kilant Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 witam, mam w swojej ETZ 150 mały problem.. kontrolka ładowania gaśnie mi dopiero przy 3 tys obrotów i nie mogę jeździć na światłach bo motocykl zaczyna po jakimś czasie przerywać.. wymieniłem szczotki na nowe i kupiłem też akumulator 5.5ah raczej starcza na etz jak ma dobre ładowanie.. tu pytanie czy może być to wina wirnika, a raczej tego czegoś co jest na końcu ( komutator sie to chyba nazywa )? u mnie na tym komutatorze jest kilka dziurek i jest troche zjechany.. czy jak wymienie wirnik to będę miał dobre ładowanie? link wirnika, który planuje zakupić:http://allegro.pl/wirnik-mz-etz-150-250-251-miedziany-pierscien-se-i2921835366.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZ ETZ Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 przede wszystkim sprawdż jakie masz napięcie ładowania,jaki masz regulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 jakie ma być napięcie ? jak to sprawdzić? miernik i do aku i gaz do końca czy jak ? ;p a regulator mam chyba normalny 12 v orgyinalny raczej ale nie wiem sprawdze go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZ ETZ Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 bierzesz miernik i podpinasz + do +na aku to samo z -,odpalasz moto,zapalasz światła,i mierzysz napięcie na wolnych nie powinno być nizsze niż13,5V,dodajesz gazu nie powinno przekroczyć14,4 V,bo bedzie ci gotowac aku(ja tak miałem na starym reglerze w mz napięcie dochodziło do 18V,aku oczywiście w kosz)co do regulatora najlepiej kupic z poldasa elektroniczny,podpięcie go to łatwizna a ładowanie bajka.Ja w mojej MZ mogę włączyć swiatła,kierunki,klakson a silnik nawet nie przygaśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 ok, dzięki w sobote posprawdzam i dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycoh Opublikowano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 w MZ często gęsto padają diody prostownicze.Można je przelutować np na diody z malucha :) ja tak miałem i już nigdy więcej nie miałem problemów z ładowaniem Ważne jakie masz też żarówki, jak ja miałem jakaś wciśnietą h4 to nie było ładowania i na światłach gasł, zmieniłem na taką bańkę okrągłą i ładowanie wróciło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matata Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Wieki temu w mojej mz 251model elektronik przepalały się co chwilę żarówki H4, napięcie było grubo ponad normę. Regulator był mechaniczny, taka kostka prostokatna. Po przeanalizowaniu schematy elektrycznego mz i malucha126p zrobiłem przeróbkę i zamontowałem regler maluchowy. Przez cały czas jak miałem etkę skończyły się problemy z przepalaniem żarówek, napięcie max było na pozomie 14V z kawałkiem, nic sie nie grzało nic nie wybuchło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 @up mówisz o tym?http://allegro.pl/regulator-napiecia-fiat-126p-fiat-126p-bis-nowy-i2892879735.htmlczy o takim czymś ;p? chyba te drugie tak mi sie zdaje racja?http://allegro.pl/regulator-pradnicy-dsv-90-fiat-126p-nowy-i2943695791.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Regulator z malucha jest trudniejszy w przeróbce - trzeba rozmasować wirnik. O wiele łatwiej wstawić od 125 P 9 - diodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZ ETZ Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 kup taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matata Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Miałem założony podobny w takiej obudowie i z tymi samymi kolorami kabli http://allegro.pl/regulator-napiecia-fiat-126p-gwarancja-na2-i2944136272.html . Nic nie robiłem w wirniku, mając schematy elektryczne mz i malca znalzałem punkty wspólne i problem został rozwiązany. W etce miałem alternator i moduł diodowy 6+3 i takie samo było w malcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 ok, regulator mam w porządku napięcie przy ok. 7 tyś obrotów wyniosło 14-max 15 v przez chwile, ale na wolnych obrotach jakies 9.5, myśle ze było to spowodowane tym, że jest zima, aku rozładowany a ładowanie takie słabe, że dioda zapala się przy 2.5 tyś obrotów ( dioda ładowania ) może być to spowodowane pierścieniami ślizgowymi wirnika? są podniszczone z deka jakieś dziurki itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZ ETZ Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Aku kupiłeś nowy więc raczej nie jest rozładowany,napięcie 9,5 to żadne napięcie wymień regler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 nowy, ale kupiłem go jeszcze w wakacje i wtedy już było słabe ładowanie a to że jest słaby wiem, bo jak włącze swiatła i nacisne klakson to swiatła ledwo świecą a klakson ledwo dzwięk wydaje więc aku raczej rozładowane ;x ale zobacze może wymienie regulator ale to dopiero w sobote za tydzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 sorry, że pod postem wymieniłem stary regulator mechaniczny na elek. nowy kosztował ~~ 30 złw starym reg. są miejsca na 5 kabli a w nowym na 3, wymagało to połączenia ze sobą 2 kabli.problem ładowania zniknął, ładowanie jest przy 1300 obr.minnapięcie na wolnych obrotach ~~13.8 po dodaniu gazu 14 z hakiemtakże wszystko jest w porządku już, dzięki za podpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.