Skocz do zawartości

Zapłon, potrzebna rada fachowca ,gsf400


Trzype
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jezdzilem sobie caly sezon banditem gsf400. Nie mialem z nim problemow, odpalal na dotyk. Jednak pewnego dnia na własne zyczenie sprawiłem sobie duża dziurę w karterze. Kupiłem nowy silnik który podczas zimy starałem sie zamontowac. Akumulator wykreciłem postawiłem go przy piecyku zeby nie bylo mu smutno i zimno. Z powodu nawału pracy, bardzo powoli zabierałem sie za bandziorka. Po włozeniu silnika niestety nie chce odpalic. Byl taki okres (kilka dni) ze na kablach WN byla mała iskra, jednak jej juz nawet brak.

http://www.youtube.com/watch?v=HBex64_7TzI

Pomierzyłem napiecie na poszczególnych elementach i wychodzi na to ze:

Na akumulatorze jest +/- ~ 12V-13V i wyzej (multimetr ma do siebie to ze ma opoznienie)

Przekaznik rozrusznika +/- ~ 12V

Regulator napiecia (kabel na 2 styki) 12V

 

Jednak pradu na cewkach nie ma. Poczatkowo ta mała iskierka dała i cien nadzi ze to moze kable lub fajki albo swiece, lecz nadzieje znikły jak szybko znikła iskra)

Kierownicy nie ruszałem, takze wszystie czujniki sa i powinny byc sprawne. Czujnik przy stopce takze. Bezpieczniki wygladaja na dobre. Jedynie czego nie przełozyłem ze starego silnika to czujnik impulsatora i wirnik generatora prądu. Czujnik połozenia wału udało mi sie przerzucic. Wszystkie kontrolki swiecą, swiatła sie palą, sygnał dzwiekowy jest, kierunki sprawne.

 

 

Musze dodac gdyz dzisiaj zmierzylem wszystko jeszcze raz, że : Na prawej cewce jest napiecie 12V a podczas krecenia rozrusznikiem spada do +/- ~ 7V-9V, gdy na lewej jakiegokolwiek pradu brak. Jednak z kabli WN prawej cewki iskry nie wyskakuja.

 

 

Dobra to sprawa wygląda tak. Bylem u goscia z naprawy RTV posprawdzał mi napiecie na kondensatorach w module zaplonowym i wszystko wydaje sie byc w porządku. Zabezpieczenie przeciwko wysokiemu napieciu nie rozerwane, kondensatory nie przepralone i nie napuchniete. Powiedzial mi ze napiecie jest i bez sesnu to wymieniac.Pytanie do was Co to moze byc i jak to naprawic :)

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie serwisówkę/schemat instalacji elektrycznej. Na tej podstawie skontroluj multimetrem wartości oporów tj. oporność cewek impulsatora, oraz czy impulsy wychodzą z impulsatorów do modułu zapłonowego. Następnie sprawdź czy napięcia dochodzą do modułu zapłonowego/cewek zapłonowych i także sprawdź czy na wyjściu z modułu pojawiają się impulsy. Cewki zapłonowe również sprawdzasz na oporność uzwojenia pierwotnego/wtórnego- razem z przewodami WN i fajkami.

 

PS. Kupiłeś NOWY silnik????

Edytowane przez KARDAN-IN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie serwisówkę/schemat instalacji elektrycznej. Na tej podstawie skontroluj multimetrem wartości oporów tj. oporność cewek impulsatora, oraz czy impulsy wychodzą z impulsatorów do modułu zapłonowego. Następnie sprawdź czy napięcia dochodzą do modułu zapłonowego/cewek zapłonowych i także sprawdź czy na wyjściu z modułu pojawiają się impulsy. Cewki zapłonowe również sprawdzasz na oporność uzwojenia pierwotnego/wtórnego- razem z przewodami WN i fajkami.

 

PS. Kupiłeś NOWY silnik????

 

nowy w sensie ze uzywany :) dzieki za odpowiedz, Tak jak pisalem z aku wychodzi ponad 12v z regulatora 12v i do prawej cewki dochodzi 12v a i na przekazniku rozrusznika 12v. Nie wiedzialem tylko jak brac sie za mierzenie napiecia na module. Jak patrzylem z impulsatora.wychodzi jakies 3v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli prad jest na jednej cewce to i na drugiej byc powinien, sprawdzaj napiecie na cewkach po wlaczeniu zaplonu i przycisku na kierownicy. Jeden przewod miernika do pomaranczowo zoltego przewodu cewki, drugi przewod do masy, i tak samo z druga cewka tez przewod tego samego koloru.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik jest tak słabo nagrany, że trudno coś konkretnego tam zobaczyć. Za bardzo machasz telefonem a nagrania świecy nie widać.

Pytanie numer jeden. Czy ty jesteś absolutnie pewien, że nie pomyliłeś przewodów wiązki od cewek ? bo to ma znaczenie, że lewa jest lewa a prawa jest prawa. Po za tym same przewody WN muszą być podłączone cylindrami 1 i 4 do jednej cewki, 2 i 3 do drugiej. Pytam, bo tutaj to nawet nie słychać żeby chciał choćby pierdnąć w wydech.

Jeśli tutaj wszystko się zgadza to przypuszczam, że nowy silnik poszedł na części bo stojan powiedział "papa" i silnik zdechł. Czytaj pewnie ów impulsator miał dość.

Plus mała uwaga. Jeśli kręcisz rozrusznikiem na włączonych światłach to zupełnie normalne, że masz duży spadek napięcia. Uruchamiaj silnik bez odbiorników prądu jeśli nie masz pewności, ze zaskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiecie mierzylem tak ze pomaranczowy i zolty kabel dochodzacy do cewki podlaczalem do multimetru. pomaranczowy (+) zolty (-) tak samo na 2 cewkach i na prawej bylo 12v na lewej nie.

 

Raczej kabli nie pomylilem gdyz przed wymiana silnika robilem zdjecia. Lewa cewka 1-4 swieca, prawa 2-3. Nie ma zadnych odglosow z wydechu, tylko sam rozrusznik kreci.

 

Slyszalem gdzies ze jesli wszystkie inne podzespoly mam z innego kompletu a silnik z innego to piec nie zapali czy to prawda? Jeszcze mam impulsator z czujnikiem ze starego silnika, ale myslalem ze obejdzie sie bez jego wymiany bo ciezko iddzie odkrecic te kolo magnesowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inaczej,,, niezaleznie jakie sa kolory przewodow to instalacja ta wyglada tak, ze na 1 i drugiej cewce jest przewod tego samego koloru i pomiedzy tymi przewodami a masa powinno byc napiecie, podczas pomiaru odlacz pozostale przewody od cewek...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność cylindrów siedząc na motocyklu 1-2-3-4, lewa cewka podłączona pod cylindry 1-4, a prawa cewka podłaczona pod cylindry 2-3. Zasilanie (+) idzie tym kabelkiem pomarańczowym z białym paskiem na zasilanie cewek oraz modułu zapłonowego. Musisz sprawdzić czy napięcie dochodzi nie tylko na same cewki zapłonowe, ale także czy napięcie zasilania pojawia się na module zapłonowym. W ostateczności można nawet podłaczyć elementy układu zapłonowego odzielną wiązką kabli (z bezpiecznikiem po drodze) aby sprawdzić czy iskra jest, i czy wina jest uszkodzony impulsator/moduł zapłonowy/cewki zapłonowe, czy też przyczyna leży po stronie wiązki elektrycznej motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie nie ma, zapłon jest intuicyjny w systemie wireless.

 

No pewnie że ma, pod mała pokrywką silnika, bodajże po prawej stronie w osi wału korbowego. A sam impulsator wygląda jak impulsator. Ale jeśli nie wiesz czy moto ma w ogóle takie coś to lepiej go nie szukaj, bo i tak nie będziesz wiedział co z tym zrobić. I pewnie nie będziesz wiedział że z nim nic się nie robi, co najwyżej wymienia na NOWY.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę przełozyc wszystkie czujniki ze stargo silnika do nowego pieca. Faktycznie pierwszy raz bede przekładał takie rzeczy ale skoro zrobilem sciagacz i zdolalem zrzucic koło zamachowe przelozenie czujnika nie moze byc takie trudne. wystarczylo napisac ze jest przy zwojach albo przy klinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...