Trzype Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Witam. Jezdzilem sobie caly sezon banditem gsf400. Nie mialem z nim problemow, odpalal na dotyk. Jednak pewnego dnia na własne zyczenie sprawiłem sobie duża dziurę w karterze. Kupiłem nowy silnik który podczas zimy starałem sie zamontowac. Akumulator wykreciłem postawiłem go przy piecyku zeby nie bylo mu smutno i zimno. Z powodu nawału pracy, bardzo powoli zabierałem sie za bandziorka. Po włozeniu silnika niestety nie chce odpalic. Byl taki okres (kilka dni) ze na kablach WN byla mała iskra, jednak jej juz nawet brak.http://www.youtube.com/watch?v=HBex64_7TzIPomierzyłem napiecie na poszczególnych elementach i wychodzi na to ze:Na akumulatorze jest +/- ~ 12V-13V i wyzej (multimetr ma do siebie to ze ma opoznienie)Przekaznik rozrusznika +/- ~ 12VRegulator napiecia (kabel na 2 styki) 12V Jednak pradu na cewkach nie ma. Poczatkowo ta mała iskierka dała i cien nadzi ze to moze kable lub fajki albo swiece, lecz nadzieje znikły jak szybko znikła iskra)Kierownicy nie ruszałem, takze wszystie czujniki sa i powinny byc sprawne. Czujnik przy stopce takze. Bezpieczniki wygladaja na dobre. Jedynie czego nie przełozyłem ze starego silnika to czujnik impulsatora i wirnik generatora prądu. Czujnik połozenia wału udało mi sie przerzucic. Wszystkie kontrolki swiecą, swiatła sie palą, sygnał dzwiekowy jest, kierunki sprawne. Musze dodac gdyz dzisiaj zmierzylem wszystko jeszcze raz, że : Na prawej cewce jest napiecie 12V a podczas krecenia rozrusznikiem spada do +/- ~ 7V-9V, gdy na lewej jakiegokolwiek pradu brak. Jednak z kabli WN prawej cewki iskry nie wyskakuja. Dobra to sprawa wygląda tak. Bylem u goscia z naprawy RTV posprawdzał mi napiecie na kondensatorach w module zaplonowym i wszystko wydaje sie byc w porządku. Zabezpieczenie przeciwko wysokiemu napieciu nie rozerwane, kondensatory nie przepralone i nie napuchniete. Powiedzial mi ze napiecie jest i bez sesnu to wymieniac.Pytanie do was Co to moze byc i jak to naprawic :) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Ściągnij sobie serwisówkę/schemat instalacji elektrycznej. Na tej podstawie skontroluj multimetrem wartości oporów tj. oporność cewek impulsatora, oraz czy impulsy wychodzą z impulsatorów do modułu zapłonowego. Następnie sprawdź czy napięcia dochodzą do modułu zapłonowego/cewek zapłonowych i także sprawdź czy na wyjściu z modułu pojawiają się impulsy. Cewki zapłonowe również sprawdzasz na oporność uzwojenia pierwotnego/wtórnego- razem z przewodami WN i fajkami. PS. Kupiłeś NOWY silnik???? Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzype Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Ściągnij sobie serwisówkę/schemat instalacji elektrycznej. Na tej podstawie skontroluj multimetrem wartości oporów tj. oporność cewek impulsatora, oraz czy impulsy wychodzą z impulsatorów do modułu zapłonowego. Następnie sprawdź czy napięcia dochodzą do modułu zapłonowego/cewek zapłonowych i także sprawdź czy na wyjściu z modułu pojawiają się impulsy. Cewki zapłonowe również sprawdzasz na oporność uzwojenia pierwotnego/wtórnego- razem z przewodami WN i fajkami. PS. Kupiłeś NOWY silnik???? nowy w sensie ze uzywany :) dzieki za odpowiedz, Tak jak pisalem z aku wychodzi ponad 12v z regulatora 12v i do prawej cewki dochodzi 12v a i na przekazniku rozrusznika 12v. Nie wiedzialem tylko jak brac sie za mierzenie napiecia na module. Jak patrzylem z impulsatora.wychodzi jakies 3v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Jesli prad jest na jednej cewce to i na drugiej byc powinien, sprawdzaj napiecie na cewkach po wlaczeniu zaplonu i przycisku na kierownicy. Jeden przewod miernika do pomaranczowo zoltego przewodu cewki, drugi przewod do masy, i tak samo z druga cewka tez przewod tego samego koloru. