Skocz do zawartości

KTM 360 Problem


Azeix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem dotyczy KTM'a 360 '97, układ chłodzący tymczasowo został zalany wodą, ze względu na nieszczelność chłodnicy.

Nadeszła zima, wodę spuściłem, jednakże zrobiłem to nienależycie i trochę wody w układzie pozostało. Nieświadomy tego motocykl

odpaliłem (pracował właściwie, bez żadnych problemów), i spostrzegłem wyciek (patrz zdjęcie 1 ) I w tym momencie się zorientowałem że bigosu narobiłem... Silnik

zdemontowałem z zamiarem remontu, zdjąłem pokrywę pompy wody i zobaczyłem że śruba mocująca wirnik jest ukręcona (zdj. 2,

zdj.3) Pytanie 1 - czy wyciek wystarczy ot tak czymś zakleić i wszystko będzie ok? Pytanie 2 - co zrobić z tym wirnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrozumiałem ze masz wyciek wody z pompy. A z tego co mi się wydaje że widzę na zdjęciach ty masz po prostu uszczelkę pomiędzy karterami (ćwiartkami) do wymiany. Musisz niestety rozpołowić silnik. do wymiany ośki pompy raczej też.

Możesz mieć lekki problem z kupieniem tego typu części do tego silnika.

 

Daj zdjęcia silnika z większej odległości bo nie mogę się kompletnie zorientować gdzie co jak i który to silnik.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę lipa rozpoławiać silnik tylko po to żeby uszczelkę wymienić, lepiej by to było załatwić przy okazji robienia remontu, no ale z drugiej strony jak zakleję to tak na mongoła to może się nie sprawdzić (chyba)... A co do silnika to jest ten sam co 250 300 tylko górą się różnią (później podeśle zdjęcie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz jeździć z wyciekiem, bo tej olej rzyga na tylną oponę i przy okazji zostawiasz syf na drodze którą się poruszasz. Jak to zasmarkasz silikonem to raczej nadal będzie się sączyć olej. Rozpoławiaj silnik to od razu zrobisz sobie poważny przegląd. Wymień też uszczelniacz pompy, bo wygląda na nieźle zdymany. Tylko czekać aż puści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany wałka pompy i wirnika wystarczy zdjąc kapę sprzęgła,

zeby porządnie naprawic wyciek oleju wypada rozpołowic silnik,

ale jeśli wkrótce zamierzasz robic remont to jakis czas możesz przelatac uszczelniając to np poxipolem, tyle ze wcześniej musisz spuscic olej lub połozyc moto na bok i dobrze odtluscic kartery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie1 przedstawia zdemontowany uszkodzony wałek pompy z którym jeszcze powalczę i spróbuje wykręcić ułamaną śrube. zdjęcie2 przedstawia zdymany uszczelniacz pompy który spróbuje dorwać w serwisie w jeleniej górze. Oraz zdjecie3 i zdjecie4 przedstawiające uszkodzenia ćwiary. Kosz wiadomo, troche luzy ma ale troche to niepokojące.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...