Skocz do zawartości

Nie włączający się wentylator w KLR 650.


Dexster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nic nie zwalac i nie mierzyc tylko jezdzic i zaakceptowac krotki skok sprzegla. ktory w singlach jest niestety jeszcze bardziej wyczuwalny, wyregulowac tylko luz linki by sprzeglo nie pracowalo bez luzu a jak zacznie sie slizgac to sprzeglo do wymiany...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Tamka tyle że widzisz no nie bardzo ma sie co zepsuć w tak banalnej sprawie jak sprężyna. Zresztą jak już człowiek zwali ten dekiel to lepiej wszystko zmierzyć a nie potem bawić się 15 razy ...

Sprezyna po jakims czasie pracy robi sie krotsza nawet o kilka mm i traci na sprezystosci, pozatym w serwisowkach masz podane jaki zakres dlugosci sprezyny pozwala na dalsza jej prace a po jakim wymaga juz wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie rozumiem. Janusz piszę, że to normalne w singlach, a inni, że sprzęgło do wymiany. Na razie i tak nie mam gotówki na tarcze, więc niestety nie zakupie, będę miał gotówkę, wtedy zmierze i najwyżej zakupie, a na razie będę jeździł tak, jak jest, co najwyzej pobawie się linką.

Edytowane przez Dexster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzeglo nie jest do wymiany dopoki nie ma uslizgow, moze to byc jego "koncowka" a mozesz jeszcze na nim pojezdzic 2 sezony... w singlach napisalem, ze bardziej odczuwalny jest krotki skok niz np w lagodnie pracujacej 4ce rzedowej, a nie ze to jest normalne. po prostu caly czas uwazam, ze powinienes sie do niego przyzwyczaic, bez pomiarow rozebranego sprzegla nic wiecej sie nie dowiesz zwlaszcza, ze nie masz tam raczej reulacji o ktorej pisze Tamka prawda? jest tylko regulacja luzu linki?

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pewnoscia kazdy kto bedzie szukal rozwiazania problemu z niezalaczajacym sie wentylatorem w KLR ucieszy sie z naszej polemiki...

 

Nie z samego wentylatora KLR sie składa :)

 

Z regulacją to chyba jednak będzie trudno, bo Janusz ma rację pisząc że nie ma regulacji o której wspomniałam.

:sad:

Trochę zdziwiłam się tym. No ale cóż, widać ten motocykl to już z ery gwaranów zatrudnienia w serwisach.

 

Ale natrafiłam za to na hydrauliczny mechanizm wysprzęglania do KLR z regulacjami

 

http://www.dual-star.com/index2/Brand/Kawasaki/KLR%20650%20Hydraulic%20Clutch.htm

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka. Ostatnio troszkę szosa puściła, troszkę polatałem i udało się sprawdzić vmax(w końcu licznik działa), który wynosi równe 160km/h. Myślę, że jak na jednogarowca, przy tak ciężkiej 'budzie' i 48KM, to dosyć ładnie, wiadomo na asfalcie prędkości brakuje, ale leśne dróżki, jeziorka, to motorek cud, miód! Polecam KLR, jeśli się dba i wymienia wszystko na czas, to chodzi jak złoto. Ja kupiłem szrota, trochę mi zajęło do doprowadzenia go do stanu, w jakim jest teraz, a jeszcze trochę do roboty jest(łancuszek balansowy do wymiany i wentylator).

 

Edit. a co było robione?

 

- nowy tłok wossner + szlif,

- nowy łańcuszek rozrządu,

- docieranie zaworów i regulacja + naprawienie kilku gwintów + wymiana uszczelniaczy,

- uszczelniacz pompy wody nowy,

- przeczyszczenie całej instalacji chłodzącej z 'masła',

- oczywiście nowe uszczelki,

- nowy akumulator,

- przegląd instalacji przez elektryka(pobierał sam prąd) i wyrzucenie zbędnych przekaźników,

- przewinięcie cewek zapłonowych.

