Pt77 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 blaszki membrany? blaszki membrany mają przylegać szczelnie dopuszczalna szczelina to max 0,2mm wg serwisówki yz. Blacha oporowa nie wiem na ile umozliwia otwarcie membrany, ale chyba nic sie tam nie nagina i nie ustawia- serwisówka nic o tym nie mówi ale pomysłowość ludzka nie zna granic. Chyba nic tam nie naginałeś? chyba ze tak i po tym przestal sie wkrecać to by miało wytłumaczenie. Tam nie ma co grzebać skoro chodził na tych ustawieniach to nie ma co ruszac. warto sprawdzic tylko czy listki są całe i czy przylegają. Zerknij na dzialanie zaworu wydechwego YPVS coś jeszcze pomyślałem. Na próbe możesz wyciągnąć lub zablokowac zawór wydechowy w pozycji otwartej, wtedy wykluczymy go. Moto inaczej bedzie sie wkrecać na postoju a inaczej podczas jazdy. Niedogrzany dwusów nie wejdzie na obroty wiec go poskladaj o ostro przepal. Silnik ma byc gorący- dyfuzor ma parzyć pod ręką wtedy dopiero można cos powiedziec. Ja zrobiłem remont silnika w mojej byłej rmce próby były zimą, ani go dobrze rozgrzac ani przegonić pełno lodu, zalewało gasł, przyszła wiosna przegoniłem go ostro i po problemie. Teraz wlasnie złożyłem w yz silnik pare dni temu temperatura -5 i sniegu 30cm nie szlo ani ustawic ani sprawdzic problem podobny do rm, zalewa terkocze. Mysle ze w tym tygodniu wezme sie za regulacje bo temp dodatnia a snieg schodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 (edytowane) Z tym dogrzaniem to jak go poskładam to sprawdzę. W mojej serwisówce (haynes) są dopuszczelne limity odgięcia blaszek oporowych i mam to ustawione zgodnie z nią. Da się to doginać. Wcześniej były za mocno odgięte więc zrobiłem to zgodnie z serwisówką. (było około 12mm jest koło 6mm). Z zaworem już kombinowałem i zawór chodzi tak jak powinien. Czy jest w takim razie sens ustawiać go w pozycji full open ? Edytowane 1 Listopada 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 no to jak ustawiłeś blaszki zgodnie z serwisówką to powinno byc ok. Jeśli chodzi o zawór hmm nieotwieranie sie do konca bedzie dawało taki objaw. Napewno sprawdzałeś na postoju. W trakcie jazdy na mechanizmy działają inne siły. Tak dla pewności bym zrobił test na full open i jazda. A jaką masz ciepłotę świecy? wg serwisówki? bodajże ngk br9 es. kombinowałeś na różnych świecach? przegapiłem, mam w serwisówce max otwarcie membrany 8.2-8.6mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 (edytowane) To może przestawię na troszkę większą te odległość blaszek ? Choć w serwisówce piszą że zbyt duża może spowodować połamanie listków.... Test zaworu w ruchu zrobię. Ma to sens. Ciepłota świecy powinna być 9 ja mam 8. Świece mam NGK BR8EG - to taka z rdzeniem niklowym.Tu też była ciekawa sprawa bo w trakcie dotarcia Yamaha niszczyła świece jedną za drugą. Każda zwykła śiweca (NGK BR9ES, jakiś champion, denso o tych samych parametrach) przestawała dawać iskrę bądź powstawało przebicie (po max 40 km na każdej) Tak zniszczyłem chyba z 5 świec. Dopiero jak w sklepie znajomy powiedział żeby spróbował niklowej albo irydowej to sprawdziłem no i od tej pory jest ok. Nie wiem czy to normalne ale podobno innym właścicielom DT też to się zdarza. Nie wiem na wet z czego wynika taki problem... Edytowane 2 Listopada 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 To było ryzykowne polamac blaszki, ale jak chodzilo na wiekszej odleglosci wczesniej to moze tak zostaw.mam całe pudełko uzywanych swiec- około 20-30, po remoncie rmki mialem podobne problemy bo kopcila, zalewalo, ubywało płynu, juz myślałem ze oring pod głowicą puscił. Miałem nieszczelna chlodnice, to ciezko było ustalic. Wszystkie swiece sprawdziłem na każdej przerywal albo nie chodzil w ogóle, mimo ze kolegi yamaha DT chodziła dobrze na wiekszosci tych swiec. Kupiłem nową 9-kę z ngk i problem zniknął. silnik 2T chodzi na mieszance oleju z paliwem więc ma trudniejsze warunki niż w 4T Fajnie by było jakbyś miał jakis filmik z tego niewkręcania się np z jazdy plus to co się wydobywa z wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Jak