Skocz do zawartości

Yamaha wr 426 - automatyczne roaprężania (modernizacja wałka)


Rekomendowane odpowiedzi

Okleina jest gruba? jak oryginalna czy cienka drukowana?

Będziesz dawał okleinę nad przednią lampę?

 

Widzę brak osłonki przewodu hamulcowego z przodu na dole lewej lagi, warto to założyć bo przy glebie można przewód hamulcowy uszkodzić.

Brak osłonki na kolanku wydechowym.

 

Kilka braków się znajdzie ale WR'ka odpicowana, 2latka latania bez dotykania, nie licząc oczywiście czynności obsługowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okleina jest gruba? jak oryginalna czy cienka drukowana?

Będziesz dawał okleinę nad przednią lampę?

 

Widzę brak osłonki przewodu hamulcowego z przodu na dole lewej lagi, warto to założyć bo przy glebie można przewód hamulcowy uszkodzić.

Brak osłonki na kolanku wydechowym.

 

Kilka braków się znajdzie ale WR'ka odpicowana, 2latka latania bez dotykania, nie licząc oczywiście czynności obsługowych.

 

Okleina jest cieńka, specjalnie laminowana, a na przedniej lampie będzie jeszcze białe pole z numerem. Co do braku osłon to będę je kompletował.

 

Jest jakiś zarys kosztów, niektóre ceny są zaokrąglone, a więć :

 

1. Uszczelki silnika 130zł

2. Łożyska :balansator FAG 17zł

wałek zdawczy FAG 22zł

simeringi pompy 10zł

3. Naprawa trybów skrzyni (opis szczegółów w poście nr 58 i 59) 180zł

4. Piaskowanie 100zł

5. Malowanie (rama, dekle, pozostałe duperele) 230zł

6. Trawienie części aluminiowych + cynkowanie dupereli 40zł

7. Olej Castrol do lag + uszczelniacze - zostały mi z poprzedniego moto (nie pamiętam ceny)

8. Manetki 20zł

9. Licznik 30zł

10. Migacze LED + przerywacz 100zł (jeszcze ich nie mam, ale są wytypowane)

11. Płyn chłodniczy MOTUL 35zł

12. Olej Agip 2litry - 60zł

13. Okleina własnej roboty - 55zł za dwa komplety (folia cienka specjalnie laminowana)

14. Pokrowiec na siedzenie 45zł (kupiłem resztkę skaju z rolki za 20zł, rozprułem stare poszycie aby zrobić szablon, naniosłem go na skaj , wyciekłem i zaniosłem do tapicera do zszycia i naszycia starego emblematu 25zł)

15. Czyszczenie gaźnika w myjce ultradźwiękowej, regulacja i strojenie u kolegi LIDKUSA ( http://www.facebook.com/fast2fix ) – 70zł + koszty wysyłki

16. Płytki zaworowe 20zł

17. Przednie klocki hamulcowe 70zł

18. Płyn hamulcowy – został z poprzedniego moto.

 

SUMA 1164 zł + robocizna +to co poniżej :)

 

Oprócz tego:

- Dorobienie klucza do unieruchomienia kosza sprzęgłowego (robiłem sam)

- Dorobienie klucza do magneta (robiłem sam)

- Przerobienie oryginalnego ślimaka mechanicznego na kontaktron pod elektronika

- Prostowanie chłodnicy + prostowanie lamelków

- Dorobienie instalacji elektrycznej pod migacze

- Odblokowanie furki (skrócenie śruby ogranicznika przepustnicy, wypięcie szarego kabeleka, przestawienie rozrządu, ściągnięcie osłony filtra – i tutaj podziękowanie dla wszystkich kolegów z forum za konkretną pomoc)

 

Póki co zrezygnowałem z wymiany wałka z automatycznym rozprężnikiem z 450, bo moto pali na dotyk.

Pozostałe elementy i podzespoły nie wymagały wymiany, skrzynia biegów w idealnym stanie, łożyska też, tylny zawias brak luzów wstępne napięcie ustawione pod moją wagę (gdy usiądę na maszynę siada na 10cm), nie wiem tylko jak dobicie i odbicie ale teraz nie ma jak sprawdzić, trzeba trochę czasu i pogody na testy, po za tym jeszcze z tym nie czarowałem i na razie muszę się przygotować teoretycznie.

Silnik tak jak pisałem wyżej nie wymagał innych zabiegów (typu wymiana tłoka itp.)

No i jeszcze przez zimę będę chciał spasować koła Sm z cbr f2 (ale to już inny muj post)

 

Panowie praktycy jeżeli możecie to podopisujcie koszty robocizny no i będziemy mieli jakiś obraz kosztów

Edytowane przez bnuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za grzebanine przy silniku to tak myślę że sam demontaż i montaż silnika w kawałki to 300zł, a że jakaś tam zabawa ze skrzynią rozbieranie wałków itd itp to w sumie z 350zł bym wziął pewnie.Tak orientacyjnie, bo jak by były jakies patenty dziwne w nim to pewnie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam yzf 426 bez homologacji, ale części silnikowe prawie identyczne więc i ceny podobne, no może podobne hehe bo mam inne ceny dla klienta hurtowego co prawda ale piaskowanie free, malowanie free, jakieś spawanie free, naprawa free(wiadomka hehe)projekt okleiny free(kiedyś pracowałem jako grafik no i wiedza i umiejętności zostały)płytki zaworowe free(mam ok 1000 sztuk proxa...)różnego rodzaju oleje, płyny, filtry, klocki, linki, dętki, opony większość mam na warsztacie z poprzednich moto lub po wymianach w dobrym stanie (bo klient chcial a ze nowe i dobre to i tak ma być wymienione).

 

A tak na poważnie to jeśli chciałbym zarejestrować na wiosnę i przygotować ją do sezonu to tłok, korba, łożyska, uszczelki, nowe oponki, akcesoria do pozytywnego przejścia przeglądu(kierunki, lampy....) jakaś okleina, hand bary, łożyska w kołach, oc, tablice, dowód, przegląd zerowy to wychodzi sumka 1500 zł bez rejestracji i 2500-3000 z rejestracją typu SAM.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy wszystkie informacje, pozwolę sobie zrobić podsumowanie:

 

1 Graty i usługi powyższej listy 1164zł

2 Dodatkowe usługi

- Dorobienie klucza do unieruchomienia kosza sprzęgłowego (robiłem sam)

- Dorobienie klucza do magneta (robiłem sam)

- Przerobienie oryginalnego ślimaka mechanicznego na kontaktron pod elektronika

- Prostowanie chłodnicy + prostowanie lamelków

- Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia i oleju

- Dorobienie instalacji elektrycznej pod migacze

- Odblokowanie furki

 

Koszt mocno szacunkowy i intuicyjny 250zł ?

 

3. Silnik (rozbiórka + wymiana części + mont, info od RAFAEL.) 300-350zł

4. Do tego jak by ktoś chciał - części do kapitalki (informacja od LIDKUS) ok 1500zł

5. Nie policzono rozbiórki ramy co do śrubki i jej montaż

 

Co daje niecałe 3300zł :)

Tyle właśnie trzeba wpompować w starego krosa, enduro, aby tchnąć w niego "nowe życie " :)

Wnioski i refleksje do rozważań indywidualnych - czy warto?

 

Ps: Frajda z roboty bezcenna

 

W tej sytuacji chciałem jeszcze raz podziękować kolego z forum za pomoc merytoryczną i wkład w napisanie tego posta.

Mam nadzieję, że powstały przez to materiał będzie pomocny dla innych "amatorów mechaników" i pasjonatów starych kosówek.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez bnuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...