Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Święta prawda. Jak dla mnie kolejność jest następująca:

 

1) wiedza/technika jazdy/doszkalanie - najskuteczniejszy urywacz sekund

 

2) zawieszenie - lagi i amor plus umiejętność/wiedza odnośnie regulacji, osoba która się na tym zna - drugi największy urywacz sekund, pod warunkiem że 1) jest ogarnięte przynajmniej w średnim stopniu. Oczywiście jet tu kilka stopni, na początku warto poprostu ustawić sagi, wymienić olej, postarać się aby kompresja i odbicie były w jako takim ładzie. Później można myśleć o pełnej regulacji, akcesoryjnych amorach, pełnych katridżach itp.

 

3) laptimer z GPS plus kamerka - jest o czym pomyśleć, podyskutować itp - kawa na ławie - pomaga poprawić konkretne błędy, porównać swoje przejazdy z innymi itp

 

4) quickshifter, kontrola trakcji, antyhopping itp - jak dla mnie dla gości którzy już konkret wymiatają w zakresie 1), mają dostrojone zawieszenie 2) i dobre "trajektorie" 3). Niestety często ludzie zamiast się podoszkalać, poćwiczyć, pomyśleć tj 1), dojść do ładu z zawieszeniem i oponami 2), postarać się skupić nad swoją jazdą, trajektoriami i błędami tj 3) zaczynają od 4 - bo wiadomo, pierd.. w punkt a konktrola zrobi robotę za mnie, źle zredukuję - mam antyhopping itp. - wtedy to jest droga do nikąd

 

5) Dla tych ambitnych, ogarniających powyższe 4 punkty pozostaje grzebanie w silniku. Niestety prowadzi to do takich paranoi jak w rookie gdzie maszyny to często supersporty i superbike - a podobno rookie to amatorka. Zupełnie niepotrzebny wyścig zbrojeń. W obecje sytuacji chcąc pojeździć w rookie ludzie budują grubaśne budżety żeby przygotować moto. Wiadamo że nie wszyscy tak działają, ale rywalizacja supersporta z przerobioną drogówką to jak walka adamka z kliczką

 

Każdy ma swoje priorytety. Osobiście jestem na etapie 3 - bez kamerki. Zanim wskoczę na level 4 przede mną wiele itaracji odnośnie 2 a jeszcze więcej odnośnie 1

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem głowicę w ZX12R 2000r. , kąty gniazd zaworowych, wypolerowane kanały, planowanie.

Kompresja poszła do 13,5 max (od 12.1 do 13.5). Do tego PCIIIr. Mapa paliwa połączona z zapłonem max +5 stopni.

Akrapovic 4-2-1 i końcówka Yoshimura. Lejki Muzzy do silników zmodyfikowanych. Większa

żebatka, najkrótszy rolgaz (Robby Moto) filtry K&N. Mapa była zrobiona na paliwo powyżej 92 oktanów.

Motocykl jeździ świetnie czuć niezwykłą róźnicę, ale musi być najlepsze możliwe paliwo.

 

Odradzam mapy ze strony Power Commandera. Miałem mapę paliwa dedykowaną do Akrapovic i K&N,

spalanie wzrosło makabrycznie i wcale nie było czuć wilekiej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było jeszcze pomiaru.... Mapa dostałem od Muzzyego, ale zapłon był zbyt hardcorowo ustawiony

w stosunku do zwiększonej kompresji. W tym sezonie zmieniam mapę na inną też od Muzzyego

i wybieram się na hamownię. Chciałbym żeby wygenerował 185 KM i 150 Nm. Seria rzeokomo ma 190 i 134,

ale wiadomo jak jest. To co zrobiło na mnie największe wrażenie to właśnie przestawiony zapłon

jeszcze przed pracą z głowicą. Miałem wtedy filrty, układ wydechowy, rolgaz i zębatkę 52,

wgrałe tą mapę i motocykl jeździł świetnie, bez porównania do innego na jakim miałem okazję szaleć.

Natomiast teraz jeszcze nie maiłem możliwości sprawdzenia w 100% jak jeździ, ponieważ ciągle się

coś działo.

 

Wkleiłem w innym temacie, ale wklejam też tu bo widze, że chyba nikt nie dotarł do tego tematu.

 

Domowe lekkie akumulatory:

 

http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=268406

Edytowane przez agressor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne jest ze kazdy wydaje kase jak mu sie podoba ,i nikomu nic do tego ,chodzi mi raczej o to ile mozesz zyskac koni czy Nm za umowmy sie, niewielkie pieniadze i jakie to ma przelozenie na czas ,jeszcze na tym etapie ,gdzie do poprawienia w technice jest jeszcze mnostwo rzeczy.

 

Kondratowicze dawali silniki do zrobienia u holendra i to nie kosztowalo ich 10 tys, tylko wiecej a jak sie rozjebaly po dwoch treningach to im powiedzial "tak sie zdarza" a kazdy z nich juz zapier..... szybko zanim, sie zabrali za grzebanie z moca.

Nie kazdy ma zmotany sprzet w sensie mocy ,(bo o to sie mi rozchodzi :) ) a chlopaki zapie**alaja naprawde szybko .

Jasne ,ze jak ktos ma kase to robi sobie sztuke odrazu na TOP podzespolach i zalicza pare treningow potem Pretendent i po jednym wyscigu wali w ROOKIE ze sprzetem zrobionym na superbike.

TAk tez mozna ale moc nie jest wykladnikiem no chyba ze chodzi o STAR WARS :)

IM nowsze motocykle tym lepsze zawieszenia ,silniki i odrazu zamontowane rozne gadzety typu QS,TC czy ABS wiec mniej trzeba grzebac z zawiasem czy dokupowac innych rzeczy.

