Skocz do zawartości

Yamaha WR - zaadaptowanie kół supermoto


bnuc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeglądałem forum w tytułowej kwestii, ale niestety nie znalazłem konkretów w związku z tym pozwolę sobie założyć nowy temat.

A mianowicie z czego podejdą koła supermoto do yamahy WR 426?. Interesuje mnie czy jest możliwe spasowanie kół od CBR - są one zdecydowanie tańsze.Nie wiem jak wyglądają szczegóły techniczne (średnica osiek, mocowanie tarcz itp). Jeśli macie jakieś doświadczenie w tej sprawie to podzielcie się spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam Ci zestaw jaki dostałem od pewnego forumowicza, tania i dobra opcja

 

 

koła od CBR600F2 + zębatka przejściowa z łańcucha 525 na 520

Obecny układ hamulcowy przód

- Tarcza Honda Revere (318mm)

- Zacisk Tokico ZX6R '95 (4-ro tłoczkowy)

- Pompa ER6N

- Przewód stalowy

- Adapter made by myself.

(przydała by się tarcza pływająca ale jak się nie ma co się lubi...)

Hamulce tył:

- Tarcza cb500 240mm

- Reszta to seria

Ogólnie zabawy jest sporo z taką przekładką zwłaszcza jeżeli się uprzesz żeby nie spawać zabieraka do felgi :D

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zależy mi specjalnie na szerszych, nawet tarcza z przodu mogła by być standard, nie zamierzam jeździć na torze, raczej pośmigać czasem po asfalcie, na a na korku wiadomo jak jest.

 

jak nie zależy Ci na oponach 120 i 160 to szukaj kól od tzr lub cagivy mito tam wchodza opony 110 150, ale felg nie trzeba będzie frezować, tylko łożyska i tulejki.

 

A co z zębatką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem yzf ma 22mm średnice ośki a takie piździki mają po 15mm ja bym na takich cienkich ośkach nie szalał tak... Przecież 426 idzie na koło z każdego biegu. Poczekam na dalsze wypowiedzi. Bo w sumie nie chciałbym rozplatać swoich kół w teren, tylko mieć 2 zestaw na asfalt.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no paranoja ładować takie piasty cienkie jak w rowerze. Najtańsza opcja to felgi 17' od suzuki gs 500 lub cbr 600 f2/f3. Chyba że ktoś ma kasę to za 2tyś piękne szprychowane excele z piastami talon kupi :)

 

Jest też inna opcja, kupno samych obręczy 3.50 na przód i 4.25 na tył koszt jakiś 600zł + szprychy z tym że nie wiem gdzie można kupić szprychy z nyplami do 17calowych obręczy. Wtedy trzeba rozpleść obręcze enduro i piasty z enduro zapleść do obręczy 17. Później już tylko dętki oponki wyważyć i rura :)

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej sytuacji ta opcja z samymi obręczami wydaje się najsensowniejsza, tyle, że też preferuje dwa zestawy kół. Dobrze by było kupić jakieś krzywe koła enduro i dopiero zrobić przekładkę. Postaram się zrobić rozeznanie jaki był by koszt szprych i nowe uzbrojenie koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...