samolot Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Jaki jest najlepszy wybór spośród tych trzech aut napędzanych silnikiem 1.6 8v 102KM? Które auto polecilibyście komuś kto chce kupić samochód "na lata" - to jest np. na 10 lat jazdy. Wszystkie są zbudowane na tej samej płycie podłogowej (identyczne części podwozia, silnika, skrzyni itd). Z tego co słyszałem to w octavi lubi wycierać się kierownica i ogólnie szybko zużywa się wnętrze, ale za to auto ma największy bagażnik i stwarza wrażenie klasy wyższej od golfa i leona. Leon ponoć ma nieprzyjemnie, twarde resorowanie i patrząc na wygląd - jego stylistyka szybko może się opatrzyć. Minus to mały bagażnik tak samo jak w golfie. Golf ponoć ma najlepszą jakość wykonania. Może macie doświadczenia z wyżej wymienionymi samochodami i wiecie coś na temat innych zalet i wad tych aut? Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Znajomy kiedyś miał podobny dylemat ale w grę wchodził jeszcze Opel. Decyzja zapadła, od 4 lat jeździ Skodą Octavią i jest zadowolony. Tylko ma silnik 1,9 tdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalin20 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Ja w tym momencie latam oktavia 2 1.9tdi i jest ok, 170 000km przebiegu i fakt kierownica lekko wytarta, ale reszta wnętrza jak nówka.Co do silnika 1.6, to nie w nim były problemy z napinaczem łańcuszka rozrządu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 (edytowane) Jeździłem troszke octavią z tym silnikiem + fabryczne lpg, Samochód miał chyba z 60 tyś przebiegu wiec zużycia wnetrza nie widzialem. Plastiki w środku to na pewno nie lexus i audi, ale w porówaniu do cruze albo i30 to nie było tragedii.Podobały mi się klasyczne linie, zero ekstrawagancji, zegary czytelne, wygodne siedzenia, mega wielki bażnik (z którego wogole nie korzystałem).Fajnie się tym jeździło - fura dosyć wysoko zawieszona co uznaje za duży + w polskich warunkach (bez)drogowych. Sposób amortyzacji i hamulce jak najbardziej odpowiadały 100 konnemu silnikowi - nikt się przecież GT nie spodziewa.No i biorąc pod uwage że jest to silnik 8 zaworowy odczucie mocy jest inne niż w 16'stce - tutaj porównuje do 120 konnego cruza bez lpg który wydawał się ospały w średnich i niskich obrotach a jak zaczynało się go wysoko kręcić to spalanie grubo przekraczało 10-11 litrów. Dla mnie octavia to najzajebistrzy samochód w kategorii "zero emocji". Edit:seatem też troszke jeździłem (1.2 turbo) i jest ciasny i ma ch*jową widoczność do tyłu, a wycieraczki w słupkach jak przymarzną to naprawdę ciężko je odkleić. Edytowane 15 Października 2012 przez bonhart88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 silnik 1.6 ma głowicę 16 zaworowąkumpel śmiga od nowości golfem V z tym motorem, 6 lat i nic się nie dziejez rozrządami VW miał kłopoty, ale w motorze 1.2tu nic się nie dziejea który wybrać ? ze wzgędu na duży kufer ja bym wziął oktawkęa Ty bierz ten, który Ci się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 silnik 1.6 ma głowicę 16 zaworowąkumpel śmiga od nowości golfem V z tym motorem, 6 lat i nic się nie dziejez rozrządami VW miał kłopoty, ale w motorze 1.2tu nic się nie dziejea który wybrać ? ze wzgędu na duży kufer ja bym wziął oktawkęa Ty bierz ten, który Ci się podoba są 2 silniki o tej poj. - 8 i 16v(katalogowo ok 115 km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 są 2 silniki o tej poj. - 8 i 16v(katalogowo ok 115 km) 115 km to FSI, ale też 16V8 zaworowy silnik 1.6, to era golfa III :)pod koniec lat 90 już go nie montowanono a my tu rozmawiamy o autach dwu, trzy letnich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 115 km to FSI, ale też 16V8 zaworowy silnik 1.6, to era golfa III :)pod koniec lat 90 już go nie montowanono a my tu