Jak juz pisalem w 2008 roku w Pucharze Suzuki na totalnej serii gsxr1000k5 pojechalem 1:43 ,dobicie i odbicie skrecone na maksa , a SAG myslalem ze to jest jakies brzydkie slowo :) i to bylo na nie nowej oponie bo budzecik byl cienki jak dupa weza :)

JA mam teraz S1000RR ,(co prawda jeszcze na nim nie jechalem :) )a dla przykladu moich dwoch kolegow ma CBR1000RR 11 i 12r. ) i jak wiecie BMW ma koni od zajebania a CBR ze 20KM mniej i nie wydaje mi sie zebym byl szybszy od nich o 20 koni ;)a poziom umiejetnosci mamy bardzo zblizony .

 

SHERMAN swietnie zwrociles uwage na opony bo to jest bardzo czesto przyczyna gleb,im swiezsza opona tym lepiej trzyma i tutaj nikt ameryki nie odkryl ,problem jest zeby w momencie kiedy stwierdzimy ze uslizgi nie sa wynikiem mocniejszego odkrecania gazu a stanem opony wylozyc np. 800zl na nowa tylna opone i znowu sie bawic .

Kamerka tez super rzecz i nie chodzi o chwalenie sie dziewczynom jak to sie zapie**ala :) ale mozemy zaobserwowac wlasnie i tor jazdy i jak sami sie zachowujemy na motocyklu ,jak siedzimy dojedzajac do zakretu, gdzie patrzymy w zakrecie ,jak siedzimy na prostej itp. rzeczy .

 

Odnosnie kontroli trakcji to wbrew pozorom ja uwazam ze to jest gadzet nie koniecznie do punku 4 :)

MAjac kontrole mozemy troche dluzej i bezpieczniej korzystac z uzywanej opony i czesto koszt TC zwracilby sie bardzo szybko tylko ze swiadomi jestesmy tego juz po fakcie .

TO wlasnie TC bardziej przydaje sie amtorom ,kiedy nie potrafimy tak kontrolowac uslizgow jak bardziej doswiadczeni bo ich jak mowil Meklau taka TC czesto spowalnia ?! :)

Pozat tym taka TC , QS przekladamy zmmotocykla do motocykla po sprzedazy i sprawa zalatwiona ,a jak wsadzimy kasy w silnik to sie nam nawet nie zwroci przy sprzedazy co najwyzej moze ja przyspieszyc jsli klient ma do wyboru dwie takie same sztuki ,jak sie nie przestraszy ze jak silnik jest zrobiony to sie szybciej zesra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam pieprzę półśrodki, zmotałem pół motocykla, bo chcę powalczyć o dobre miejsca. Jak mam dojeżdżać w połowie stawki, to wolę siedzieć w domu.

 

Ale to je...ne przednie koło wciąż tępo się obraca, weźże coś tutaj zmotaj ;) .

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótko...

 

gdzie,najlepiej południe Polski mogą mi dobrze zestroic PC III??

chodzi mi o sprawdzonych speców,co by nie zrobić krzywdy piecowi

 

Spokojnie men nie da się zepsuć silnika tak łatwo. Rozumiem, że masz PCIII USB.

Sam spróbuj to pomieszać często na zagranicznych forach kierowcy udostepniaja fajne mapy.

Możesz wgrać jakąś ze strony producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sherman, nie wiem czy pijesz do mnie, ale ja po prostu wolałem zrobić zawieszenie, kosztem silnika, na obydwie opcje już by mi budżetu zabrałko, za moc się wezmę w przyszłym sezonie :)

 

Nie, przecież to nie o to chodzi, wszyscy motamy co potrafimy i na ile nas stać, to właśnie jest normalne. Tylko nie rozumiem, dlaczego pokutuje pogląd, że pewnych rzeczy nie należy modyfikować dopóki się nie osiągnie jakiejś granicy. Mnie nie stać na testowanie momentu, w którym zawias albo coś innego powie "dość" i wykatapultuje mnie na 3 metry w powietrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o zawiaszenie to masz racje ,i pewnie dlatego kupiles OHLINSA :) , ,ale to tez nie jest tak ze nagle ! wysadzi cie w powietrze ,najpierw bedzie czuc niestabilnosc i bedzie widac zee opona bedzie sie nieprawidlowo zuzywac .A jesli nagle ! cos wysadzi cie w powietrze to bedzie za duzo gazu albo ktos z tylu ;)

A jak wiadomo najwazniejsze w pozycji od tylu to nie byc z przodu !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynotech, tam Ci powinni pomóc. Albo ... tutaj http://kk.motocykle.pl/ podobno dobrze robią modyfikacje ECU, więc powinni też ogarniać strojenie PC.

 

 

Uwaga, nakurwiam konkretem.

Mam na oku sety do R6, krajowy wyrób Wallrav. To się nadaje? Ktoś ma jakieś opinie?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o zawiaszenie to masz racje ,i pewnie dlatego kupiles OHLINSA :)

Haha, wszystko wiesz... no tak, prawda, bo czysta kalkulacja jednak mnie do tego skłoniła :)

 

Mam na oku sety do R6, krajowy wyrób Wallrav. To się nadaje? Ktoś ma jakieś opinie?

Rzuć fotę, porównam z moimi, może to to samo? Bo ja niestety nie dopatrzyłem się nazwy na swoich, pewnie dlatego, że to wyrób profi, więc logo to zbędne gramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...