Skocz do zawartości

Yamaha XT 550 82r. Kapitalka


beneq3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś chciałby wymieniać łożyska na wale ODRADZAM. wszelkie próby są daremne chyba że ktoś kupi ( chociaż jest to niemożliwe ) zębatkę rozrządu.

Zębatka jest nasadzona na wał jakąś metodą indukcyjna jak to określił mój majster i bez jej uszkodzenia nie da się jej ściągnąć. (łożysko znajduje się za zębatką) oraz jedno łożysko trzeba zamawiać w serwisie ponieważ to jakieś orginalne diabelstwo nie dostępne w sklepach.

Kolejne problemy z składaniem już w niedługo.

Aha dodam że komplety uszczelek na cały silnik nie zawierają uszczelek na wałki i przełączniki wychodzące z niego, dotyczy to kompletów dostępnych w Pl jak i De, trzeba doliczyć jakieś 80 zł na wszystkie. Najlepiej zamówić od razu za jednym zamachem ponieważ te 2 są dostępne w innym komplecie.

Oraz że ważne przed rozpoczęciem jest sprawdzenie nr silnika (koło zębatki napędowej powinno być oznaczenie)

 

5y3 - coś tam znajdziesz

 

5y1 (czasem 5y100) -masz większy problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na sprawę łatwiejszą niż w niedawno omawianej XR400 i jest to tulejka na wcisk. Dodatkowo sprawę ułatwia znacznik w równej linii z klinem. Teoretycznie właściwy ściągacz wystarczy w praktyce można się pokusić o mail do Yamaha EU (Polską olej, im bliżej źródła tym lepiej.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już do nich pisałem i do pobliskich salonów oraz kilku serwisów, z ani jednego nie dostałem odp, jest to zębatka na wcisk ale nie ma na niej żadnego klina . w tym tygodniu wrzucę fotkę. dorobiłem porządny ściągacz i nie dało rady, poszło na fabrykę do znajomego i też nie dało rady... ;/ dzisiaj odebrałem nowy tłoczek i w tym tygodniu dostane cylinder po szlifie.. co do uszczelek za 30 zł wykupiłem mniejsze gumowe a za 60 zł mate 1x1m (czeka mnie wycinanie) na duże pozostanie mi jedynie szukać tej pod głowicę oraz jakiś sprytny zestawik uszczelnień na wszystko co wyłazi z silnika oraz uszczelnień na zawory..

masakra... :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już do nich pisałem i do pobliskich salonów oraz kilku serwisów, z ani jednego nie dostałem odp, jest to zębatka na wcisk ale nie ma na niej żadnego klina . w tym tygodniu wrzucę fotkę. dorobiłem porządny ściągacz i nie dało rady, poszło na fabrykę do znajomego i też nie dało rady... ;/ dzisiaj odebrałem nowy tłoczek i w tym tygodniu dostane cylinder po szlifie.. co do uszczelek za 30 zł wykupiłem mniejsze gumowe a za 60 zł mate 1x1m (czeka mnie wycinanie) na duże pozostanie mi jedynie szukać tej pod głowicę oraz jakiś sprytny zestawik uszczelnień na wszystko co wyłazi z silnika oraz uszczelnień na zawory..

masakra... :banghead:

 

Bardzo ciekawa pokrywa zaworów, nigdy takiej nie widziałem. Mając w sobie łożyskowanie wałka rozrządu wydaje mi się że nie idzie tam podkładka...

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod pokrywę nie idzie żadna uszczelka. Zębatka rozrządu mocowana jest na wcisk, i trzeba z tym na prace a nie bawić się ściągaczami bo wtedy prawie napewno uszkodzisz ją, zresztą znalezienie serwisówki do xt to 5 minut szukania, a tam znajdziesz odpowiedz na każde swoje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...