jeszua Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 jeżeli chodzi o teren to doradzał bym africe : ) no sprzęt jest ogólnie kozacki jak na swój rocznik i wgl. Klasa sama w sobie. (...) kolejny raz potwierdza się moja opinia, że odpowiedzi zawierające wtręty typu "wgl" nie zawierają żadnej użytecznej treści umiejętności w skali od 0-10 na ulicach myślę z 6-7 (...) kawa była kolegi więc ja zrobiłem nią ok 5tyś no i troche też jazdy ybr 250 na jazdach na motocykl (...) cóż, osobiście zrobiłem kilka razy więcej, a nie oceniłbym swoich możliwości tak wysoko. ale może ja po prostu cienki bolek jestem w te klocki transalpa olej, w teren jako tako, ale na szosie powyżej 120 km/h to już słabiutko, pomyśl jeszcze nad triumphem tigerem, xtz i africa też dają rade z tym, że wszystkie wymienione jako "lepsze" są tak naprawdę cholernie ciężkie. motocykl na luźnej nawierzchni to nie to samo, co na asfalcie - wiem, bo kupiłem do wycieczek po szutrach lżejszą jeszcze (znacznie!) od trampka xtz660 i... marnie mi szło. przyznaję uczciwie, bez kozaczenia i zgrywania z siebie nowego mistrza dakaru - może mam cykora, że kości połamię, ale ledwie dawałem radę opanować tą kozę w błotnistych koleinach, a z piasku uciekałem w africe mnie martwi jedno brak wskaźnika poziomu paliwa :) a w jakimś polu wolałbym wiedzieć jak się sprawy mają :)ale też części jak cenowo czy strasznie czy nie :) mnie w afryce straszą ceny zakupu, z powodu wykreowanej w nadwiślańskim kraju legendarności. sam motocykl jest przepłacony co najmniej o 1/3, i to wliczając już jego walory użytkowe ab ovo: skupiłbym się na trampku i to starszym; po pierwsze jest lżejszy, po drugie mniej szkoda na wertepach położyć. albo założyć, że jazda będzie nie tyle w lekkim terenie, ile po bitych drogach gruntowych - wtedy można brać pod uwagę cięższe motocykle inna sprawa, że złotego środka dla tak określonych warunków, przy ograniczeniach, moim zdaniem nie ma: lżejsze motocykle zdatne w lekki choćby teren będą słabe na autostradzie w 2 osoby, dobre do tych drugich warunków - nieprzydatne na luźnych nawierzchniach, zwłaszcza dla nieobytego kierowcyjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sumomoto Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Do Twojego doświadczenia i potrzeb (planów?) Transalp 600 byłby super! W tej kwocie kupisz lepszego i pewnie z wyposażeniem.J/w - Africa jest mocno przereklamowana choć piękna klasycznie.Na takim enduro masz szansę pojechać na początek na "łąkę" lub szuterek i spróbować bezpiecznie poćwiczyć jazdę.Super T jest dużo dynamiczniejsza od AT i to często jest tańszy pojazd,ale czy Transalp nie wystarczy?.Komfort podróżowania drogami innymi niż autostrady na motocyklach "ciężkich enduro" jest bardzo wysoki. Co do innych modeli to zamieniłbym Horneta na FZ6N lub nawet FZ6S, są to motocykle łagodniej i płynniej oddające moc od Horneta i bardziej przyjazne.Przy turystycznej jeździe przeglądy co 10 i 40tys km wiec nie płacisz często za utrzymanie serwisówHonda 6/24 tys km _____________________________________________________________________Sumomoto Motocykle Akademia Jazdy Cytuj _______________________________________ www.sumomoto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sieku Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Super Tenere XTZ 750 też ciekawe na offroad i mocniejsze jednak martwi mnie ten brak wskaźnika paliwado tego tańszy od AT i Transalpa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sumomoto Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Z wskaźnikiem paliwa jest jak z GPS-em. Nie są zamiast kierowcy (rozumu), tylko oprócz :)!Z doświadczenia i wskazań przebiegu będziesz wiedział "jak tam paliwo", ile przejedziesz w terenie, ile na asfalcie, jak efektywnie gospodarować (oszczędzać?) paliwem, itp.Co do mocy, to bardziej przydaje się na asfalcie, w terenie ma drugorzędne znaczenie. Liczą się umiejętności i doświadczenieDo turystyki omijającej główne drogi, a przede wszystkim autostrady, wystarczy przykładowo 50kM.Życzę Ci dobrych wyborów. Wszystkie te motocykle są OK:)!__________________________________________________________________________________SUMOMOTO Motocykle Akademia Enduro Trial Cytuj _______________________________________ www.sumomoto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sieku Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 dziękuję za informacje :) mama nadzieję że to co wybiorę będzie dobre i mnie polubi :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.