sowa92 Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 (edytowane) Witam , jakis czas temu kupiłem w częściach yamahe , doszedłem teraz do momentu gdzie nie moge zamontowac zebatki zdawczej na wałku , po kolei wyglada to tak ,do motocykla dostałem zebatke 15z o grubosci 8,3 mm wydaje sie pasowac do łancucha , tylna zebatka ma grubosc 8,5 mmJednak nie znam systemu mocowania tej zebatki .Wałek wyglada tak http://imageshack.us...gesyebatka.jpg/a zebatka ze zdjecia rózni sie tylko tym ze zamiast dwóch otworów ma cztery .Wyczytałem ze przy takim wałku trzeba zastosowac taką blokade zebatki którą sie nakłada na wałek i w tym rowku na wałku przekręca -> http://img52.imageshack.us/img52/7966/3zebatkaodblokowana.jpg Jednak gdy nałoze swoją zebatke na wałek do tego rowka brakuje 3 mm tak wiec nie ma mozliwosci dokrecenia tej blokadyDa sie to rozwiazac pewnie dobrą tulejką 3 mm ale chce dojsc do tego jak to ma byc prawidłowo , to moj pierwszy motocykl i nie chce miec nieprzyjemnych niespodzianek . Teraz moze mi sie nasuwac pytanie czy ta zebatka którą dostałem jest oryginalna i czy nie powinna byc np szersza przy wałku .Po drugie ma ona luz , patrzac z boku na silnik zebatka kreci sie w prawo i lewo o jakies 4-5 mmGdyz jak po pomiarze sie okazało wyżłobienie na wałku ma 5 mm a na zebatce 6 mm , nie wyglada to na wyrobioną zebatke leczpo prostu na inny wymiar .Katalogi czesci są trudno dostepne ,w sklepach tez nic nie wiedzą .Dlatego pytam was motocyklistow jak rozwiazac ten problem , jaką ew. kupic zebatka i jak ją zamontowac , moze ktos posiada taki własnie motocykl ? Edytowane 1 Lutego 2013 przez sowa92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Taka zębatka jest Ci potrzebna... W Larssonie niet, ale może na Alledrogo? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa92 Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 ok ale skoro zebatka ma miec 8 mm to w jaki sposob mam ją zamontowac na wałku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Na jednym ze zdjęć widać starą zębatkę. Jaką ma grubość, trzeba zmierzyć. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa92 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Napisałem o tym w pierwszych linijkach, zębatka ma 8,3 mm , fotka z blokadą jest ściągnięta z internetu .Oto wycinek z katalogu do fz400 http://imageshack.us/photo/my-images/341/fragmentyebatki.jpg/bo z tego co widze zebatka którą wyzej pokazałes jest do fz400R ale moge sie mylić pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Pisałeś o tulejce - gdzie ona miałaby być? Między czym a czym?Coś wymyślimy, ino chcę się upewnić. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa92 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 tulejka od strony silnika , nałozona na wałek (ok3mm) , zdystansowała by ona zebatke przesowając ją w strone tego wciacia na wałku na którym sie montuje blokade . Jak nie zrozumiałe to ew rozrysuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Tam nie ma żadnej tulejki i ma nie być. Zakładaj zębatkę i zabezpieczenie, użyj średniego kleju do gwintów i śrub klasy 8.8 (nie slabszych) i skręć to do kupy.Tam są tylko:- walek zdawczy- zębatka- zabezpieczenie- dwie śruby M6Żadnej tulejki!W razie wątpliwości pisz do pana Piotra Dudka bądź pana Adama M z tego forum.Powodzenia :) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 tulejka od strony silnika , nałozona na wałek (ok3mm) , zdystansowała by ona zebatke przesowając ją w strone tego wciacia na wałku na którym sie montuje blokade .Jak nie zrozumiałe to ew rozrysuje To właśnie ta blokada ma ustalać pozycję zębatki na wałku zdawczym. Nie poprawiaj skośnookich konstruktorów bo zniszczysz sobie silnik. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa92 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 ok dzięki teraz juz wiem jak to montowac ,pozostaje tylko gdzies znaleźć taką blokade.. a jeszcze jedno pytanie w pierwszym poscie pisałem o tym luzie na zebatce prawo-lewo czy moge zostawic tą zebatke? , blokada zliweluje ten luz , czy zniszczy mi to wałek ? poprzedni własciciel podobno na tym smigał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.