Skocz do zawartości

CZ 175 - kilka pytań


Gość Panek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Kupuje w najbliższym czasie (to już pewne) motocykl CZ 175 bodajże model 450 z 1965 roku i mam kilka pytań:

 

1. Jak wiadomo, CZ 175 była konkurentem dla SHL m11 naszej krajowej produkcji. Porównując obydwa motocykle, który według was jest mniej kłopotliwy w eksploatacji jeżeli chodzi o awaryjność oraz wytrzymałość silników. Ciekawi mnie też elastyczność obu jednostek napędowych. Proszę o konkretne porównanie.

 

2. Czy jest duża różnica w podróżowaniu pomiędzy taką CZ 175 a Jawą 250. Wiadomo, Jawa 250 jest mocniejsza ale czy ta różnica w elastyczności i mocy silnika jest znacząco odczuwalna ?

 

3. Jaki jest najlepszy sposób na regenerację chromów ? Jeżeli jest zmatowiały chrom na baku i oznaki rdzy, to jest możliwość wypolerowania w jakiś prosty sposób, czy jedynym wyjściem jest ponowne chromowanie elementów ?

 

Będe wdzięczny za wyczerpujące wypowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć. Motocykl jest w 100% kompletny i na chodzie. Przebieg około 17 tys km. Mam jeszcze jedno pytanie : Właściciel go wyrejestrował i zagubił dowód rejestracyjny. Nie ma tablicy ale na przednim błotniku są numery rejestracyjne tego motocykla. Więc jeżeli umowa zostanie sporządzona to w Wydziale Komunikacji prawdopodobnie gdzieś dane o tym motocyklu powinny być co nie ? Muszę pójść się zapytać konkretnie.

Edytowane przez Panek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie : Właściciel go wyrejestrował i zagubił dowód rejestracyjny. Nie ma tablicy ale na przednim błotniku są numery rejestracyjne tego motocykla. Więc jeżeli umowa zostanie sporządzona to w Wydziale Komunikacji prawdopodobnie gdzieś dane o tym motocyklu powinny być co nie ? Muszę pójść się zapytać konkretnie.

 

Te dane może uzyskać tylko właściciel pojazdu, osobie postronnej, nawet z umową kupna nie udzielą odpowiedzi - kłania się ustawa o ochronie danych osobowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

 

Kupuje w najbliższym czasie (to już pewne) motocykl CZ 175 bodajże model 450 z 1965 roku i mam kilka pytań:

 

1. Jak wiadomo, CZ 175 była konkurentem dla SHL m11 naszej krajowej produkcji. Porównując obydwa motocykle, który według was jest mniej kłopotliwy w eksploatacji jeżeli chodzi o awaryjność oraz wytrzymałość silników. Ciekawi mnie też elastyczność obu jednostek napędowych. Proszę o konkretne porównanie.

 

2. Czy jest duża różnica w podróżowaniu pomiędzy taką CZ 175 a Jawą 250. Wiadomo, Jawa 250 jest mocniejsza ale czy ta różnica w elastyczności i mocy silnika jest znacząco odczuwalna ?

 

3. Jaki jest najlepszy sposób na regenerację chromów ? Jeżeli jest zmatowiały chrom na baku i oznaki rdzy, to jest możliwość wypolerowania w jakiś prosty sposób, czy jedynym wyjściem jest ponowne chromowanie elementów ?

 

Będe wdzięczny za wyczerpujące wypowiedzi :)

 

Długo mnie nie było, zaglądam a tu proszę - temat o CZ :-)

 

Miałem przyjemność posiadać kilka "czerwonych" Jaw i CZ i do dziś bardzo miło wspominam te motocykle (jeszcze kiedyś sobie taki kupię) :crossy:

Przede wszystkim porównując Jawę 353, 356 czy wspomnianą CZ 450 do SHL czy innych Naszych rodzimych sprzętów trzeba zwrócić uwagę na wykonanie - a to "czechosłowackie" jest jednak dużo lepsze. Wystarczy popatrzeć na odlewy karterów, pokryw silnika, wykonanie kanałów ssących, linię motocykla (a ta jest na prawdę śliczna), powłoki lakiernicze i galwaniczne itp.

Awaryjność? Hmmm - z tego co pamiętam to czasami bywały problemy z prądami (Jawa czy CZ ma troszkę słabą prądnicę i ładowanie na dłuższą metę bywało nie wystarczające), Poza tym nie przypominam sobie żadnych innych uciążliwych rzeczy (w przypadku remontu należy po prostu sumiennie wykonać wszystkie czynności - a w zamian sprzęt odwdzięczy się bezawaryjną jazdą.....);

Co do "elastyczności" to trochę ciężko mówić o tym w przypadku silnika 175ccm........CZ to po prostu taki "sympatyczny koziołek", którym przyjemnie jeździ się mniej więcej od 50 do 75-80km/h - wiadomo, że "nie ciągnie z dołu jak litra" i ma "lekkiego muła" ale też nie wymaga wachlowania biegami przy podjeździe pod byle górkę....po prostu wsiadasz i cieszysz się jazdą klasycznym "demoludem" :crossy: :icon_biggrin:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...