Skocz do zawartości

Szukam dobrego bmw e 36 w coupe


cinekban87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja się przyłączam do marudzących ...

Mało problemów masz w życiu że E36 szukasz? Za taką kasę to będzie niekończaca się opowieść o studni bez dna.

Ja mam bardzo złe doświadczenia z tymi autami. Choć sam żadnej E36 nie miałem to u najaranych kolegów przez ostatnie 10 lat sporo tego się przewinęło. Pozrywane rozrządy, przegrzane silniki, nieracjonalnie wysokie spalanie z którym sobie żaden elektryk nie mógł poradzić. Większość sprawiała poważne problemy i generowała wysokie koszty w eksploatacji. Nie mówię że auto jest z założenia złe, ale dzieciaki które tym w wkiększości jeżdżą totalnie olewają sprawy eksploatacyjne tylko katując i pchając auto dalej jak koszty utrzymania zaczynają iść w sumy na jakie dzieciaka nie stać. A jaj nie sprzedają to auto stoi i czeka na lepsze czasy niszczejąc na parkingu. A dzieciaki nie kupują tych aut od wczoraj tylko już od dobrych 10 lat.

Za 8k to sobie możesz Fiata Punto kupić.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Ci kebaba odradzę, już kiedyś miałem ten szrot w coupe, częściej to stało niż jeździło, non stop coś się działo. I jak kupisz tanio to możesz być tego więcej niż pewien. e36 są upalane przez małolatów, najchętniej kupowany bolid młodzieży wiejskiej. Mało to wygodne, niepraktyczne, z komentarzami będziesz się musiał liczyć itd. Jednym słowem - nic ciekawego. Jeśli koniecznie chcesz kupić BMW, to po 1-sze musisz mieć więcej PLNów na zakup, plus trochę PLNów na utrzymanie. Jeśli pracujesz na etacie za średnią krajową to odpuść, nie ma sensu się szarpać. Poczytaj o kosztach utrzymania np. na bmw-sport.pl . Sam teraz jeżdżę e39 3.0d i wiem ile kosztuje utrzymanie BMki w dobrej kondycji (wymiana zawiasu 5k PLN).

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, troszkę wyżej doszliśmy wspólnie do wniosku, że jednak te 8m tysięcy to mało i będę musiał dołożyć. Fakt, że ciężko wyszukać nie skatowany sprzęt, ale myślę, że jest to realne, kwestia czasu. Hmm zawsze chciałem mieć Bmkę ale to dobrze posłuchać ludzi , którzy mieli już z danym lub podobnym modelem do czynienia. Teraz pracuję nad funduszem- fakt zarabiam mało niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oszczędź sobie nerwów i frustracji, ja rozumiem że te samochody coś w sobie mają, jakiś magnes, niektórzy nazywają to duszą. Ale jak sam wcześniej wspomniałeś, z gówna bata nie ukręcisz, i przy niskich zarobkach bywają nie do uciągnięcia. Miewają kaprysy które ciężko jest zdiagnozować, np wyłączenie zapłonu samoczynne i żeby odpalić trzeba czekać godzinę (tak, przechodziłem to i nie tylko ja) człowiek który je naprawia musi się w nich specjalizować, a tacy ludzie tani też nie są. Głupi czujnik halla kosztuje 480 zł, gdzie do japsa kupisz go za 50 zł. Podobnie jest z większością części. Które w 20-letnim aucie sypią się na potęgę. Decyzja należy do Ciebie, ale jak autem chcesz jeździć a nie naprawiać to nie kupuj kebaba, lepiej wybrać inny model, mniej popularny wśród gównażerii, w dobrym stanie (czyt. górna granica cenowa) najlepiej z pewnych rąk. Inaczej możesz się kompletnie do marki zrazić i wieszać psy jakie to gówno jest.

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sedan bądź kombi to już lepiej, np piątki nie są tak zajeżdżone jak e36. Ja zrobiłem sobie taką przesiadkę i kompletnie nie żałuję, wręcz przeciwnie, jestem bardzo zadowolony. Ale tak jak pisałem, utrzymanie nie jest tanie. Musisz sobie zadać podstawowe pytanie, czy mnie na to stać, jeśli przeliczysz że tak, to kupuj śmiało, jeśli nie... to sam wiesz :)

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz tak mniej więcej nakreślić utrzymanie takiej starszej 5 przykładowo taka http://otomoto.pl/bmw-525-525i-r6-16v-gaz-lpg-C27684897.html , takie podstawowe info bo na forum jest duża rozbieżność. Powiem Ci, że te bmki coś mają w sobie a seria 5 też jest ładna. "korci" mnie silnik 2.5 l . Napewno zakładałbym lpg. Duża, autem nie robie km, jeżdże głownie w zimie, od marca do paźdźiernika/listopada na moto

Edytowane przez cinekban87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie uprzedzam- nie czytałem całego tematu, tylko pisze co sam myśle :P

 

Cinek, jak już duży silnik to tylko 2,8 bo pali praktycznie tyle co mniejsze, a zabawy więcej ;) a jak 2,5 to M52, pod żadnym pozorem starsze M50 bo w większości tych silników Cie koszta zjedzą, ze spalaniem włącznie bo zwykle pali sporo więcej. Niestety nie wiem jak w 5tce jest z dostępnością jakich silników... Interesowałem się tylko 3ką.

