Skocz do zawartości

Zacinająca się stacyjka


Karacz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

 

Jak w temacie, posiadam problem ze stacyjką.Mam yamahe tzr 50 ale myślę ,że model nie ma tu większego znaczenia.

Mianowicie, rok temu juz miałem podobny problem który zniknał . Przez 1 dzien zacinała mi się stacyjka . Problem ustąpił następnego dnia rano(dodam ze było to lato , bardzo ciepło). W pazdzierniku 2012 problem się powtórzył lecz i w stacyjce od zapłonu oraz w stacyjce od baku. Zamki się zacinały , wogołe nie dało się włozyć kluczyka, jakby coś blokowało. Psikałem róznymi specyfikami typu wd-40 itp, troszkę pomagało. Po jakims tygodniu problem ustał.

 

Od grudnia 2012 notorycznie zacina mi sie stacyjka, praktycznie nie moge włożyć kluczyka. Nawet jesli kluczyk juz wejdzie to prawie wogole nie moge zablokowac kierownicy a o odblokowaniu juz nie wspomnę. Problem dla mnie jest dosyć poważny ponieważ boję się gdziekolwiek zostawic motorek bez blokady. Niekiedy musiałem przy moto stać z 20 minut i gmerać kluczykiem gdyż nie chciał wejść.

 

Yamaszka teraz stoi w domu gdzie jest temp ok 20'c i problem nadal nie ustąpił. Tzrka ma przebieg ok 25tyś km. Rocznik 2007, mocno wymęczona nie jest.

 

Więc zwracam się z pytaniem do Was, czy ktoś miał juz podobny problem i ewentualnie jak sobie z nim poradził?

 

p.s Dodam że zacinają się zamki tylko stacyjki oraz baku. Schowek działa bez zarzutu.

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyk i obie wkładki do ślusarza i znajdzie problem i naprawi. Jak zachowuje sie zapasowy? Ewentualni sprężonym powietrzem się pobawić chwilę, może ktoś z sympatii coś tam wrzucił.

Juz sam zauważyłeś, że lanie szuwaksów do środka nic nie daje...albo kupić używki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko stacyjka i bak bo wkładki są od góry, woda leci, syf leci, zamek się zużywa. Wymiana na używkę i MOŻE będzie ok albo wymiana wszystkich na nowe i po problemie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiadomo że wymiana nowych zamków i po problemie , ale tu dochodzą koszta. Jak wszyscy wiedzą komplet stacyjek jest bardzo drogi nawet uzywanych. Zapasowego klucza niemam ale to raczej nie jego wina. Myślałem o nasmarowaniu czymś stacyjki, myślicie że to dobry pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat lanie siuwaksów pomaga ale nie WD40. Mi w zeszłym roku zastygła stacyjka w kawie, wlałem odmrażacza do zamków, który zawierał dodatki smarujące i do tej pory wszystkie 3 zamki pracują. Sprężone powietrze też może być dobrym dodatkiem do odmrażacza. W ogóle w używanych i do tego zdymanych stacyjkach problem w okresie zimy będzie występował. Pół bidy jeśli ma się starą rozbieralną stacyjkę, gorzej kiedy jest na śrubach z fabrycznie zerwanym łbem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wd 40 szkoda lac do stacyjki bo efekty sa jeszcze gorsze , przerobilem ten temat pare lat temu po wpuszczeniu Wd bylo ok ale na drugi dzien byla totalna klapa . Za namowa kupilem smar teflonowy w sprayu koszt chyba 15 zl wpuszczasz do srodka i zostawiasz na noc ,plyn odparowywuje i zostaje tylko teflon do ktorego sie nie przykleja pozniej brud , u mnie sie to sprawdzilo jak bedzie u ciebie tego nie wiem ale za 15 zl chyba warto sprobowac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdymanej stacyjki nic nie naprawi. W kurierskiej GS500 miałem tak wyczochraną stacyjkę że kilka razy kluczyk mi wyskoczył jak wjechałem w dziurę.

 

A niedawno w samochodzie walczyłem z mrożonymi wkładkami, ryglami i całym układem. Najpierw jakis magiczny "psik" co to niby jak WD40 jest, zamek ruszył ale szprej mroził się. Dmuchanie kompresorem i w zamki lałem rozgrzany olej silnikowy ze smarowniczki od maszyny do szycia. No wiecie, taka buteleczka z czubkiem do aplikacji. Potem znowu kompresor i wciskanie oleju w zakamarki sprężonym powietrzem. Teraz tylko początkowe zapadki mrożą się, bo stare i zdymane. Zamki, rygle i klamki śmigają aż miło. No i drzwi nie zgniją, tyle oleju w nich pływa. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, ciężka sprawa będzie z tą stacyjką. ;x Najbardziej dziwi mnie to że dzieje mi się to w tzr 2007 dosyć świeży rocznik. Mam znajomych z tzrkami 2003-2004 i u nich stacyjki chodzą perfekcyjnie ;/

 

/// Edit

 

mój motorek posiada jeszcze jeden problem. przy wkręcaniu na obroty coś szumi w silniku i to prawdopodobnie łożyska lub (chociaż mało prawdopodobnie - pierscienie). Wypowie się ktoś ;)?

 

http://www.youtube.com/watch?v=tNYAuXfWKXI

Edytowane przez Karacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś próbował złamać stacyjkę, dlatego teraz świruje?

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, szczerze to wątpie. Tak jak pisałem wyżej. Problem pojawiał się już od bardzo dawna i znikał . Teraz stacyjka poddała się na dobre. Czasami dziala, czasami nie ;x. Ogólnie chyba juz wydymana ta stacyjkia ponieważ jakiś czas temu sama przerywała zapłon. Podczas jazdy kluczyk był na pozycji ON i co chwile rozłączało całą elektryke, zapsikałem jakis magiczny płyn i pomogło.

 

 

W sumie to chyba nie ma rady na taką stacyjke, po prostu jest wyśmigana.

Jak nie pomoże jakiś smar to jedyną opcją która znalazłem na allegro jest zakup nowych stacyjek do baku(140zł) i zapłonu(70zł). Trzeba będzie uzbierać pieniążki :D

 

P.S

Może się ktoś wypowiedzieć co do filmiku powyżej , czy te szumy to padające łożyska na wale? Dodam że z takimi szumami jeżdzę już ponad rok i nic się jeszcze nie stało.

Edytowane przez Karacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz bym nie kombinowal z zadnymi plynami i tym podobnymi co innego jak ci sie zacina albo ciezko chodzi stacyjka , ale u ciebie widac ze jesli sie czasem rozlacza zaplon to poprostu nadszedl jej kres i tylko wymiana bedzie najlepszym rozwiazaniem bo mozesz kiedys skonczyc przedwczesnie swoja wyprawe na srodku drogi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...