Skocz do zawartości

Wentylator chłodnicy


Tamka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo jak ma działać, właczać się kiedy temperatura płynu osiągnie jakąś tam min. założoną wartość, powiedzmy że jest to 100 stopni.

 

A jest teraz tak że po włączeniu zapłonu, wentylator natychmiast zaczyna pracować i wyłacza się po chwili gdy chłodnica jest ciepła. I nie włącza się gdy robi sie gorąco, kontrolka temperatury wędruje na czerwone pole. Próba wzięcia go na przetrzymanie skończyła się zagotowaniem płynu i wyrzucaniem go przez przewód przelewowy.

 

Czy mozliwe jest >odwrotne podłączenie< jakichś przewodów, od czujnika temperatury np ?

motocykl to Suzuki GSXR

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie majstrowałam, prawowity właściciel grzebał w kabelkach bo światła znikneły. Światła są, ale wyszło tak z wentylatorem jak jest teraz. Poprzednio wszystko było dobrze.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multimetr w łapę i mierzysz opór czujnika, jak jest jedno pinowy to względem masy jak 2 pinowy to miedzy pinami, porównujesz z serwisówką i masz odpowiedź.

Druga strona medalu jest taka ze czujników może być kilka, zaczynasz jak zwykle od schematu dostępnego w serwisówce ewentualnie znalezionego gdzieś w sieci. Sprawdzasz poprawność połączeń, ilość zastosowanych patentów, zniszczenia korozyjne w złączach i punktach masowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spytaj co tak właściwie prawowity własciciel zrobił, czy usunął usterkę czy też zrobił jakiś"skrócik" aby światła działały.

Włącznik wentylatora powinien być w samej chłodnicy. Sprawdzić mozesz podłączając do niego przewody miernika (tzw. piszczyk) i wrzucając do garnka z gotującą się wodą.

Coś czuję, że jakaś manianka jest zrobiona.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawowity właściciel :laugh: raczej niczego nie zepsuł, przynajmniej tak mi się zdaje sądząc po oczach, bo gdy kręci to ja wiem. Wypiął tylko kostki na istalacji, przeczyścił i światła znowu zaczęły świecić. No ale on i elektryka to nie są ze soba kompatybilne, tak więc mógł coś namotać nieświadomie. Z tego co w gąszczu kabli mogłam zobaczyć to są dwa czujniki. W ich okolicy nie ma żadnej korozji ani czegokolwiek co wyglada nie tak jak powinno. Jeden z nich w chłodnicy-dwie żyły (żółta i niebieska) a drugi przy termostacie, jeden pin z przewodem żółto-czarnym. Serwisówka na temat czujnika w chłodnicy milczy, na temat drugiego przy termostacie podaje wartość rezystancji, gdzie są przekaźniki czy jakiś inny ustrój do zasilania wentylatora zero informacji.

 

a gsxr to 750-ka z 2009

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz wypnij kostkę z chłodnicy, włącz zapłon i zewrzyj piny w kostce, powinien zadziałać wentylator.

Jeśli ta procedura przebiegła prawidłowo to należy wykręci włącznik wentylatora z chłodnicy i podłączyć do niego miernik i go ugotować. Po osiągnięciu właściwej dla włącznika temp. miernik powinien pokazać zamknięty obwód czyli zapiszczeć.

Jeśli procedura nie przebiegła prawidłowo to coś namieszanie jest na przewodach.

Z reguły jak są dwa przewody to wentylator jest sterowany plusem czyli na kostce powinien być na jednym przewodzie stały + 12V po przekręceniu stacyjki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko ze wiele wentylatorw ukladow chlodzacych motocykli startuje powyzej 100 stopni tak wiec to gotowanie 100 procentowej pewnosci nie daje. Za to rozlaczenie przewodow czujnika powinno unieruchomic prace wentylatora a ich zwarcie jego prace. jezeli tak bedzie to znaczy ze z pewnoscia jest to czujnik ta prosta procedura powinna to wyjasnic.

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pozostawisz gotującą sie wodę to osiągnie wiecej niż 100 stopni w warunkach pokojowych, na pewno cos koło 110 stopni. Żeby nie kupować zbędnego włącznika warto jednak chwilę się pobawić ale to już pozostawiam Tamce.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie styknie woda to zawsze można podgrzać go razem z olejem i frytkami;) Czerwone kolektory to efekt spalania mieszanki w wydechu czyli np. zbyt długo przytrzymane ssanie, źle ustawiony gaźnik, przestawiony rozrząd, źle ustawiony zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, wczoraj zapomniałam dodać że odłączałam przewód od tego czujnika przy termostacie. Pozostało to bez wpływu na pracę wentylatora, ale nie pomyślałam o tym żeby zobaczyć czy to powoduje reakcję na wskaźniku. Ten czujnik przy chłodnicy nie miał żadnej kostki zaraz z boku, przewody zalane są jakąś masą a kostka jest gdzieś pewnie głębiej i trudniej dostępna. Czytając wasze uwagi wydaje mi się teraz że własnie to on powinien byc przyczyną. Jest dosyć duży i jakiś bimetalowy element pewnie tam pomieściłby się.

Yuby :) Myślę że wtedy gdy widac było jak kolektory świecą to nic się jednak nie stało. Zgasiłam silnik zanim temperatura zaczęła swiecić, poza tym wentylator wtedy działaj jeszcze dobrze. Przynajmniej nie przypominam sobie żeby zaczął szumieć zaraz po włączeniu zapłonu.

No to jest zabawa na dzisiaj, wykonać procedurę Montera

 

(ed. widzę że wstaliście własnie :) Dzień dobry, ide robić kawę )

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

jako miłośnik dziadowania i druciarstwa wrzucę swoje 3 grosze. Bardzo przydatnym bajerem jest włącznik wentylatora. Tak, by była możliwośc włączenia wentylatora manualnie.

 

Gsxry strasznie się grzeją, szczególnie w mieście. Manualne włączenie wentylatora odwleka w czasie moment, gdy rama jest już tak gorąca że ciężko ją dotknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żaden problem zrobić przełącznik dodatkowy tylko zrobić go tak żeby nie wpływał na układ automatycznego włączania wentylatora. Swoją drogą kolega Yuby ma trochę racji, jeśli rzeczywiście masz ciągotki do takiej roboty radze zacząć od renowacji jakiejś mało skomplikowanej maszyny dostarcza tyle samo radości a kłopotów może być mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze dziewczyno po co Ty to ruszasz, bladego pojęcia nie masz co robisz, a potem się dziwisz że chłopak Cię napierdala.

Odpuść i zostaw to komuś kto ogarnia.

 

Nie przesadzaj, troszkę łapię o co tam chodzi, tym bardziej po ładnych objaśnieniach. Poza tym chłopak mnie nie napierdala tylko prosi żebym o tym pomyślała bo on dostaje pomroczności na widok kabli. Bo ja to przy odrobinie czasu uruchamiam motocykl z zablokowanym alarmem :cool:

:laugh:

A poza tym ok, ze śrubami sobie radzi w przeciwieństwie do mnie, jak nie odkręci to urwie (przerobione na mojej sv)

Tak więc Yuby, nie martw się. Ja będę tylko pokazywać co ma wyciagnąć do sprawdzenia.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...