Awaryjność BMW to mit, chyba że kupisz zaniedbanego trupa. Części niestety są w cenach normalnych dla tej kasy samochodów- i nie porównujcie mi tu E36 z golfem 2 albo 3 narzekając że do tego drugiego części znacznie tańsze, bo ze śmiechu padne... Jak już z Audi, a wtedy różnica w cenie części, jeśli jest, to już mała. No i niestety z tego samego powodu nie ma co porównywac kosztów z scirocco... Będzie drożej, na pewno, sporo.

Nie wiem czy opłaci Ci się zakładać gaz do takiej fury skoro jeździsz mało. Instalacje nie są tanie (w końcu sekwencja i to na 6 cylindrów), trzeba liczyć ze 2500zł, a oszczędzać nie ma sensu bo później się to odbija mocno na kosztach- gaz w BMW owszem, ale dobrze zrobiony, inaczej będą problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczę się z kosztami i lpg założyć odpowiednie jak trzeba albo wyremontować jeśli będzie auto z gazem ( na tym bardziej mi zależy). W scirocco koszta były śmiesznie małe jeśli coś w ogóle sie psuło. Przez trzy lata: regulator napięcia, trochę wody dostawało mi sie do środka ale już ogarnięte.Samochód naprawdę super, tylko brak komfortu, przyspieszenia o wyglądzie już nie wspomnę. Gaz na blosie więc jakoś tam jedzie na lpg. (Chce ktoś kupić?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodziło mi o coś takiego:

 

http://allegro.pl/bmw-e39-525i-170km-sport-skora-banan-xenon-jedyna-i3005506941.html

 

Przykładowe koszty:

 

Zawieszenie wielowahaczowe po 3 szt na koło koszt 1 szt 100-450

Amortyzatory od 150-650 za 1 szt (przy czym raczej trzeba kupić sachsy (650) bo reszta się rozcieka po kilku miesiącach

Olej ok 6-7 litrów

Rozrząd odpada (łańcuch)

Klocki od 75 do ???

Tarcze od 250 wzwyż przód

 

Z resztą możesz wejść na stronę intercarsu i oglądać ceny każdej części.

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E39 i aluminiowy wielowahacz to już troche inna bajka, tutaj koszty faktycznie są większe (ale znowu- należy porównać do np A4/A6 C5 które też są już na alu wielowahaczu i tam zawieszenia też swoje kosztują). W E46 też jest aluminiowy wahacz- ale chyba zwykły jeszcze.

 

E36 ma stosunkowo proste zawieszenie (bodajże pojedyncze wahacze przód, tył wielowahacz), nie aż tak kosztowne. E34 jeśli dobrze pamiętam przód na 2 (3?) wahaczach, a tył nie wiem. Wszystko stal więc koszt nie powinien być jakiś duży. Amortyzatory- owszem, lepiej kupić dobre, ale robi się to raz na dobre pare lat jakby nie patrzeć. A z drugiej strony- chce się mieć dobre i przyjemne prowadzenie to trzeba płacić :D

 

Klocki/tarcze nie wiem jak, ale pewnie tak jak i do innych fur tej klasy

Oleju niestety faktycznie wchodzi 6-6,5l do dużych silników, ale wymiana w M52B28 co 15tys km więc tak naprawde wychodzi podobnie do wymiany ~4l co 10tys...

 

 

A tak swoją drogą, propo tego ogłoszenia ostatniego- jak silnik R6 może mieć 16 zaworów? :D wychodzi... 2 i 2/3 zaworu na cylinder :D oczywiście silnik jest 24V, bo to M50B25, no ale tytuł aukcji jest jaki jest...

 

Ktoś widziałem wspominał o mocowaniach tylnego wózka w E36- owszem, rwą się- przy upalaniu i wypadkach ;) przy normalnym użyciu raczej nie. W razie czego można je dosyć łatwo wzmocnić więc o ile nie zostały rozwalone przy wypadku, to nie jest większy problem...

Edytowane przez Ghost_lbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, auto klasy premium to i cena części będzie premium :) Eksploatacja eksploatacją, ale jak się coś zj*bie to się pojawia problem, bo się okazuje że jakaś pierdoła kosztuje kilkaset PLNów.

 

O jakim aucie klasy premium piszesz ? bo nie widziałem żeby się tu w wątku przewineły takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...