Skocz do zawartości

Honda C72E


rozek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A co cie interesuje ?

Te male Hondki z lat 60 tych byly niesamowicie zbudowane i bardzo szybkie, rowniez niezwykle odporne na zuzycie, ale wymagaly czestych zmian oleju, ustawiania zaplonu i zaworow, nie mowiac o czestych remontach zawieszen. Teraz dosc ciezko znalezc do nich czesci.

Kolegi CB w czasach swietnosci dawala 150 km/h i byla swietnym motocyklem do przeciskania sie w miescie, jak rowniez w trasie w 2 osoby dawala rade.

Chodzila do 12000 obrotow, mimo ze czerwone pole zaczynalo sie od 9.

Trzeba uwazac na wkrecanie swiec - kiepskie alu i latwo zepsuc gwinty, hamulce bebnowe wbrew pozorom sa b.dobre i niewiele ustepuja tarczowym, dol silnika b.potezny na 4 lozyskach tocznych.

Trzeba pamietac, aby nigdy nie dawac gazu na luzie i zimnym silniku - mozna natychmiast zniszczyc lozyska walka rozrzadu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie kazda opinia i informacja bo nigdy wczesniej sie z takim sprzetem nie spotkałem, pewnie dlatego ze był produkowany jeszcze przed czasami UJM :D

Kolega wynalazł go juz dawno temu, ale kilka dni temu przypomnielismy sobie o nim i juz jest ugadany tylko jechac i brac :D

Oczywiscie motor od razu pojdzie do remontu, tylko ze czesci to w Polsce raczej nie dostanie.

 

 

Aha co do tego remontu to moze u Rycha w Jedwabnem którego tak czesto polecałes ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam wiem o jakich sprzetach piszesz , bo jak mialem CL 350 , to szukalem po calym swiecie stron na temat 2 cylindrowek. To co na zdjeciu widac to jest cos starszego niz CA,CB,CL 72, 77- bo one mialy rozrzad OHC,(to na zdjeciu ma chyba OHV), Gdybym mial te swoje kserowki (wszystkie modele Hondy od poczatku do 1988 wlacznie), ale kurna komus pozyczylem i nie wiem komu(starcza skleroza psia mac), bo problem moglbym rozwiazac. Rozek zrob jakies porzadne zdjecie motocykla tak zeby bylo dokladnie widac bylo silnik, to moze cos mi we lbie zaswita.Pozdrawiam.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Janku, to wyglada jak rozrzad OHV, ale na pewno jest OHC.

Honda w latach 60 tych uzywala oznaczen liczbowych, a w latach 70 tych zmienila je tak ze liczba oznaczala pojemnosc silnika ( z grubsza ).

Nadwozia i silniki wygladaly inaczej, ale bazowa konstrukcja silnika pozostala ta sama, tzn 2 cyl, 2 zawory / cyl, SOHC, wal korbowy na lozyskach tocznych, walek rozrzadu `na golasa` w glowicy, alternator podobny do Lucasa, czyli montowany na czopie walu z rotorem wirujacym wewnatrz statora ( razem wziawszy konstrukcje te sciagnela rowniez WSK / SHL), filtr oleju odsrodkowy, skrzynia o 4 przelozeniach.

Motocykle z lat 60 tych roznily sie od lat 70 tych innym wygladem zewnetrznym nadwozia i silnika, ale mialy solidniejsza budowe ( wiecej materialu wszedzie ) i rozne drobne udogodnienia z ktorych potem Honda sie wycofywala w ramach obnizki kosztow ( jak np regulowane podnozki dla kierowcy i pasazera, podstawka centralna, stalowe tlumiki ). Motocykle z lat 60 tych mialy bebnowe hamulce, niewiele gorsze od pierwszych tarczowek Hondy z lat 70 tych - przod z podwojnym rozpieraczem byl troszke gorszy na suchym ale o wiele lepszy na mokro od pozniejszego tarczowego i starczal 3x dluzej. Byly to czasy kiedy Honda zaciekle walczyla o rynki swiatowe z firmami angielskimi, ktorych motocykle byly wieksze pojemnosciowo ale wcale nie mocniejsze i duzo bardziej zawodne od Hondy - i to widac w konstrukcji tych Hond.

Przede wszystkim konstrukcja walu korbowego i wielkosc lozysk na ktorych sie krecil jest taka ze te silniki dalej chodza mimo uplywu 40 lat. Rowniez moce i obroty uzyskiwane z tych silnikow sa niesamowite - porownaj osiagi takiej Hondy z lat 60 tych z Junakiem.

Bila go na kazdym polu nie tylko taka 250 jak CB 72, ale nawet 175 byla od niego lepsza.

No ale starczy trucia - pozdrowki,

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak. Napewno nieoryginalne jest siedzienie i lampa tył (juz zdjęte), przednia lampa (jest dodatkowo oryginalna) i przednie koło (tez jest dodatkowo oryginalne ). Nie wiemy jescze czy oryginalny jest przód (mocowanie koła wskazuje ze raczej oryginalne ) i kierownica z osprzętem.

Pomózcie w ocenie stopnia oryginalności i powiedzcie ile moze to byc warte. Aha jest z 1969 roku

 

Fotki:

www.members.lycos.co.uk/rozek1988/c72e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Wydaje mi sie ze z przodu byl krotki wahacz pchany cos na ksztalt Gazeli, troche dziwny ten rok 1969?? Ja powiedzalbym ze 1959- w tych rocznikach wystepowala tego typu rama , jak silnik jest wykorbiony na 360 stopni to raczej bedzie cos starszego niz podany przez Ciebie rok, bo od bodajze 1964(lub 1965) roku Honda stosowala 180 -stopniowe silniki . Wiele z tych stron ktore podalem nie chce sie otworzyc a byly tam naprawde ciekawe informacje. Jesli chcesz sie pofatygowac z Wysokiego , to przyjedz do Rycha do Jedwabnego , ma ksiazke ze wszystkimi modelami Hondy (sprzedawanych w USA) do 1988 wlacznie.Pozdrawiam.Janek.P.S. Bede sledzil temat. Jak chcesz przyjechac to wczesniej zadzwon: 0606 814 703.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...