 

To tak po krótce :)

 

Jeśli ktoś zapyta czy opłacało się, jeśli chodzi o pieniądze, to nie, nie opłacało się. Pieniądze mi się nie zwrócą, ale satysfakcja i doświadczenie przy robotach zawsze pozostanie, mój pierwszy 4suw i warto było zrobić go, by posłuchać 4suwa na przelocie.

Edytowane przez Dexster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wracając to wentylatora okazało się, że nie ma przekaźnika, został odłączony. Przekaźnik, lecz nie wiem jak go podłączyć. Mam 4 przewody, 2 białe od regulatora(jeden przechodzi w 2), od wentylatora i od czujnika temperatury. W przekaźniku mam 4 wyjścia i nie wiem jaka jest kolejność i nie wiem czy już czegoś nie spieprzyłem podłączając na chybił trafił. "Eletryk" mi odpisał "85 i 86 zasilanie cewki przekaźnika. 30 do 87 plus z aku lub regulator". Nic mi to nie mówi.

 

Przekaźnik: http://img27.imageshack.us/img27/3161/dsc0226je.jpg http://img843.images...26/dsc0227q.jpg

schemat: http://www.wiringdia...ing-diagram.gif

Edytowane przez Dexster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wentylatora do jednego grubego konektora przekaźnika (30), od włącznika went. do najmniejszego konektora.

Jeden biały do drugiego grubego konektora (87) a drugi biały do średniego konektora.

Jakbyś zapodał fotę z numerami styków to rozpiszę numer-kolor..

A na razie według kolorów ze schematu:

dsc0226je_zps1f03489d.jpg

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img853.imageshack.us/img853/2580/dsc0229nqn.jpg Proszę.

 

Powiedz mi Monter, czy przez, że źle podłączyłem i próbowałem zmasować by wentyl zakręcił mogło coś się stać? Podłączyłem tak jak pokazałeś na zdjęciu lecz wentyl nie drgnął. Jutro będę kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

85 masa na cewke przekaźnika

86 +12V na cewkę

30 plus z aku

87 plus wentylatora

Na tą chwilę zanim zaczniesz robić to co poniżej sprawdź wszystkie bezpieczniki i czy na białych przewodach jest 12V.

Podłącz do przekaźnika pod styki 85 i 86 zasilanie z aku i sprawdź czy miedzy grubymi konektorami jest przejście.

Nic nie popsujesz. Nie wiem czy to robiłeś a powinieneś. Podłącz wentylator bezpośrednio do aku obydwa przewody aby go sprawdzić.

-nie włączy się to leży chociaż należy jeszcze sprawdzić czy przewody mają ciągłość z podłączeniem przy silniku

-jak włączy się to wtedy po podłączeniu przekaźnika zmasuj przewód włącznika went. i powinieneś usłyszeć przekaźnik (musi być włączony zapłon), następnie zmierz miernikiem czy jest 12V na wtyczce do wentylatora

-jeśli jest napięcie na wtyczce to powinno wszystko działac

-jeśli nie ma sprawdź ciągłość przewodów od przekaźnika do wtyczki wentylatora.

Jak masz niejasności to pytaj.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, poleciałbym do garażu sprawdzić to co napisałeś, ale jestem tak głodny, że muszę coś zjeść. Może zajrzę do tego potem, a jak nie to jutro dam znać.

 

Co do kabli:

 

87 - wentylator, okej;

30; 86 - to są przewody białe idące z aku, nie ma różnicy, który podłącze, bo są identyczne, tak?

85 - to będzie kabel czerwony włączający wentylator

 

Dobrze rozumiem?

 

Wentylator, działa, sprawdzałem na samym początku :P

 

Przewód włącznika wentylatora. To będzie czerwony wpięty do przekaźnika?

Edytowane przez Dexster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...