rozmawiamy o autach dwu, trzy letnich w takim razie cały internet kłamie i silnik 1595ccm MPI OHC 8v 75 kW nie istnieje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 w takim razie cały internet kłamie i silnik 1595ccm MPI OHC 8v 75 kW nie istnieje! owszem był taki silnik, z tym, że on miał 75 km, a nie 75 kwa do internetu podchodź z dystansem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 A rozpatrujesz nówkę czy używańca? Jeszcze do niedawna były a może i teraz są dostępne octavie tour z tym silnikiem. Nówka z dedykowaną instalacją gazową w kombi wychodziła około 53.000 PLN brutto. Cena wg mnie dość okazyjna :), bo na wyposażeniu była już klima i inne bajery.W każdym razie w kwestii używanych Octavia bardzo dobrze trzyma wartość, więc nie wiem czy za używkę się po prostu nie przepłaca. Z tego co czytałem i rozmawiałem silniki 1.6 102KM bardzo dobrze znoszą zagazowanie. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 owszem był taki silnik, z tym, że on miał 75 km, a nie 75 kwa do internetu podchodź z dystansem :biggrin: po raz kolejny się z Tobą nie zgadzam, ale już nie mam zamiaru udowadniać swoich racji. Ogólnie pojeździłem troszke octavią 1.6 i twierdze że to bardzo przemyślana konstrukacja i mimo że nie jestem fanem grupy VAG musze przyznać że to dobry samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Z tego co słyszałem to w octavi lubi wycierać się kierownica i ogólnie szybko zużywa się wnętrze, ale za to auto ma największy bagażnik i stwarza wrażenie klasy wyższej od golfa i leona. Kierownica się wyciera ale to nie problem, bez problemu obszyjesz skórą za 200-300 zł. Wnętrze się nie zużywa, moją skodzianką jeżdził uprzednio dyrektor-troll, ale po wypraniu i wyczyszczeniu kabina wewnątrz wygląda bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Dziś po zapoznaniu się z literaturą zostałem doinformowany o innych wadach Octavii II prócz wycierającej się kierownicy. Mianowicie ponoć lakier z maski odchodzi od byle uderzenia kamyczkiem. W egzemplarzach z pierwszych lat produkcji uszczelki w drzwiach lubią przepuszczać wodę i zdzierać lakier z karoserii (w miejscu styku z zamykanymi drzwiami). W najstarszych Octaviach II wydobywają się piski i trzaski z tablicy rozdzielczej. :ohmy: Czy w Octaviach jakimi jeździliście zdarzały sie podobne objawy? Mam dziwne wrażenie, że większości (jak nie wszystkich) tych niedoróbek można uniknąć kupując konkurencyjnego Golfa VI :biggrin: Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iks Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Dziś po zapoznaniu się z literaturą zostałem doinformowany o innych wadach Octavii II prócz wycierającej się kierownicy. Mianowicie ponoć lakier z maski odchodzi od byle uderzenia kamyczkiem. W egzemplarzach z pierwszych lat produkcji uszczelki w drzwiach lubią przepuszczać wodę i zdzierać lakier z karoserii (w miejscu styku z zamykanymi drzwiami). W najstarszych Octaviach II wydobywają się piski i trzaski z tablicy rozdzielczej. :ohmy: Czy w Octaviach jakimi jeździliście zdarzały sie podobne objawy? Mam dziwne wrażenie, że większości (jak nie wszystkich) tych niedoróbek można uniknąć kupując konkurencyjnego Golfa VI :biggrin: wycieranie kierownicy zalezy od dbalosci. Bierz Golfa i sie nie zastanawiaj, niemiec to niemiec dlaczego taksowki to same niemieckie marki (ostatnio mialem okazje jechac A8) ? bo nie ma co ukrywac, ale na samochodach sie znaja. Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iks Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 O A8 napisalem poza konkursem, pewnie ze to w ogole w tym temacie nie wazne.A marki niemieckie jeszcze dlugo dlugo beda na szczycie jezeli chodzi o codzienne uzytkowanie. Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.