złożę i nie będzie jeszcze lodu na drodze to zrobię :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 ja jutro wyciągam yz i bede testował bo śnieg zszedł prawie u nas. Też jeszcze nie chodzi tak jak powinna, ma świeży nikasil i tłok, pożlożeniu też sie nie wkrecała ale zobacze jutro jak mocniej rozgrzeje. Pozdrawiam i czekam na wieści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 (edytowane) Dziś trochę sobie porozkładałem. Tłumik wydaje się ok bo dmuchałem w niego ustami i patrzyłem jaki ma opór. Jest praktycznie żaden choć wiem że w miarę zwiększonego przepływu spalin opór będzie rósł. Wyjąłem membranę i gapiąc się na nią przez 20 minut zszokowała mnie jedna rzecz... Ona nie jest symetryczna ! zawsze myślałem że jest bo da się ją wsadzić w dwie strony (jakby normalnie i do góry nogami). Różni się grubością listków z jednej i drugiej strony. Jedne mają 0,52mm drugie 0,62mm. Zauważyłem to bawiąc się w odginanie tych listków. Wnioskuję więc że nie jest też obojętne jak się ją wsadzi I tak też jest napisane w serwisówce - tyle że tam piszą że nie da się wsadzić membrany inaczej niż w jednej pozycji a u mnie da się w obu ! Może to nie jest jakieś wielkie odkrycie, no ale przeciez gadamy już o szczegółach. No to jak ją włożyć ? Zacząłem się nawet zastanawiać czy membrana jest oryginalna bo w serwisówce nie różnicują dwóch rodzajów listków i podają że grubość to 0,4mm czyli sporo mniej. No i jest jeszcze jedna rzecz której nie sprawdziłem. Uszczelniacz od strony sprzęgła. Czy możliwe żeby był uszkodzony podczas gdy motocykl nie bierze oleju ze skrzyni, nie kopci i kompresja jest jaka jest ? Edytowane 3 Listopada 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 jak masz wlasciwy poziom to by brał przy uszkodzonym uszczelniaczu. Co do listków to może ktos wymienial z jednej strony na jakies inne. A może to nie membrana fabryczna? Mysle ze na logike bym zakladał miękkimi blaszkami w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 (edytowane) Sprawdziłem w katalogu części z serwisu i mój rocznik faktycznie ma dwa różne symbole przy górnych i dolnych listkach... Więc chyba to oryginał. Szkoda że w serwisówce nic o tym nie wspominają bo na logikę powinny być też różnie odgięte blaszki hamujące... Dlaczego miękkimi w dół ? Czy od dołu występuje mniejsze podciśnienie ? Ponadto skoro widać ze serwisówka jest nieudolna w tym temacie to czy nie zwiększyć trochę odległości blaszek hamujących ? Np. dla mojego modelu jest 6,8 ale dla TZR z prawie identycznym silnikiem ale z troszkę mniejszą dyszą główną jest 8,5mm. Pamiętam że jak ją wyciągnąłem pierwszy raz to okazało się że jakiś rzeźnik rozgiął je na 12mm... Edytowane 3 Listopada 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 mieszanke zasysa do skrzyni korbowej czyli na dół, więc tak pomyślałem że miększe blaszki na dole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 W końcu udało mi się nagrać film. Jest co prawda na luzie i na postoju ale moto zachowuje się identycznie jak nim jadę - pod obciążeniem. Ten sam dźwięk, te same obroty. Do 8,5 jest moc potem to co widać na filmie. Może pod obciążeniem to 9,5 jest jeszcze bardziej stabilne. Jest w tej chwili mocno przelany na pływaku ale i tak nic to nie zmienia. Cokolwiek bym nie zrobił objawy dokładnie takie jak widać. No więc w końcu. Oglądajcie i radźcie ! Film: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Chyba można śmiało wysunąć teorię, że mechanicznie jest dobrze i autorzy modułu zapłonowego spaprali sprawę. Brzmi jak przerywanie zapłonu ale nie potrafię powiedzieć dlaczego przy tym obroty się bujają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Te moduły blokowane nie były. Kręcą się do końca i ten też kiedyś kręcił. Miałem nawet na podmianę identyczny i działo się to samo. Na jakimś forum zapłonowym sugerowali już że to nie elektryka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 To trochę źle zrozumiałem pierwszy post w temacie. Wysłałem mail do pewnego speca z USA zobaczymy co zaproponuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.