Azeix Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Witam, problem dotyczy KTM'a 360 '97, układ chłodzący tymczasowo został zalany wodą, ze względu na nieszczelność chłodnicy.Nadeszła zima, wodę spuściłem, jednakże zrobiłem to nienależycie i trochę wody w układzie pozostało. Nieświadomy tego motocyklodpaliłem (pracował właściwie, bez żadnych problemów), i spostrzegłem wyciek (patrz zdjęcie 1 ) I w tym momencie się zorientowałem że bigosu narobiłem... Silnikzdemontowałem z zamiarem remontu, zdjąłem pokrywę pompy wody i zobaczyłem że śruba mocująca wirnik jest ukręcona (zdj. 2,zdj.3) Pytanie 1 - czy wyciek wystarczy ot tak czymś zakleić i wszystko będzie ok? Pytanie 2 - co zrobić z tym wirnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 to że jest wyciek to pewnie spowodowało ukręcenie się wałka lub uszczelniacz się zużył. Na pewno musisz wymienić ośkę wirnika i uszczelniacz. Wrzuć jakieś zdjęcie Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azeix Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 (edytowane) Zdjęcia są podlinkowane, obejrzyj w którym miejscu jest ten wyciek. Do wymiany ośki wirnika konieczny będzie demontaż sprzęgła i ćwiartki? Edytowane 11 Kwietnia 2013 przez Azeix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) ja zrozumiałem ze masz wyciek wody z pompy. A z tego co mi się wydaje że widzę na zdjęciach ty masz po prostu uszczelkę pomiędzy karterami (ćwiartkami) do wymiany. Musisz niestety rozpołowić silnik. do wymiany ośki pompy raczej też.Możesz mieć lekki problem z kupieniem tego typu części do tego silnika. Daj zdjęcia silnika z większej odległości bo nie mogę się kompletnie zorientować gdzie co jak i który to silnik. Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azeix Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Trochę lipa rozpoławiać silnik tylko po to żeby uszczelkę wymienić, lepiej by to było załatwić przy okazji robienia remontu, no ale z drugiej strony jak zakleję to tak na mongoła to może się nie sprawdzić (chyba)... A co do silnika to jest ten sam co 250 300 tylko górą się różnią (później podeśle zdjęcie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Nie możesz jeździć z wyciekiem, bo tej olej rzyga na tylną oponę i przy okazji zostawiasz syf na drodze którą się poruszasz. Jak to zasmarkasz silikonem to raczej nadal będzie się sączyć olej. Rozpoławiaj silnik to od razu zrobisz sobie poważny przegląd. Wymień też uszczelniacz pompy, bo wygląda na nieźle zdymany. Tylko czekać aż puści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 do wymiany wałka pompy i wirnika wystarczy zdjąc kapę sprzęgła,zeby porządnie naprawic wyciek oleju wypada rozpołowic silnik,ale jeśli wkrótce zamierzasz robic remont to jakis czas możesz przelatac uszczelniając to np poxipolem, tyle ze wcześniej musisz spuscic olej lub połozyc moto na bok i dobrze odtluscic kartery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azeix Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Zgadzam się z wami w 100% tylko że w tym miejscu ucieka mi woda, nie olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azeix Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Trochę tak nieładnie dwa posty po sobą, no ale trudno... Zdecydowałem się też wymienić "zdymany" uszczelniacz tak jak mi radzi Shinigami, problem w tym że nie mam pojęcia gdzie taki dorwać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Zazwyczaj jest w zestawie ale nie wiem czy do KMX'a taki będzie, trzeba pogrzebać po allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 jakim cudem jest tam wyciek wody? tam nie ma żadnych kanałów wodnych co do uszczelniacza to tutaj znajdziesz numer częsci: http://www.ktmpartfinder.com/ podaj w serwisie to dostaniesz bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azeix Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 jakim cudem jest tam wyciek wody? tam nie ma żadnych kanałów wodnych A no też się zdziwiłem, ale innej opcji nie ma. Później podeśle dokładne foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azeix Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 zdjęcie1 przedstawia zdemontowany uszkodzony wałek pompy z którym jeszcze powalczę i spróbuje wykręcić ułamaną śrube. zdjęcie2 przedstawia zdymany uszczelniacz pompy który spróbuje dorwać w serwisie w jeleniej górze. Oraz zdjecie3 i zdjecie4 przedstawiające uszkodzenia ćwiary. Kosz wiadomo, troche luzy ma ale troche to niepokojące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.