Skocz do zawartości

Pajero II czy coś innego


vtec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję auto które spełni kilka wymogów. Między innymi:

 

1. Napęd 4x4 z prawdziwego zdarzenia

2. Krótki tzn 3d

3. Jak najmniej elektroniki

4. Skrzynia najlepiej manualna, ewentualnie automat jeśli będzie lepiej współpracował z liftem 3''

5. Możliwość jazdy po asfalcie 4x4

6. Jeśli benzynowy to taki silnik który nie sprawia problemów na gazie

7. Lift ok 3'' bez większych przeróbek żeby dało się zrobić

8. Cena ok 15 tys zł

 

Samochód potrzebny mi jest do kręcenia się wokół komina. Mieszka tam gdzie pług zimą już zawraca, a nie zawsze dociera :(

Często jeżdżę zimą po lesie, a tam zdarzają się zaspy ok 1 m i potrzebuję auto które sobie z nimi poradzi. Dlatego pisałem o lifcie 3'' i dobrych oponach AT też wspomnę ;)

 

Najważniejsze to to, aby się nie psuł, i radził sobie bardzo dobrze ze śniegiem.

Celuje w tej chwili w Pajero II. Nie wiem czy kupić automat, czy manual. Pb czy ON. Auto chcę kupić seryjne i zrobić mu lift+ dobre opony na dużym balonie.

Czy to dobry wybór? Wcześniej miałem Jeepa Grand Cherokee WG 4.7 QD i byłem zadowolony, ale nie tak do końca, ze względu na to, że napędy się dołączały w momencie kiedy tył tracił przyczepność, a ja potrzebuję coś takiego, że jeśli włącze4x4 to będzie szedł przód i tył ciągle + blokada.

Napęd taki jak w Rav4 jest nie do zaakceptowania, ponieważ jeżdżę w specyficznych warunkach, gdzie on się nie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup. a sam się przekonasz o jego zaletach :). Lekki, z dobrym prześwitem, świetnie dający sobie radę w terenie, niedrogi samochodzik. Internet aż trzeszczy od jego zalet. Jest na niego tak ogromne zapotrzebowanie, że za bardzo nie ma skąd już brać zdrowych egzemplarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś Granda, nie myślałeś o zwykłym Cherokee? Krótszy, lżejszy i wersje 4.0 mają na stałe blokadę. Pakujesz gaz (to znosi w zasadzie wszystko) i działa. I z tego co pamiętam, nie ma jakiś problemów z podwyższaniem. Fakt, nie jest na stalowej ramie, ale ty nie palnujesz skakać po górach, tylko taranem przeciskać się po błotach i śniegach.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśl nad Hujdanem Galloperem.

 

Jest to to samo co Pajero I a młody rocznik i cenowo całkiem całkiem jak za terenówkę.

 

silniki 2,5 TD lub 3.0 V6

ten 3.0 V6 dobrze znosi gaz, są w wersji krótkiej i długiej.

Edytowane przez cycoh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że Samurai czy Jimmy są wielkości Tico :) i w środku niewiele miejsca dla rodziny nie za wiele.

do tego ściągany dach co w zimię może być małym kłopotem.

 

W Pajero czy Galloperze czy nawet jeepe Cherokee miejsca tyle że dyskoteki można robić :)

Edytowane przez cycoh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np http://allegro.pl/hy...3168334804.html

 

ogólnie 90% części pasuje z Pajero I, porównaj sobie deski rozdzielcze, różnią się jedynie tym że w Hujdanie są poduszki powietrzne :)

 

w benzynie 3.0 V6 silniki są sprawdzoną konstrukcją Mitsubiszi, dodatkowo w 3/4 przypadków silnik te sprzężone są ze skrzynią automatyczna SuperSelect.

 

dołączany napęd za pomocą reduktora, odpada wysiadanie i przełączanie sprzęgiełek w przednich kołach jak to bywa czasem np w Nissanie terrano.

 

ogólnie sam polowałem na gallopera tyle że w dieslu bo miałem ropę za darmo ale 3 lata temu ciężko było znaleźć coś za dobrą cenę.

a jak widzę teraz ceny 3 lata temu a teraz tych aut nie różnią się niczym, więc masz pewność że za kilka lat sprzedasz go za podobna cenę.

 

wiadomo jest to terenówka i w trasie ekonomiczna jest do 80km/h powyżej piję już jak smok i np 2,5 TD galloper w trasie przy 120km/h wciągał prawie 13l.

 

Vmax coś około 150km/h ale to już szum i głośno jak w kukuruźniku.

 

ogólnie auto w terenie sobie radzi całkiem dobrze, wiadomo że Dakaru nim nie przejedziesz, ale drogi zaśnieżone lub dziury przejedzie bez problemu

 

wizualnie auto prezentuje się wg całkiem ładnie, fajny ma przód i orurowanie

 

 

ten jest fajny http://otomoto.pl/hyundai-galloper-4x4inst-gazowa-mozl-zamiana-C28419056.html

 

wersja Inovation, i skrzynia manual, zawsze to w razie usterki tańsza naprawa niż automatu,

ten jest super :)

Edytowane przez cycoh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pajero 2 mogę śmiało polecić, miałem z tym do czynienia, tak samo jak z wersją 1. Rewelacyjny japończyk, który nadaje się do ogólnej eksploatacji szosowo-terenowej. Nie polecam w cięższy teren ze względu na brak blokad dyfrów i nieco bardziej delikatną konstrukcję zawieszenia w porównaniu do Patrola czy Tojki.

Jeżeli szukasz wygodnego autka, które też dobrze daje radę w trasie i niedużo pali, to muszę polecić Land Rover Discovery. Mimo stałego napędu na 4 łapy spalanie było nieporównanie niższe niż w Pajero, który jechał na samym tylnym napędzie. O komforcie nie wspomnę. W terenie też trzeba przyznać, że Disco robi lepiej. Jedyny minus to awaryjność - niestety większa.

 

Jimny to też rewelacja, tylko jest mały. Za to w terenie jego główną zaletą nie są jakieś super właściwości jezdne, ale waga. Tak, gdzie inne 4x4 się topią, tam Samuraj/Jimny idzie górą bez potrzeby korzystania z windy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mam garstkę informacji, za która dziękuję.

Pajero 2 mogę śmiało polecić, miałem z tym do czynienia, tak samo jak z wersją 1. Rewelacyjny japończyk, który nadaje się do ogólnej eksploatacji szosowo-terenowej. Nie polecam w cięższy teren ze względu na brak blokad dyfrów i nieco bardziej delikatną konstrukcję zawieszenia w porównaniu do Patrola czy Tojki.

 

Czy Pajero II nie ma blokady tylnego mostu?

 

 

w benzynie 3.0 V6 silniki są sprawdzoną konstrukcją Mitsubiszi, dodatkowo w 3/4 przypadków silnik te sprzężone są ze skrzynią automatyczna SuperSelect.

 

Mosty są te same co w Miśku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...