Skocz do zawartości

Wymiana oleju w xt600 2000rok. pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nabywco yamahy xt600 z 2000r, to moja pierwsza przygoda na dwóch kółkach. Motocykl mam kilka dni ale z tego co wiem trzeba wymienić w nim olej,a wsprawach mechanicznych jestem 'zielony' czy mógł by mi ktoś pomóc przede wszystkim to jaki i ile musze go kupić, a także filter, następnie jak go wymienić? Czekam na waszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup np motul 5100 20w40 4 litry, filtr hilfo.

 

Odkręcasz 3 imbusy w prawej pokrywie, pod nią jest filtr, na dole silnika odkręcasz śrubę spustową, zakładasz nowy filtr i zalewasz przez zbiornik oleju, odpowiednią jego ilość, około 3,2 - 3,4 litra, sprawdż w manualu dla Twojego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowal bym ci oddac sprzet do jakiegos serwisu bo moze sie okazac ze trzeba wymienic nie tylko olej ale inne plyny ustrojowe a przy okazji sprawdzic naped , klocki itd. Sezon zaraz sie zacznie i dobrze miec sprawna w 100% maszyne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zgodze sie kup olej MOtula 5100 ESTER 4t,10w40 czy 4 litry hmmm?Wedlug serwisowki wchodzi 2,8l z wymiana filtra oleju i tak jest.Co do filtra to filtr firmy hilfo 145.Najpierw przejedz sie motorem rozgrzej go ,po przejechaniu zgas motor odczekaj ze 3 min i zacznij zabawe.Instrukcje ze zdjeciami moge wyslac Ci na maila jak to ma wygladac ,Pozdro600 :)

Edytowane przez Borek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Zgodze sie kup olej MOtula 5100 ESTER 4t,10w40 czy 4 litry hmmm?

 

instrukcja zaleca 20w40......

 

ja mam castrola bo był najtańszy i uważam że do tego starego niewysilonego wiatrołapa nie ma sensu wydziwiać ale to tylko moje zdanie...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian