykonać jak znaki na kole zębatym rozrządu są w poziomie na jednym cylindrze, potem obrócić o 180 stopni i na drugim. Sposób mierzenia taki jak mówiłem - szczerze mówiąc, umknęła mi ta strona :blush: nie wiem jak, ale przeleciałem serwisówkę ponownie i jest dość dokładny opis regulacji, sorry za zawracanie dupy.A klucza dynamometrycznego nie mam, zwykle nie jest potrzebny (piszą "do oporu i jeszcze 3/4 obrotu itd) - nigdy niczego nie ukręciłem, za luźno też raczej nie przykręciłem - dobry klucz kosztuje no i potrzebne są przynajmniej dwa - mały i duży. Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Heh, no to powodzenia :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Mleczko Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Ale literówek porobiłem w poprzednich wpisach, nieważne ;) . Wyregulowałem na 0,16 wydechowy i 0,12 ssący, wszystkie się skróciły więc musiałem je powiększyć - obyło się bez problemów ale we dwie osoby jest dużo wygodniej, nie trzeba co chwilę zmieniać narzędzi. Nie odpalałem, ale nie powinno być problemów - za to przy okazji oliwię linkę od ssania, może zacznie lżej chodzić. Niestety, odkryłem że ma uszkodzony oplot - będę musiał wymienić w najbliższym czasie, a z tego co widzę pozostaje mi albo druciarstwo, albo kupno linki z drugiej ręki - wydaje się zintegrowana z uchwytem... Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.