Tamka Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Wiadomo jak ma działać, właczać się kiedy temperatura płynu osiągnie jakąś tam min. założoną wartość, powiedzmy że jest to 100 stopni. A jest teraz tak że po włączeniu zapłonu, wentylator natychmiast zaczyna pracować i wyłacza się po chwili gdy chłodnica jest ciepła. I nie włącza się gdy robi sie gorąco, kontrolka temperatury wędruje na czerwone pole. Próba wzięcia go na przetrzymanie skończyła się zagotowaniem płynu i wyrzucaniem go przez przewód przelewowy. Czy mozliwe jest >odwrotne podłączenie< jakichś przewodów, od czujnika temperatury np ?motocykl to Suzuki GSXR Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 A majstrowałeś coś przy termostacie albo okablowaniu ,czy problem pojawił sie nagle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Ja nie majstrowałam, prawowity właściciel grzebał w kabelkach bo światła znikneły. Światła są, ale wyszło tak z wentylatorem jak jest teraz. Poprzednio wszystko było dobrze. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Multimetr w łapę i mierzysz opór czujnika, jak jest jedno pinowy to względem masy jak 2 pinowy to miedzy pinami, porównujesz z serwisówką i masz odpowiedź.Druga strona medalu jest taka ze czujników może być kilka, zaczynasz jak zwykle od schematu dostępnego w serwisówce ewentualnie znalezionego gdzieś w sieci. Sprawdzasz poprawność połączeń, ilość zastosowanych patentów, zniszczenia korozyjne w złączach i punktach masowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 To spytaj co tak właściwie prawowity własciciel zrobił, czy usunął usterkę czy też zrobił jakiś"skrócik" aby światła działały.Włącznik wentylatora powinien być w samej chłodnicy. Sprawdzić mozesz podłączając do niego przewody miernika (tzw. piszczyk) i wrzucając do garnka z gotującą się wodą.Coś czuję, że jakaś manianka jest zrobiona. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 a jaki rocznik tego gsxr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Prawowity właściciel :laugh: raczej niczego nie zepsuł, przynajmniej tak mi się zdaje sądząc po oczach, bo gdy kręci to ja wiem. Wypiął tylko kostki na istalacji, przeczyścił i światła znowu zaczęły świecić. No ale on i elektryka to nie są ze soba kompatybilne, tak więc mógł coś namotać nieświadomie. Z tego co w gąszczu kabli mogłam zobaczyć to są dwa czujniki. W ich okolicy nie ma żadnej korozji ani czegokolwiek co wyglada nie tak jak powinno. Jeden z nich w chłodnicy-dwie żyły (żółta i niebieska) a drugi przy termostacie, jeden pin z przewodem żółto-czarnym. Serwisówka na temat czujnika w chłodnicy milczy, na temat drugiego przy termostacie podaje wartość rezystancji, gdzie są przekaźniki czy jakiś inny ustrój do zasilania wentylatora zero informacji. a gsxr to 750-ka z 2009 Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 To teraz wypnij kostkę z chłodnicy, włącz zapłon i zewrzyj piny w kostce, powinien zadziałać wentylator.Jeśli ta procedura przebiegła prawidłowo to należy wykręci włącznik wentylatora z chłodnicy i podłączyć do niego miernik i go ugotować. Po osiągnięciu właściwej dla włącznika temp. miernik powinien pokazać zamknięty obwód czyli zapiszczeć.Jeśli procedura nie przebiegła prawidłowo to coś namieszanie jest na przewodach.Z reguły jak są dwa przewody to wentylator jest sterowany plusem czyli na kostce powinien być na jednym przewodzie stały + 12V po przekręceniu stacyjki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 tak, tylko ze wiele wentylatorw ukladow chlodzacych motocykli startuje powyzej 100 stopni tak wiec to gotowanie 100 procentowej pewnosci nie daje. Za to rozlaczenie przewodow czujnika powinno unieruchomic prace wentylatora a ich zwarcie jego prace. jezeli tak bedzie to znaczy ze z pewnoscia jest to czujnik ta prosta procedura powinna to wyjasnic.pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Jeśli pozostawisz gotującą sie wodę to osiągnie wiecej niż 100 stopni w warunkach pokojowych, na pewno cos koło 110 stopni. Żeby nie kupować zbędnego włącznika warto jednak chwilę się pobawić ale to już pozostawiam Tamce. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Jak nie styknie woda to zawsze można podgrzać go razem z olejem i frytkami;) Czerwone kolektory to efekt spalania mieszanki w wydechu czyli np. zbyt długo przytrzymane ssanie, źle ustawiony gaźnik, przestawiony rozrząd, źle ustawiony zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 (edytowane) Hmm, wczoraj zapomniałam dodać że odłączałam przewód od tego czujnika przy termostacie. Pozostało to bez wpływu na pracę wentylatora, ale nie pomyślałam o tym żeby zobaczyć czy to powoduje reakcję na wskaźniku. Ten czujnik przy chłodnicy nie miał żadnej kostki zaraz z boku, przewody zalane są jakąś masą a kostka jest gdzieś pewnie głębiej i trudniej dostępna. Czytając wasze uwagi wydaje mi się teraz że własnie to on powinien byc przyczyną. Jest dosyć duży i jakiś bimetalowy element pewnie tam pomieściłby się.Yuby :) Myślę że wtedy gdy widac było jak kolektory świecą to nic się jednak nie stało. Zgasiłam silnik zanim temperatura zaczęła swiecić, poza tym wentylator wtedy działaj jeszcze dobrze. Przynajmniej nie przypominam sobie żeby zaczął szumieć zaraz po włączeniu zapłonu. No to jest zabawa na dzisiaj, wykonać procedurę Montera (ed. widzę że wstaliście własnie :) Dzień dobry, ide robić kawę ) Edytowane 20 Stycznia 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 jako miłośnik dziadowania i druciarstwa wrzucę swoje 3 grosze. Bardzo przydatnym bajerem jest włącznik wentylatora. Tak, by była możliwośc włączenia wentylatora manualnie. Gsxry strasznie się grzeją, szczególnie w mieście. Manualne włączenie wentylatora odwleka w czasie moment, gdy rama jest już tak gorąca że ciężko ją dotknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 To żaden problem zrobić przełącznik dodatkowy tylko zrobić go tak żeby nie wpływał na układ automatycznego włączania wentylatora. Swoją drogą kolega Yuby ma trochę racji, jeśli rzeczywiście masz ciągotki do takiej roboty radze zacząć od renowacji jakiejś mało skomplikowanej maszyny dostarcza tyle samo radości a kłopotów może być mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Kurcze dziewczyno po co Ty to ruszasz, bladego pojęcia nie masz co robisz, a potem się dziwisz że chłopak Cię napierdala.Odpuść i zostaw to komuś kto ogarnia. Nie przesadzaj, troszkę łapię o co tam chodzi, tym bardziej po ładnych objaśnieniach. Poza tym chłopak mnie nie napierdala tylko prosi żebym o tym pomyślała bo on dostaje pomroczności na widok kabli. Bo ja to przy odrobinie czasu uruchamiam motocykl z zablokowanym alarmem :cool: :laugh:A poza tym ok, ze śrubami sobie radzi w przeciwieństwie do mnie, jak nie odkręci to urwie (przerobione na mojej sv)Tak więc Yuby, nie martw się. Ja będę tylko pokazywać co ma wyciagnąć do sprawdzenia. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.