Skocz do zawartości

honda mtx 80 nie odpala


simak98
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam niedawno kupiłem motor honda mtx 80. motor /kupiłem w słabym stanie. wymieniłem w nim cylinder tłok pierścienie. Po remoncie wyjezdzilem. z 30 km. motor normalnie odpalal jeździł. Na drugi dzień chciałem pojeździć i nie mogłem odpalil motoru.Pomyślałem że trzeba przeciscic gaznik. Wyczyscilem gaznik świece filtr powietrza i nic. Kompresji jest słabsza niż była ale tłok się nie zablokował jak motor odpalal dawałem gazu to nie prawie gasl albo zaczynał szarpać przy jeździe jak by się dławil i gasl teraz nawet nie odpalil co to może być czy to pierścienie i tłok proszę o pomoc a na internecie szukałem i nie mogę nic znaleść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MTX80 to już motocykl a motor masz w młockarni.

Jeżeli sam zakładałeś cylinder i tłok to teraz rozbierz to ponownie i sprawdź czy coś się nie zmieniło w ich wyglądzie a potem to opisz proszę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok pierścienie robił mój szwagier jest mechanikiem sam sie do tego nie pcham bo nie sadze ze bym to sam zrobił. Ostatnio zauważyłem ze z pod głowicy spływaja krople chyba chłodniczego ale tylko jak motor jest odpalony. Może to tego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy post miażdży język polski :cool: Szwagra masz do wymiany, tak poskręcał silnik, że nr 1 pewnie olał uszczelkę pod głowicą i teraz są tego efekty lub nr2 za słabo dokręcił głowicę i do tego nierówno. Oczywiście obie te rzeczy mogą powodować spierniczanie kompresji bokiem. Mam nadzieję, ze kompresję mierzyłeś manometrem ew. szwagru to robił. Zazwyczaj tuz po remoncie silnik się gorzej uszczelnia do czasu aż pierścienie się ułożą. Niestety fachowość remontu zostawia wiele do życzenia i moja diagnoza: Do zrobienia od nowa.

 

Nie zaszkodzi jeśli ustosunkujesz się do prośby Pana Piotra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Chciałem tylko dodać, że taka uszczelka jest jednorazowa i jeżeli została uszkodzona przy demontażu to trzeba kupić i zamontować nową.

 

Jej brak raczej można chyba wykluczyć, bo wtedy motocykl w ogóle prawdopodobnie by nie odpalił, dlatego myślę, że Twój mechanik zamontował starą uszczelkę i stąd problem tj. ciecz dostaje się do komory spalania, widocznym efektem przy uruchomionym silniku byłoby właśnie dymienie, spadek mocy oraz widoczna ciecz na głowicy i cylindrze.

 

Może być też wersja "hardcorowa" mechanik zamiast uszczelki, stwierdzając, że takiej jak była nie ma, zmontował układ na sylikonie, albo zrobił coś równie pomysłowego to tłumaczyłoby fakt, że przez pewien okres motocykl jako tako jeździł.

 

Uszczelkę do MTX 80 można dostać w serwisach aukcyjnych, sklepach internetowych lub w salonie ASO Hondy.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tomasz90skomra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...