Skocz do zawartości

Czyżby aerodynamika ???


Gość joserodo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość joserodo

Jechałem sobie dziś lajtowo moim żelazem, a że droga przede mna gładka i pusta postanowiłem po raz niewiadomo który, sprawdzić na co stać te stadko kucyków. Wszystko by było ładnie i pieknie gdyby nie fakt, że od mniej więcej 110 km/h pojawiło sie nieprzyjemne lekkie trzepotanie kiery, narastające wraz ze wzrostem prędkości.

 

Nie pierwszy raz już próbowałem możliwości mojego sprzęta, ale pierwszy raz spotkałem sie z trzepotaniem kiery, wcześniej pomimo, że jeździłem na dużo gorszych nawierzchniach zjawisko to nie wystepowało.

 

Myślałem, że to przez luzy na łożysku główki ramy, czy na łozyskach kół, ale po sprawdzeniu okazało sie że wszystko jest w najlepszym porządku (łożyska nie dawno wymieniałem). Przyszło mi jeszcze do głowy że może mam krzywa felgę ale ona tez okazała sie być idealna.

 

Teraz tak siedzę i kombinuję i doszedłem do wniosku że to może być przez lusterko, a właściwie jego brak. Otóż wszystkie wcześniejsze próby odbywały sie z dwoma lusterkami na kierownicy, jednak w prawym lustrku pekło mi mocowanie i musiałem je zdemontować.

 

Tylko czy ma to znaczenie przy prędkościach rzędu 110 - 130 km/h??? Czy możliwe jest że jednop lusterko zaburza mi stabilnoś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej, nie kombinuj... :buttrock: :D

 

Jeśli wcześniej nic nie zauważyłeś ( = prawdopodobnie było OK ), zdemontowałeś lusterko i teraz wibruje...

 

...to zamontuj lusterko na miejsce i sprawdź jeszcze raz.

 

Jeśli lusterka są mocowane do kierownicy, to wcale nie jest takie nieprawdopodobne ( wystaw otwartą dłoń przez okno podczas jazdy samochodem - trochę siły to jednak jest :mrgreen: :mrgreen: )

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to wina opony? W mojej CZ 350 powyzej 100km/h dosc czesto trzepotalo kiera (mialem oba lusterka) Przypuszczam ze wine za to ponosila zzabkowana opona. Choc zastanawiam sie czy moglo to byc spowodowane zamontowana owiewka na kierownicy i tylnim kufrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość joserodo

No i znalazł sie winowajca. Okazało się że wina tkwi w główce ramy. Luzu promieniowego nie było i nie stwierdziłem go, stwierziłem za to luz osiowy (znaczy góra dół) rzędu ok. 0.5 mm. Ustanowiłem jednocześnie nowy rekord w rozbieraniu przodu: 36 minut :!: :!: :!:

 

Teraz moto stoi bez przodu a ja poluje na nowe łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość joserodo
Jose weź se ściągnij drugie lusterko i zrób próbę bez lusterek. a noż masz jakieś rosyjskie lustro ważące z 5 kilo.... :twisted: a potem najwyżej będzimey mysleć dalej....

 

PGR czytaj uważnie to co jest wyzej napisane:

 

No i znalazł sie winowajca. Okazało się że wina tkwi w główce ramy. Luzu promieniowego nie było i nie stwierdziłem go' date=' stwierziłem za to luz osiowy (znaczy góra dół) rzędu ok. 0.5 mm.[/quote']

 

A z tym rosyjskim lusterkiem to trafiłes. Może nie waży 5 kilo, ale ze 3 - 4 na pewno :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...