Skocz do zawartości

Suzuki DR 125 99r nie schodzi z obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Z góry uprzedzam że moje pojęcie o budowie silnika i osprzętu jest takie to wiem że ma tłok, zawory, cylinder i gaźnik a w nim dysze. Problemem jest gdy moja suzi odpali i wrzucę ją na obroty na jałowym biegu i zacznie z nich schodzić to zostaje w pewnym momencie i się ich trzyma. Np Odpali, ładnie pracuje, terkocze sobie ale gdy przekręcę manetkę i puszczę to zejdzie z obrotów ale nie do tych co początkowo, gdy odkręcę w tym czasie śrubę od niskich obrotów to zejdzie na normalne ale muszę szybko ją podkręcić aby moto nie zgasło. Wydmuchałem gaźnik oraz bawiłem się śrubą od mieszanki oraz przedmuchałem dysze. Trochę pomogło, czasami po chwili zejdzie z tych obrotów czasami nie, loteria. Macie jakieś pomysły ? Chciałem oddać to do mechanika ale w moim "mieście" (5 tys osób) nie ma "speców" od moto i najbliżej mam 40 km a jestem w trakcie robienia prawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Bawiłem się śrubką od mieszanki", tam nie ma co się bawić. Gaźnik w moto musi być ustawiony tak, jak nakazuje serwisówka. Sprawdź ile obrotów powinno być(przeważnie 2-2.5), sprawdź szczelność airboxa i łączenia z gaźnikiem, może gdzieś łapie lewe powietrze. Problem zapewne leży w gaźniku, choć wnioskując po tym co napisałeś, to sam sobie ten problem zrobiłeś ;) Gaźnik nie służy do zabawy, tylko do regulacji.

Edytowane przez Dexster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Bawiłem się śrubką od mieszanki", tam nie ma co się bawić. Gaźnik w moto musi być ustawiony tak, jak nakazuje serwisówka. Sprawdź ile obrotów powinno być(przeważnie 2-2.5), sprawdź szczelność airboxa i łączenia z gaźnikiem, może gdzieś łapie lewe powietrze. Problem zapewne leży w gaźniku, choć wnioskując po tym co napisałeś, to sam sobie ten problem zrobiłeś ;) Gaźnik nie służy do zabawy, tylko do regulacji.

Ano do zabawy to nie. Motocykl odkąd go zakupiłem miał z tym problem. Teraz i tak już jest lepiej ale nie do końca. Śruba od mieszanki ustawiona na 2 i 1/3 obrotu... Mam serwisówkę ale niemiecką i ciężko mi się w tym odnaleźć niestety. Jutro zajmę się łączeniem tak jak poradziłeś: ) Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem, czyściłem, założyłem itd. Zauważyłem przy myciu że ten tunelik gdzie jest przepustnica jest lekko przytarty, czy to może być powód nie schodzenia z obrotów (falowania obrotów? ) ? Króciec ssący sprawdzalem i wszystko jest ok, nie ma pęknięć i innych wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wiedza gaźnikowa nie jest wybitna, ale też nie taka całkiem beznadziejna :cool: Myślę też że nie trzeba mieć nadprzyrodzonych zdolności żeby w miarę ok ustawić gaźnik. Napewno za to trzeba ogarniać teoretycznie jak to działa i trzeba uważnie bardzo patrzeć nie tylko na to czy dysze są czyste.

Przy tej swojej inspekcji powinieneś sprawdzić czy np. ośka przepustnicy nie jest luźna i czy ma plastikowe podkładki na zewnątrz i czy nie są one wytarte.

Może to być znakomita droga dla dodatkowego i niepotrzebnego powietrza. Na dodatek fajnie może sobie raz lecieć go więcej a raz mniej czyniąc loterię o jakiej piszesz. Sprawdź więc to, może to jest przyczyna?

Ponadto musisz być absolutnie pewien że wyczyściłeś wszystko. Dysze paliwowe, rurki miksujące w które są wkręcone, dziurki w rurkach, dysze powietrza, kanały. Po prostu wszystko co tylko można sprawdzić i co da się wyczyścić.

Nie wydaje mi się za to że przytarcie kanału może mieć wpływ na nierówna pracę, wskazuje raczej na to że oś przepustnicy po prostu lata na boki i dlatego są obtarte, a jeżeli tak jest to patrz wcześniej co napisałam.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem, czyściłem, założyłem itd. Zauważyłem przy myciu że ten tunelik gdzie jest przepustnica jest lekko przytarty, czy to może być powód nie schodzenia z obrotów (falowania obrotów? ) ? Króciec ssący sprawdzalem i wszystko jest ok, nie ma pęknięć i innych wad.

Cz spod dekla przepustnicy podciśnieniowej nie wypadł ci malutki oring od kanału wyrównującego cisnienie ?

Robiłem kiedyś GS-a w którym oba oringi były nieobecne i też sam się wkręcał .

Jesli filtr powietrza jest z gąbki to czy jest nasączony ?

Sprawdź poziom paliwa w gaźniku .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cz spod dekla przepustnicy podciśnieniowej nie wypadł ci malutki oring od kanału wyrównującego cisnienie ?

Robiłem kiedyś GS-a w którym oba oringi były nieobecne i też sam się wkręcał .

Jesli filtr powietrza jest z gąbki to czy jest nasączony ?

Sprawdź poziom paliwa w gaźniku .

Filtr jest suchy. Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym oringiem, może mógłbyś mi to wyjaśnić dokładniej o które miejsce chodzi gdyż nie mam zielonego pojęcia? Wrzucam przy okazji zdjęcie przepustnicy być może to da komuś jakąś wskazówkę...

LINK: http://img856.imageshack.us/img856/551/img20130316225026.jpg

Edytowane przez Mlekozerca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...