Adiii Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Witam,w połowie dzisiejszej polatanki (ok. 100km) nadszedł czas na tankowanie. Niby nic - zwykła czynność. Wsiadam na motocykl i ruszamy razem z ekipą. Szybko osiągam ok. 110km/h przy 10k RPM. Nagle zauważam że obroty zaczynają falować - od 9.5k aż do 10.5k. Nie czuje żadnego szarpania (być może za mało mocy aby cokolwiek odczuć), motocykl utrzymuje prędkość, a mimo to obrotomierz wariuje. MAŁO TEGO! Po chwil zauważam że wskazówka od temperatury również wariuje! I najbardziej widać w okolicach 9-10tys RPM. Poniżej 5tys RPM stoi ładnie na miejscu, a powyżej zaczyna stopniowo coraz bardziej wariować. Nie wiem o co chodzi, nie mam pojęcia czy to jest usterka mechaniczna czy rzeźba z elektryką. Dodam, że praktycznie całe 50km przejechałem na vmaxie motocykla prawie że na odcinie - więc jakby miało się coś stać to prawdopodobnie do domu na kołach bym nie wrócił. Ponadto zawsze było tak, że wskazówka temperatury po przekręceniu kluczyka podnosiła się płynnie do góry, a teraz skacze tak jak widać na filmie:http://www.youtube.com/watch?v=70QzaBSDaEU&feature=youtu.be Proszę o jakieś porady, jutro zaczynam kolejną rzeźbe w g....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Może masz jakieś zakłócenia z kabla WN, i dlatego liczniki Ci szaleją. Sprawdź to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 (edytowane) Świeże info:Na każdym biegu, przy ok. 10tys RPM obrotomierz zaczyna falować i to dość szybko. Na pewno bym odczuł taki skok obrotów, ale NIC nie czuć. Silniczek chodzi, pali, tylko są jaja z tymi wskaźnikami. Rozkładam ręce bo nie mam pojęcia co to może być! Posprawdzałem wszystkie wtyki, bezpieczniki, świece, regulacje gaźnika, filtr itd - wszystko jak nowe. Świeca jest jak nowa bo zakładałem ją 2tyg temu. Wskaźnik temperatury również świruje przy ok. 10tys RPM tak jak to widać na filmie:http://www.youtube.com/watch?v=FLzG6RirPa4&feature=youtu.be W jaki sposób sprawdzić czy występują zakłócenia na kablu WN? Edytowane 6 Stycznia 2013 przez Adiii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Przyczyna może być po stronie elektryki/połączeń/masa zegarów, skoro silnik pracuje normalnie przy tych objawach. Uszkodzone przewody WN objawiają się wypadaniem iskry, silnik pracuje nierównomiernie, szarpie. Co do oceny stanu przewodów WN, to należy sprawdzić czy nie są przetarte, siedzą solidnie w cewce wysokiego napięcia, jak i fajce. Można też miernikiem sprawdzić poszczególne wartości oporu układu: cewka- przewód WN- fajka, i porównać z danymi w serwisówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalin20 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Albo gdzieś masz słabą masę, miałem podobne objawy u siebie i powodem było to że kabel masowy zaśniedział ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 motocykl można diagnozować kompem. polecamjeśli jest gdzieś słaba masa to komp wywali błąd. Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.