Skocz do zawartości

Falujące obroty i wskaźnik temperatury - CBR125


Adiii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w połowie dzisiejszej polatanki (ok. 100km) nadszedł czas na tankowanie. Niby nic - zwykła czynność. Wsiadam na motocykl i ruszamy razem z ekipą. Szybko osiągam ok. 110km/h przy 10k RPM. Nagle zauważam że obroty zaczynają falować - od 9.5k aż do 10.5k. Nie czuje żadnego szarpania (być może za mało mocy aby cokolwiek odczuć), motocykl utrzymuje prędkość, a mimo to obrotomierz wariuje. MAŁO TEGO! Po chwil zauważam że wskazówka od temperatury również wariuje! I najbardziej widać w okolicach 9-10tys RPM. Poniżej 5tys RPM stoi ładnie na miejscu, a powyżej zaczyna stopniowo coraz bardziej wariować.

 

Nie wiem o co chodzi, nie mam pojęcia czy to jest usterka mechaniczna czy rzeźba z elektryką. Dodam, że praktycznie całe 50km przejechałem na vmaxie motocykla prawie że na odcinie - więc jakby miało się coś stać to prawdopodobnie do domu na kołach bym nie wrócił.

 

 

Ponadto zawsze było tak, że wskazówka temperatury po przekręceniu kluczyka podnosiła się płynnie do góry, a teraz skacze tak jak widać na filmie:

http://www.youtube.com/watch?v=70QzaBSDaEU&feature=youtu.be

 

 

Proszę o jakieś porady, jutro zaczynam kolejną rzeźbe w g.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeże info:

Na każdym biegu, przy ok. 10tys RPM obrotomierz zaczyna falować i to dość szybko. Na pewno bym odczuł taki skok obrotów, ale NIC nie czuć. Silniczek chodzi, pali, tylko są jaja z tymi wskaźnikami. Rozkładam ręce bo nie mam pojęcia co to może być! Posprawdzałem wszystkie wtyki, bezpieczniki, świece, regulacje gaźnika, filtr itd - wszystko jak nowe. Świeca jest jak nowa bo zakładałem ją 2tyg temu.

 

Wskaźnik temperatury również świruje przy ok. 10tys RPM tak jak to widać na filmie:

http://www.youtube.com/watch?v=FLzG6RirPa4&feature=youtu.be

 

 

W jaki sposób sprawdzić czy występują zakłócenia na kablu WN?

Edytowane przez Adiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna może być po stronie elektryki/połączeń/masa zegarów, skoro silnik pracuje normalnie przy tych objawach. Uszkodzone przewody WN objawiają się wypadaniem iskry, silnik pracuje nierównomiernie, szarpie. Co do oceny stanu przewodów WN, to należy sprawdzić czy nie są przetarte, siedzą solidnie w cewce wysokiego napięcia, jak i fajce. Można też miernikiem sprawdzić poszczególne wartości oporu układu: cewka- przewód WN- fajka, i porównać z danymi w serwisówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykl można diagnozować kompem. polecam

jeśli jest gdzieś słaba masa to komp wywali błąd.

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...