Skocz do zawartości

Honda Vf 500 F - Nie pali na wszystkie cylindry?


Gość czekotubka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość czekotubka

witam po okolo miesiacu stania umylem silnik ropą i odpalilem honde.Wszystko bylo ok,ladnie odpalil i rowno pracowal,gdy wskazowka temperatury byla na polowie i dotknelem kolektora z prawej i potem z drugiej strony i zdziwilem sie poniewaz z prawej strony byl dosc mocno nagrzany (czyli normalnie) a z lewej lekko sie nagrzal i moglem go spokojnie objac reka. Dotknelem rowniez wszystkie 4 cylindry i wszystkie byly gorace.W takim razie nie pali na wszystkie gary?

Zmienilem tez swiece i dalej to samo wiec odpalilem motor i na wlaczonym silniku sciagnelem najpierw fajke nr 1 i motocykl zgasl,zalozylem i odpalilem znow po czym sciagnelem druga fajke i znow motocykl zgasl.Potym pojezdzilem okolo 15km i na postoju sprawdzilem oba kolanka i juz temperatura byla mniej wiecej ok ale motocykl jest chyba slabszy niz przed zimowaniem.Co robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze być tak że od tego stania, potem mycia, porzestawiały się śrubki regulujące wzajemne ustawienie gaźników. Czyli jest tak że np na którymś z cylindrów przepustnica jest zbyt mocno zamknięta i przez to ten cylinder nie pracuje na jałowym biegu. Podczas jazdy traci to jakby znaczenie bo wtedy wszystkie przepustnice masz otworzone i wszystkie cylindry pracują. Nierówno pewnie obciążone, ale pracują.

Ja miałam takie coś w swojej sv, ale to tylko dwa cylindry i łatwiej było doraźnie nastawić śrubkę przy gaźnikach. Zrobiłam to tak że zdejmowałam zasilanie (nie wysokie )z cewki naprzemiennie i słuchałam jak chodzi. Tzn, czy zmiana tonu pracy spowodowana pracą tylko 1-go cylindra jest taka sama jak wtedy gdy pracuje tylko 2-gi. Ustawiłam to na tyle dokładnie że potem podłączenie manometrów od synchronizacji gaźników nie wykazało praktycznie żadnej róźnicy :cool:

Poza tym, nie wiem czy to się sprawdzi w twojej Hondzie, SV-ka to ma takie coś że jeżeli nierówno pracują cylindry to ona prycha tak trochę (jak kot :) ) podczas jałowej pracy. Jeżeli wszystko jest dokładnie ustawione to chodzi tak stabilnie jak prom w porcie na luzie.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po okolo miesiacu stania umylem silnik ropą i odpalilem honde.Wszystko bylo ok,ladnie odpalil i rowno pracowal,gdy wskazowka temperatury byla na polowie i dotknelem kolektora z prawej i potem z drugiej strony i zdziwilem sie poniewaz z prawej strony byl dosc mocno nagrzany (czyli normalnie) a z lewej lekko sie nagrzal i moglem go spokojnie objac reka. Dotknelem rowniez wszystkie 4 cylindry i wszystkie byly gorace.W takim razie nie pali na wszystkie gary?

Zmienilem tez swiece i dalej to samo wiec odpalilem motor i na wlaczonym silniku sciagnelem najpierw fajke nr 1 i motocykl zgasl,zalozylem i odpalilem znow po czym sciagnelem druga fajke i znow motocykl zgasl.Potym pojezdzilem okolo 15km i na postoju sprawdzilem oba kolanka i juz temperatura byla mniej wiecej ok ale motocykl jest chyba slabszy niz przed zimowaniem.Co robic?

 

Wypada Cię poinformować, że zdejmowanie fajki ze świecy podczas pracy silnika w tym motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia modułu zapłonowego.

W odpowiedzi na Twoje pytanie - dokładnie wyczyścić gaźniki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...