Gość Panek Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Witam serdecznie Kupuje w najbliższym czasie (to już pewne) motocykl CZ 175 bodajże model 450 z 1965 roku i mam kilka pytań: 1. Jak wiadomo, CZ 175 była konkurentem dla SHL m11 naszej krajowej produkcji. Porównując obydwa motocykle, który według was jest mniej kłopotliwy w eksploatacji jeżeli chodzi o awaryjność oraz wytrzymałość silników. Ciekawi mnie też elastyczność obu jednostek napędowych. Proszę o konkretne porównanie. 2. Czy jest duża różnica w podróżowaniu pomiędzy taką CZ 175 a Jawą 250. Wiadomo, Jawa 250 jest mocniejsza ale czy ta różnica w elastyczności i mocy silnika jest znacząco odczuwalna ? 3. Jaki jest najlepszy sposób na regenerację chromów ? Jeżeli jest zmatowiały chrom na baku i oznaki rdzy, to jest możliwość wypolerowania w jakiś prosty sposób, czy jedynym wyjściem jest ponowne chromowanie elementów ? Będe wdzięczny za wyczerpujące wypowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Ad. 3 Chromu pordzewiałego nie wypolerujesz. W miejscach w których są kropki rdzy chrom poprostu odszedł. Polerując cały bak na zmatowieniach uzyskasz efekt podobny do nowego ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panek Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 (edytowane) Dobrze wiedzieć. Motocykl jest w 100% kompletny i na chodzie. Przebieg około 17 tys km. Mam jeszcze jedno pytanie : Właściciel go wyrejestrował i zagubił dowód rejestracyjny. Nie ma tablicy ale na przednim błotniku są numery rejestracyjne tego motocykla. Więc jeżeli umowa zostanie sporządzona to w Wydziale Komunikacji prawdopodobnie gdzieś dane o tym motocyklu powinny być co nie ? Muszę pójść się zapytać konkretnie. Edytowane 9 Lutego 2013 przez Panek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Mam jeszcze jedno pytanie : Właściciel go wyrejestrował i zagubił dowód rejestracyjny. Nie ma tablicy ale na przednim błotniku są numery rejestracyjne tego motocykla. Więc jeżeli umowa zostanie sporządzona to w Wydziale Komunikacji prawdopodobnie gdzieś dane o tym motocyklu powinny być co nie ? Muszę pójść się zapytać konkretnie. Te dane może uzyskać tylko właściciel pojazdu, osobie postronnej, nawet z umową kupna nie udzielą odpowiedzi - kłania się ustawa o ochronie danych osobowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panek Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Ok rozumiem. A mógłby ktoś jeszcze odpowiedzieć na resztę pytań zadanych w tym temacie ? Będe wdzięczny :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Witam serdecznie Kupuje w najbliższym czasie (to już pewne) motocykl CZ 175 bodajże model 450 z 1965 roku i mam kilka pytań: 1. Jak wiadomo, CZ 175 była konkurentem dla SHL m11 naszej krajowej produkcji. Porównując obydwa motocykle, który według was jest mniej kłopotliwy w eksploatacji jeżeli chodzi o awaryjność oraz wytrzymałość silników. Ciekawi mnie też elastyczność obu jednostek napędowych. Proszę o konkretne porównanie. 2. Czy jest duża różnica w podróżowaniu pomiędzy taką CZ 175 a Jawą 250. Wiadomo, Jawa 250 jest mocniejsza ale czy ta różnica w elastyczności i mocy silnika jest znacząco odczuwalna ? 3. Jaki jest najlepszy sposób na regenerację chromów ? Jeżeli jest zmatowiały chrom na baku i oznaki rdzy, to jest możliwość wypolerowania w jakiś prosty sposób, czy jedynym wyjściem jest ponowne chromowanie elementów ? Będe wdzięczny za wyczerpujące wypowiedzi :) Długo mnie nie było, zaglądam a tu proszę - temat o CZ :-) Miałem przyjemność posiadać kilka "czerwonych" Jaw i CZ i do dziś bardzo miło wspominam te motocykle (jeszcze kiedyś sobie taki kupię) :crossy:Przede wszystkim porównując Jawę 353, 356 czy wspomnianą CZ 450 do SHL czy innych Naszych rodzimych sprzętów trzeba zwrócić uwagę na wykonanie - a to "czechosłowackie" jest jednak dużo lepsze. Wystarczy popatrzeć na odlewy karterów, pokryw silnika, wykonanie kanałów ssących, linię motocykla (a ta jest na prawdę śliczna), powłoki lakiernicze i galwaniczne itp. Awaryjność? Hmmm - z tego co pamiętam to czasami bywały problemy z prądami (Jawa czy CZ ma troszkę słabą prądnicę i ładowanie na dłuższą metę bywało nie wystarczające), Poza tym nie przypominam sobie żadnych innych uciążliwych rzeczy (w przypadku remontu należy po prostu sumiennie wykonać wszystkie czynności - a w zamian sprzęt odwdzięczy się bezawaryjną jazdą.....);Co do "elastyczności" to trochę ciężko mówić o tym w przypadku silnika 175ccm........CZ to po prostu taki "sympatyczny koziołek", którym przyjemnie jeździ się mniej więcej od 50 do 75-80km/h - wiadomo, że "nie ciągnie z dołu jak litra" i ma "lekkiego muła" ale też nie wymaga wachlowania biegami przy podjeździe pod byle górkę....po prostu wsiadasz i cieszysz się jazdą klasycznym "demoludem" :crossy: :icon_biggrin: Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panek Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 (edytowane) Dzięki za wszystkie opinie. Nie pozostało mi nic innego, jak tylko kupić ten motocykl ;) Pozdrawiam :cool: Edytowane 12 Lutego 2013 przez Panek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.