Skocz do zawartości

Yamaha Dt 80


Domon DT 50 R
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Od kilku tygodni jestem posiadaczem Dt 80 LC2.Niestety zaczynaja sie pierwsze problemy. Mianowicie gdy jade na wiekszych obrotach(ponad 8 tys) nagle zablokuje kolo i zgasnie.Napewno nie blokuje łancuch to cos w silniku tak jak by stanoł wał. O dziwo np. gdy jezdze w terenie powyzej tych 8 tys nic sie nie stanie tylko gdy jade z wieksza predkoscia cos blokuje.Prosze o pomoc co sie moze dziac w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozebrać silnik, posprawdzać jak wyglądają łożyska, wałki itp. Trochę dziwna sprawa. ;) Jak to będziesz robil to ja bym zrobił, szlif cylindra, nowy tłok, łożyska, uszczelniacze i uszczelki. Zobacz jeszcze jaki jest stan łożysk korbowodu, a właściwie dolnego. Jak jest luz góra, dół to do wymiany. Niestety nie wiem jak to zrobisz, ale ja kupiłem na stronie motorland korbowód od dt 50 który niby jest do dt80 i dłuższy sworzen był tez do kupienia. Bo nie ma detykowanych korobowodów do dt 80. A wał w serwisie jest sprzedawany w serwisie tylko w całości za 1400 zł ;o. Miałem kiedyś ten sprzęcik. I jak zrobisz taki remont i dobrze to będzie Ci służył ;). A nie oszczędzaj, że jedno łożysko dobre to zostawie, bo potem reszta będzie działać a te się rozsypie i znów rozbierać.. :) Pozdro

 

PS. Może Ci po prostu puchnie tłok?! I jak ostygnie to jedzie znów.

Edytowane przez bubel1443
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było użyć szukajki, bo takich przypadków były na pewno dwa, mój i jeszcze jakiegoś forumowicza. Łożyska stają dęba, bo są wytarte ale jeszcze nie na tyle żeby całkiem nie działały. dlatego silnik zdycha wybiórczo. Po za tym układ chłodniczy do kontroli i sprawdzenie czy dozownik się nie zapowietrzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tlok napewno nie puchnie. Gdy zblokuje juz kolo to wcisne sprzeglo pojade tak z kilka metrów puszcze i dziala juz normalnie tak jak by sie wal zablokowal ale zaraz odpuscil i to dzieje sie tylko jak jade z wieksza predkoscia. no wlasnie wiem ze nie ma do niej walów i dlatego chce to jeszcze jakos uratowac zanim sie do konca wszystlko rozleci... no to bedzie trzeba wziac za rozbieranie silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że to nie wał tu sie rozchodzi. Zauważyłeś że jak jeździsz w terenie to nic sie nie dzieje po pomimo wysokich obrotów. Moim zdaniem problem jest z napedęm mając tu na myśli skrzynie biegów albo sprzęgło. Problem powstaje kiedy masz duża predkośc na kole na nie prędkości obrotową silnika. Na Twoim miejscu zajrzałbym najpierw do sprzegła i chociaż wizualnie stwierdził jaki jest stan i czy coś sie nie rusza badź nie jest na swoim miejscu. Nie pamietam jak jest w DT ale w wiekszości motorowerów do sprzegła jest dostęp po zdjęciu jednego dekla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...