Skocz do zawartości

Nie włączający się wentylator w KLR 650.


Dexster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu wentylator w moim aku się nie uruchamia. Po remoncie(szlif + nowy tłok) nie dostawał jakoś mocno po dupie, ale sądze, że powinien się włączać. Mogę się jakoś upewnić czy aby na pewno jest w porządku? A drugie pytanie to, jak zrobić by wentylator włączać jakimś tam przełącznikiem, byłoby to najwygodniejsze.

 

Tutaj instalacja: http://www.wiringdiagrams21.com/wp-content/uploads/2008/07/Kawasaki-KLR650-color-wiring-diagram.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wentylator :) , sprawdź czujnik temperatury (ten od wentylatora, biało-czerwony przewód). Zwarcie czujnika powinno uruchomć wentylator.

Włacznik extra możesz dorobić wstawiając jakiś pstryczek równolegle do czujnika temperatury (powinien wytrzymać przynajmniej 5-6 A ).

A właściwie na samym początku sprawdź czy wszystko dobrze podłączyłeś nie sugerując się że kostki do siebie nie pasują. Niedawno przerabialam temat i okazało się że były akurat jedyne dwie takie same w moto które można było zamienić :)

Czujnik temperatury z żółtym przewodem (zwarcie) powinno skutkowac zapaleniem się kontrolki temperatury.

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tak :) Chyba że jednak kolega zaweźmie się i zrobi stan fabryczny, zeby bez pstryczka działało.

Obstawiam że jakiś drobiazg typu skorodowany łącznik, kostka itp.

 

ed. Aaaa, tam w tym moto jest wskaźnik temperatury. Czy on cos pokazuje po jakiś czasie pracy silnika?

 

ed2. Właściwie to nie powinien być niedgrzany jeżeli wentylator będzie chodził non-stop. Bo za sama temperaturę obiegu małego :) w silniku odpowiada termostat. Jeżeli jest sprawny to nic się nie stanie. Po prostu mniej będzie puszczał płynu w obieg chłodnicy.

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, co do kontrolek. Jeśli włącze moto na zapłon to świeci się kontrolka luzu i temperatury(czerwona). Jeśli motor odpale i moto dalej jest na luzie, to jak dobrze pamiętam ciągle sie pali czerwona, dopiero po wbiciu biegu gaśnie, tak powinno być?

Edytowane przez Dexster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się żeby normalne było palenie się kontrolki temperatury. Tym bardziej że gaśnie razem ze wskaźnikiem neutralnego gdy wpinasz bieg. Coś masz chyba namotane w instalacji.

 

ed. Masz kostkę w instalacji przy tablicy wskaźników. Żółty przewód czujnika temperatury sąsiaduje z indykatorem neutralnego biegu. Sprawdź to.

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pstryczek musi wytrzymać przynajmniej 10A(tyle co bezpiecznik w instalacji) Zresztą pomijając to że takie wpięcie to średniowiecze na pewno wstawiał bym tam przekaźnik. Ludzie w enduro nie wiedzieć po co lubią mieć taki przełącznik;|

 

Teraz do rzeczy to czujnik przegrzania i ma tak działać jest to całkowicie poprawne. Przekręć zapłon i czerwony przewód dochodzący na schemacie do "fan swich" zewrzyj z masa. Jeśli wentylator się odpali sprawdzasz działanie samego czujnika.

 

 

Po za tym ten schemat nadaje się psu w buty nie polecam korzystania z takich jest do więcej do rozkminy niż na normalnym czarno białym w którym z reguły opisane są styki.

Edytowane przez wueska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tak :) Chyba że jednak kolega zaweźmie się i zrobi stan fabryczny, zeby bez pstryczka działało.

Obstawiam że jakiś drobiazg typu skorodowany łącznik, kostka itp.

 

ed. Aaaa, tam w tym moto jest wskaźnik temperatury. Czy on cos pokazuje po jakiś czasie pracy silnika?

 

ed2. Właściwie to nie powinien być niedgrzany jeżeli wentylator będzie chodził non-stop. Bo za sama temperaturę obiegu małego :) w silniku odpowiada termostat. Jeżeli jest sprawny to nic się nie stanie. Po prostu mniej będzie puszczał płynu w obieg chłodnicy.

dokladnie tak Tamka z tym niedogrzaniem to za szybko z rekawa wypalilem, po prostu jestem przeciwny wymuszonej pracy wentylatora bo niejednokrotnie zapomni sie uzyc przelacznika i rzeczywiscie sie silnik przegrzeje gdy wentylator nie zadziala

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, ale jeżeli sam czujnik działa poprawnie to pomimo tego że zapomnimy pstryknąć równoległym somodziełem to on to zrobi za nas :)

Zresztą, nie ważne. Ja też obstawiam że najlepiej zrobić tak jak w fabryce wymyślili. Nie dorabiać żadnych czujników itp.

Ja ze swojej Suzi po zakupie wywaliłam z milę niepotrzebnych kabli. Jakichś obejść do świateł, rozrusznika itd. Po prostu po kolei czyściłam kostki, wszystkie styki, łączenia i okazało się że te dodatkowe >obwody< wcale nie sa potrzebne.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten co robił bajpasy w Suzi na pewno nie wiedział co to jest przekaźnik. Nie wiedział też pewnie co to są bezpieczniki. Część z tego dorobionego miało za zadanie obejście spalonego bezpiecznika :laugh:

Chyba, bo żadnego innego wytłumaczenia nie znalazłam.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I potnie taki cała wiązkę a potem męcz się ...nie wiadomo czy to łatać czy wstawić świeże przewody

Też uważam, że łatwiej naprawić istniejący system niż kombinować. Kombinacje są czasem potrzebne ale to ostateczność. Najpierw naprawi a później ewentualnie do sprawnie działającej instalacji wstawić awaryjny włącznik bo taki czasem się przydaje chociaż jak już wie się jak uruchamiany jest wentylator to w razie awarii włącznika wentylatora kawałek przewodu starcza do uratowania się z opresji.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I potnie taki cała wiązkę a potem męcz się ...nie wiadomo czy to łatać czy wstawić świeże przewody

 

Wymieniłam tylko jeden przewód, bo poszatkowany na amen i poza tym wywaliłam jeszcze alarm bo wyzionął ducha.

Najgorsze jednak było obdzieranie taśmy izolacyjnej. Spod wielkich supłów kapała woda i w ogóle masakra. Ciekawe ile rolek tego byłoby?

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...