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Filmik jest tak słabo nagrany, że trudno coś konkretnego tam zobaczyć. Za bardzo machasz telefonem a nagrania świecy nie widać.Pytanie numer jeden. Czy ty jesteś absolutnie pewien, że nie pomyliłeś przewodów wiązki od cewek ? bo to ma znaczenie, że lewa jest lewa a prawa jest prawa. Po za tym same przewody WN muszą być podłączone cylindrami 1 i 4 do jednej cewki, 2 i 3 do drugiej. Pytam, bo tutaj to nawet nie słychać żeby chciał choćby pierdnąć w wydech.Jeśli tutaj wszystko się zgadza to przypuszczam, że nowy silnik poszedł na części bo stojan powiedział "papa" i silnik zdechł. Czytaj pewnie ów impulsator miał dość.Plus mała uwaga. Jeśli kręcisz rozrusznikiem na włączonych światłach to zupełnie normalne, że masz duży spadek napięcia. Uruchamiaj silnik bez odbiorników prądu jeśli nie masz pewności, ze zaskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzype Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 napiecie mierzylem tak ze pomaranczowy i zolty kabel dochodzacy do cewki podlaczalem do multimetru. pomaranczowy (+) zolty (-) tak samo na 2 cewkach i na prawej bylo 12v na lewej nie. Raczej kabli nie pomylilem gdyz przed wymiana silnika robilem zdjecia. Lewa cewka 1-4 swieca, prawa 2-3. Nie ma zadnych odglosow z wydechu, tylko sam rozrusznik kreci. Slyszalem gdzies ze jesli wszystkie inne podzespoly mam z innego kompletu a silnik z innego to piec nie zapali czy to prawda? Jeszcze mam impulsator z czujnikiem ze starego silnika, ale myslalem ze obejdzie sie bez jego wymiany bo ciezko iddzie odkrecic te kolo magnesowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 inaczej,,, niezaleznie jakie sa kolory przewodow to instalacja ta wyglada tak, ze na 1 i drugiej cewce jest przewod tego samego koloru i pomiedzy tymi przewodami a masa powinno byc napiecie, podczas pomiaru odlacz pozostale przewody od cewek... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 A przewody WN jak ułożonne ? Wg schematu powinno być pomarańczowy i biały plus pomarańczowy i czarny z zółtym paskiem więc możliwe, ze ktoś tam grzebał. Musisz przedzwonić przewody aż do modułu i sprawdzić ciągłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 tak kolory tam sa takie jak pisze Shingigami, z tym ze zasilanie nie idzie z modulu, wiec najpierw nalezy stwierdzic czy jest zasilanie na cewkach czy go nie ma... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Kolejność cylindrów siedząc na motocyklu 1-2-3-4, lewa cewka podłączona pod cylindry 1-4, a prawa cewka podłaczona pod cylindry 2-3. Zasilanie (+) idzie tym kabelkiem pomarańczowym z białym paskiem na zasilanie cewek oraz modułu zapłonowego. Musisz sprawdzić czy napięcie dochodzi nie tylko na same cewki zapłonowe, ale także czy napięcie zasilania pojawia się na module zapłonowym. W ostateczności można nawet podłaczyć elementy układu zapłonowego odzielną wiązką kabli (z bezpiecznikiem po drodze) aby sprawdzić czy iskra jest, i czy wina jest uszkodzony impulsator/moduł zapłonowy/cewki zapłonowe, czy też przyczyna leży po stronie wiązki elektrycznej motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzype Opublikowano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Czy w motorze suzuki gsf400 maly bandziorek ma czujnik impulsatora / czujnik halla , jak on wyglada i gdzie sie znajduje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Nie nie ma, zapłon jest intuicyjny w systemie wireless. No pewnie że ma, pod mała pokrywką silnika, bodajże po prawej stronie w osi wału korbowego. A sam impulsator wygląda jak impulsator. Ale jeśli nie wiesz czy moto ma w ogóle takie coś to lepiej go nie szukaj, bo i tak nie będziesz wiedział co z tym zrobić. I pewnie nie będziesz wiedział że z nim nic się nie robi, co najwyżej wymienia na NOWY. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzype Opublikowano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Chcę przełozyc wszystkie czujniki ze stargo silnika do nowego pieca. Faktycznie pierwszy raz bede przekładał takie rzeczy ale skoro zrobilem sciagacz i zdolalem zrzucic koło zamachowe przelozenie czujnika nie moze byc takie trudne. wystarczylo napisac ze jest przy zwojach albo przy klinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.