Gość joserodo Opublikowano 8 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2004 Jechałem sobie dziś lajtowo moim żelazem, a że droga przede mna gładka i pusta postanowiłem po raz niewiadomo który, sprawdzić na co stać te stadko kucyków. Wszystko by było ładnie i pieknie gdyby nie fakt, że od mniej więcej 110 km/h pojawiło sie nieprzyjemne lekkie trzepotanie kiery, narastające wraz ze wzrostem prędkości. Nie pierwszy raz już próbowałem możliwości mojego sprzęta, ale pierwszy raz spotkałem sie z trzepotaniem kiery, wcześniej pomimo, że jeździłem na dużo gorszych nawierzchniach zjawisko to nie wystepowało. Myślałem, że to przez luzy na łożysku główki ramy, czy na łozyskach kół, ale po sprawdzeniu okazało sie że wszystko jest w najlepszym porządku (łożyska nie dawno wymieniałem). Przyszło mi jeszcze do głowy że może mam krzywa felgę ale ona tez okazała sie być idealna. Teraz tak siedzę i kombinuję i doszedłem do wniosku że to może być przez lusterko, a właściwie jego brak. Otóż wszystkie wcześniejsze próby odbywały sie z dwoma lusterkami na kierownicy, jednak w prawym lustrku pekło mi mocowanie i musiałem je zdemontować. Tylko czy ma to znaczenie przy prędkościach rzędu 110 - 130 km/h??? Czy możliwe jest że jednop lusterko zaburza mi stabilnoś??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2004 e - to nie to - za male prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 8 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2004 Tez tak myślałem, duzo za małe prędkości. Wolałem się jednak upewnić. Czyli musze szukać dalej. Ech :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mla Opublikowano 8 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2004 Ej, nie kombinuj... :buttrock: :D Jeśli wcześniej nic nie zauważyłeś ( = prawdopodobnie było OK ), zdemontowałeś lusterko i teraz wibruje... ...to zamontuj lusterko na miejsce i sprawdź jeszcze raz. Jeśli lusterka są mocowane do kierownicy, to wcale nie jest takie nieprawdopodobne ( wystaw otwartą dłoń przez okno podczas jazdy samochodem - trochę siły to jednak jest :mrgreen: :mrgreen: ) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skalar Opublikowano 9 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2004 Moze to wina opony? W mojej CZ 350 powyzej 100km/h dosc czesto trzepotalo kiera (mialem oba lusterka) Przypuszczam ze wine za to ponosila zzabkowana opona. Choc zastanawiam sie czy moglo to byc spowodowane zamontowana owiewka na kierownicy i tylnim kufrze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 9 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2004 Możesz mieć nie wyważone koło. Stąd to trzepotanie.Sprawdź wyważenie statyczne kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2004 Na pewno tak ( do tego co Pipcyk wyzej ), ale glowna przyczyna sa zwykle opony.Proponuje dokladnie obejrzec przednia i jak ma juz dosyc ( np zabki ) to wymienic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 9 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2004 No i znalazł sie winowajca. Okazało się że wina tkwi w główce ramy. Luzu promieniowego nie było i nie stwierdziłem go, stwierziłem za to luz osiowy (znaczy góra dół) rzędu ok. 0.5 mm. Ustanowiłem jednocześnie nowy rekord w rozbieraniu przodu: 36 minut :!: :!: :!: Teraz moto stoi bez przodu a ja poluje na nowe łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razorbl Opublikowano 9 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2004 Możesz mieć nie wyważone koło. Stąd to trzepotanie.Sprawdź wyważenie statyczne kół A wyważanie dynamiczne nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razorbl Opublikowano 9 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2004 Możesz mieć nie wyważone koło. Stąd to trzepotanie.Sprawdź wyważenie statyczne kół A wyważanie dynamiczne nie? Jak to jest z tym, bo ja mam wyważone statycznie i tez trzepie kierą jak puszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 12 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2004 Szczerze mówiąc wszyscy nawet teamy rajdowe wyważają statycznie. Nie wiem czy znajdziesz maszynę do wyważania dynamicznego, może jakąś przerobioną z wyważarki samochodowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 14 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2004 Jose weź se ściągnij drugie lusterko i zrób próbę bez lusterek. a noż masz jakieś rosyjskie lustro ważące z 5 kilo.... :twisted: a potem najwyżej będzimey mysleć dalej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 14 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2004 Jose weź se ściągnij drugie lusterko i zrób próbę bez lusterek. a noż masz jakieś rosyjskie lustro ważące z 5 kilo.... :twisted: a potem najwyżej będzimey mysleć dalej.... PGR czytaj uważnie to co jest wyzej napisane: No i znalazł sie winowajca. Okazało się że wina tkwi w główce ramy. Luzu promieniowego nie było i nie stwierdziłem go' date=' stwierziłem za to luz osiowy (znaczy góra dół) rzędu ok. 0.5 mm.[/quote'] A z tym rosyjskim lusterkiem to trafiłes. Może nie waży 5 kilo, ale ze 3 - 4 na pewno :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 14 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2004 Gdzieś mi to umknęło a przecież czytałem temata ehhh starzeje sie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.