Skocz do zawartości

Yamaha Fz 400 Genesis 91' Zębatka zdawcza


sowa92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jakis czas temu kupiłem w częściach yamahe , doszedłem teraz do momentu gdzie nie moge zamontowac zebatki zdawczej na wałku , po kolei wyglada to tak ,

do motocykla dostałem zebatke 15z o grubosci 8,3 mm wydaje sie pasowac do łancucha , tylna zebatka ma grubosc 8,5 mm

Jednak nie znam systemu mocowania tej zebatki .

Wałek wyglada tak http://imageshack.us...gesyebatka.jpg/

a zebatka ze zdjecia rózni sie tylko tym ze zamiast dwóch otworów ma cztery .

Wyczytałem ze przy takim wałku trzeba zastosowac taką blokade zebatki którą sie nakłada na wałek i w tym rowku na wałku przekręca -> http://img52.imageshack.us/img52/7966/3zebatkaodblokowana.jpg

 

Jednak gdy nałoze swoją zebatke na wałek do tego rowka brakuje 3 mm tak wiec nie ma mozliwosci dokrecenia tej blokady

Da sie to rozwiazac pewnie dobrą tulejką 3 mm ale chce dojsc do tego jak to ma byc prawidłowo , to moj pierwszy motocykl i nie chce miec nieprzyjemnych niespodzianek .

 

Teraz moze mi sie nasuwac pytanie czy ta zebatka którą dostałem jest oryginalna i czy nie powinna byc np szersza przy wałku .

Po drugie ma ona luz , patrzac z boku na silnik zebatka kreci sie w prawo i lewo o jakies 4-5 mm

Gdyz jak po pomiarze sie okazało wyżłobienie na wałku ma 5 mm a na zebatce 6 mm , nie wyglada to na wyrobioną zebatke lecz

po prostu na inny wymiar .

Katalogi czesci są trudno dostepne ,w sklepach tez nic nie wiedzą .

Dlatego pytam was motocyklistow jak rozwiazac ten problem , jaką ew. kupic zebatka i jak ją zamontowac , moze ktos posiada taki własnie motocykl ?

Edytowane przez sowa92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem o tym w pierwszych linijkach, zębatka ma 8,3 mm , fotka z blokadą jest ściągnięta z internetu .

Oto wycinek z katalogu do fz400 http://imageshack.us/photo/my-images/341/fragmentyebatki.jpg/

bo z tego co widze zebatka którą wyzej pokazałes jest do fz400R ale moge sie mylić

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma żadnej tulejki i ma nie być. Zakładaj zębatkę i zabezpieczenie, użyj średniego kleju do gwintów i śrub klasy 8.8 (nie slabszych) i skręć to do kupy.

Tam są tylko:

- walek zdawczy

- zębatka

- zabezpieczenie

- dwie śruby M6

Żadnej tulejki!

W razie wątpliwości pisz do pana Piotra Dudka bądź pana Adama M z tego forum.

Powodzenia :)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tulejka od strony silnika , nałozona na wałek (ok3mm) , zdystansowała by ona zebatke przesowając ją w strone tego wciacia na wałku na którym sie montuje blokade .

Jak nie zrozumiałe to ew rozrysuje

 

To właśnie ta blokada ma ustalać pozycję zębatki na wałku zdawczym. Nie poprawiaj skośnookich konstruktorów bo zniszczysz sobie silnik.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki teraz juz wiem jak to montowac ,

pozostaje tylko gdzies znaleźć taką blokade..

 

a jeszcze jedno pytanie w pierwszym poscie pisałem o tym luzie na zebatce prawo-lewo czy moge zostawic tą zebatke? , blokada zliweluje ten luz , czy zniszczy mi to wałek ? poprzedni własciciel podobno na tym smigał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...