Domon DT 50 R Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Witam.Od kilku tygodni jestem posiadaczem Dt 80 LC2.Niestety zaczynaja sie pierwsze problemy. Mianowicie gdy jade na wiekszych obrotach(ponad 8 tys) nagle zablokuje kolo i zgasnie.Napewno nie blokuje łancuch to cos w silniku tak jak by stanoł wał. O dziwo np. gdy jezdze w terenie powyzej tych 8 tys nic sie nie stanie tylko gdy jade z wieksza predkoscia cos blokuje.Prosze o pomoc co sie moze dziac w tym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubel1443 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 (edytowane) Musisz rozebrać silnik, posprawdzać jak wyglądają łożyska, wałki itp. Trochę dziwna sprawa. ;) Jak to będziesz robil to ja bym zrobił, szlif cylindra, nowy tłok, łożyska, uszczelniacze i uszczelki. Zobacz jeszcze jaki jest stan łożysk korbowodu, a właściwie dolnego. Jak jest luz góra, dół to do wymiany. Niestety nie wiem jak to zrobisz, ale ja kupiłem na stronie motorland korbowód od dt 50 który niby jest do dt80 i dłuższy sworzen był tez do kupienia. Bo nie ma detykowanych korobowodów do dt 80. A wał w serwisie jest sprzedawany w serwisie tylko w całości za 1400 zł ;o. Miałem kiedyś ten sprzęcik. I jak zrobisz taki remont i dobrze to będzie Ci służył ;). A nie oszczędzaj, że jedno łożysko dobre to zostawie, bo potem reszta będzie działać a te się rozsypie i znów rozbierać.. :) Pozdro PS. Może Ci po prostu puchnie tłok?! I jak ostygnie to jedzie znów. Edytowane 12 Stycznia 2013 przez bubel1443 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Trzeba było użyć szukajki, bo takich przypadków były na pewno dwa, mój i jeszcze jakiegoś forumowicza. Łożyska stają dęba, bo są wytarte ale jeszcze nie na tyle żeby całkiem nie działały. dlatego silnik zdycha wybiórczo. Po za tym układ chłodniczy do kontroli i sprawdzenie czy dozownik się nie zapowietrzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domon DT 50 R Opublikowano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Tlok napewno nie puchnie. Gdy zblokuje juz kolo to wcisne sprzeglo pojade tak z kilka metrów puszcze i dziala juz normalnie tak jak by sie wal zablokowal ale zaraz odpuscil i to dzieje sie tylko jak jade z wieksza predkoscia. no wlasnie wiem ze nie ma do niej walów i dlatego chce to jeszcze jakos uratowac zanim sie do konca wszystlko rozleci... no to bedzie trzeba wziac za rozbieranie silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubel1443 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Jakbyś miał z czymś problem czy coś, to pytaj. Coś tam jeszcze z tej konstrukcji w głowie mi świta :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domon DT 50 R Opublikowano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Dziekuje za pomoc panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Myśle że to nie wał tu sie rozchodzi. Zauważyłeś że jak jeździsz w terenie to nic sie nie dzieje po pomimo wysokich obrotów. Moim zdaniem problem jest z napedęm mając tu na myśli skrzynie biegów albo sprzęgło. Problem powstaje kiedy masz duża predkośc na kole na nie prędkości obrotową silnika. Na Twoim miejscu zajrzałbym najpierw do sprzegła i chociaż wizualnie stwierdził jaki jest stan i czy coś sie nie rusza badź nie jest na swoim miejscu. Nie pamietam jak jest w DT ale w wiekszości motorowerów do sprzegła jest dostęp po zdjęciu jednego dekla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domon DT 50 R Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 No wlasnie mnie tez dziwi czemu w terenie tak nie robi. Jak to by miała byc skrzynia to sprawdze czy czasami nie blokuje tylko na 6 biegu bo na 1,2 nic sie nie dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 jeżeli bedzie tak że na którymś biegu sie blokuje a na innych nie to skrzynia i tak bedzie do rozebrania. Albo jakiś wałek sie wyrobił albo łożysko w którym chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domon DT 50 R Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Jak sprawdze to bede wam pisal co sie dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Jeśli łożyska skrzyni nie latają na boki a igiełkowe ma wszystkie rolki to nie ma cudów, powinna działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 U mnie w RXie przed remontem skrzynia też działała....ale jak rozebrałem silnik to oczom nie wierzyłem. Wałek chodził po obudowie igiełokowego którego nie było. Mam gdzieś nawet zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.