Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dwa proste pytania:

1. czy luz zaworowy w tym modelu (Honda CB250n 1983) na zimnym silniku wynosi odpowiednio ssący/wydechowy 0,1mm / 0,14mm (serwisówka) czy 0,14mm/0,16mm (inne źródła)? A może to 0,1mm/0,1mm bo taka wartość jest przy polu "Valve stem/guide clearance"?

2. Czy ustawiając go, mam podnieść popychacz (tak to się nazywa?) gdy zawór jest zamknięty i wtedy luz pomiędzy nim a trzonkiem zaworu powinien wynieść odpowiednia wartość? Pytam, bo w aucie mam po prostu wałek i trochę inaczej to wszystko wygląda (mniej skomplikowanie) - tam było na płytkach i był po prostu wałek z krzywkami, bez popychaczy.

 

Zmierzyłem w ten sposób i wyszło mi 0,1 na wylotowych i 0,6 na ssących, ale chyba źle ustawiłem krzywki (źle się kręci nawet na 6 biegu).

Edytowane przez Michał Mleczko

531979.png- dziennik kosztów na spritmonitor.de

Moja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, mam, ale "po angielskiemu" i czasami ciężko się przebić przez techniczny język. Mam to w serwisówce (Haynes), i tam jest znowu 0,12 / 0,16 (w innym miejscu, w tekście) więc to pewnie prawidłowa wartość. Regulację trzeba wykonać jak znaki na kole zębatym rozrządu są w poziomie na jednym cylindrze, potem obrócić o 180 stopni i na drugim. Sposób mierzenia taki jak mówiłem - szczerze mówiąc, umknęła mi ta strona :blush: nie wiem jak, ale przeleciałem serwisówkę ponownie i jest dość dokładny opis regulacji, sorry za zawracanie dupy.

A klucza dynamometrycznego nie mam, zwykle nie jest potrzebny (piszą "do oporu i jeszcze 3/4 obrotu itd) - nigdy niczego nie ukręciłem, za luźno też raczej nie przykręciłem - dobry klucz kosztuje no i potrzebne są przynajmniej dwa - mały i duży.

531979.png- dziennik kosztów na spritmonitor.de

Moja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale literówek porobiłem w poprzednich wpisach, nieważne ;) . Wyregulowałem na 0,16 wydechowy i 0,12 ssący, wszystkie się skróciły więc musiałem je powiększyć - obyło się bez problemów ale we dwie osoby jest dużo wygodniej, nie trzeba co chwilę zmieniać narzędzi. Nie odpalałem, ale nie powinno być problemów - za to przy okazji oliwię linkę od ssania, może zacznie lżej chodzić. Niestety, odkryłem że ma uszkodzony oplot - będę musiał wymienić w najbliższym czasie, a z tego co widzę pozostaje mi albo druciarstwo, albo kupno linki z drugiej ręki - wydaje się zintegrowana z uchwytem...

531979.png- dziennik kosztów na spritmonitor.de

Moja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...