Shinigami Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 To raczej nie jest problem modułu a impulsatora ale jeśli lampa wykazała, że wyzwolenie iskry jest właściwe i jesteś tego pewny to może coś się stało z łożyskami na wale ? Ja miałem przypadek, że rozerwało koszyk z kulkami ale łożysko działało dalej tylko już nie tak szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Impulsator też sprawdzali. Jak sprawdzałem lampą to mapa jest ok i nie widać jakichś nieprawidłowości... Łożysko... hmmm... sprawdzałem luz na tym łożysku kręcąc wałem. Naprawiałem już dt z uszkodzonymi łożyskami i luz był dość pokaźny. U mnie luzu nie ma. To dość młody motocykl. Niecałe 20 000 przebiegu. Odblokowany bardzo niedawno. Ci musiało by się stać aby łożyska się posypały w tym trwałym silniku. Rozumiem gdyby to był simson albo mz... Ale nie wykluczę bo nie widziałem, nie rozbierałem. Jednak luzów nie ma a silnik brzmi raczej normalnie. Słyszałem już chore silniki tego modelu... Może jednak trzeba by się cofnąć do dyfuzora a potem ewentualnie zacząć od zdjęcia cylindra ? Myślisz że nie usłyszał bym niczego dziwnego w momencie jak łożysko się wysypało ? DO tego pozostaje to pytanie za 1 000 000 punktów. Dlaczego silnik po remoncie kręcił się tylko do 7000 a po odblokowaniu dolotu do 12 jeśli przed remontem kręcił się do 9 ? Tu nie mam pomysłów ale może ktoś coś zaproponuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Po przygodzie z moim łożyskiem, silnik też pracował raczej normalnie ale jednak resztki łożyska radośnie szlifowały komorę korbową. A więc tak w Twoim silniku:Zapłon i to co wchodzi w jego skład jest dobry włącznie z przesunięciemTłok wyciska ok 10atm a próba olejowa niewiele zmieniaCałość jest po remoncie i nie hałasuje i jest szczelnyGaźnik wyregulowany, linka sprawdzonaZ filtrem czy bez nie ma różnicyMembrana dolotowa działa.Usunąłeś jakieś pseudoblokujące cudo z dolotu i mam nadzieję, że po tej operacji dobrze uszczelniłeś airboxBenzyna, olej silnikowy i skrzyni są właściwe. To chyba faktycznie zostaje wydech i jego uszczelnienie albo jakieś paskudne pęknięcie w dolocie którego zwyczajnie nie widać. Jeśli możesz pokaż film jak brzmi to odcięcie. Postaraj się nie robić tego telefonem, bo nic nie usłyszymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 (edytowane) Rozciąłem i wybebeszyłem dziś do końca dyfuzor. W sumie była tam siatka i wytłumienia ale nie wydaje mi się żeby zakłócały specjalnie przepływ spalin. Więc ogólnie nic upierdliwego tam nie znalazłem. Ponadto obejrzałem sobie tłok od okna wydechowego i wygląda pięknie. Żadnych rys czy przedmuchów, pierścionki na tyle na ile da sie spojrzeć przez oknko wylotowe leżą ok. Wygląda to wzorcowo.Tym bardziej nie mogę uwierzyć że nadal nie znalazłem przyczyny tego bajzlu. Zaczyna mnie zastanawiac opcja łożyska, ale trochę przeraża mnie wizja rozłożenia silnika na części pierwsze gdyby miało się po raz setny okazać że "to nie to"...Czy możliwe jest jeszcze żeby z tłumikiem było coś nie tak ? czyściłem go kretem kilka razy, ale może coś tam jest przytkane ? Da się to jakoś stwierdzić ?Powinienem chyba ustalić kolejność działania i zastanowić się co jeszcze mogę sprawdzić - macie jakieś sugestie ?Czy macie może jakiś pomysł albo patent jak by sprawdzić łożyska bez rozbierania całego silnika ?Postaram się za jakiś czas zrobić jakieś nagranie jak chodzi Yamaszka przy jej przegazowywaniu. Edytowane 23 Października 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 od strony magneta po sciagnieciu uszczelniacza powinienes zobaczyć łozysko. Od drugiej pod zebatka i uszczelniaczem. Koszyk powinienes wzrokowo ocenic. Jak by sie rozpadł to prawdopodobnie w mak. Zakrec walem bez swiecy w lewo i prawo obserwuj jak kulki pracuja. wał palcami powinien sie dac obrocic. jakikolwiek opór to podejrzenie. Moze na korbie tez sie przycierac jakby byl opor zbyt duzy. U kolegi jak sie na korbie przytarło to magneto rekami ciezko szlo a po kopnieciu bez swiecy stawal tlok prawie odrazu a powinien troche sie pokrecic wal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Czyli na starcie wystarczy wykręcić świecę i zobaczyć z jakim oporem chodzi wał tak ? Wtedy ewentualnie rozbierać i patrzeć na łożyska ? A opcja tego tłumika ? Co o tym myślicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Musisz sobie odpowiedzieć jak łatwo możesz dostać uszczelniacze na wał. U mnie to dosłownie 20 minut na piechotę i czekaniem na towar z półki więc nie szczypałbym się i wyciągał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 to jest najtansza i najszybsza opcja. wydech zostaw narazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 25 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 (edytowane) A więc to pozostaje.Jednak może to być łożysko na korbie, a tego nie zobaczę :/ Po raz kolejny dzięki za wsparcie dla tych którzy jako ostatni zostali ze mną na placu boju :) Edytowane 25 Października 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 tego nie zobaczysz ale wyczujesz opór jesli przytarte. Jak bedzie wszystko ok a bedzie opór to niestety cylinder w górę. A próbowałeś bez tłumika na samym dyfuzorze odpalać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 25 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 (edytowane) Łożysko główki korbowodu wymieniałem. Nie wymieniałem tylko tego na korbie. Cylinder w górę to nie problem, gorzej z karterami na boki :)Na samym dyfie odpalałem ale wtedy to w ogóle porażka. kręcił się tylko do 6000 rpm. Edytowane 25 Października 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 głownie dyfuzor odpowiada za cyrkulacje spalin, choć razem z tłumikiem odpowiada za odpowiednie cisnienie spalin w ukladzie, ale nie powinno byc tak wielkiej roznicy bez tlumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 No bez tłumika jest tragedia. Ale słyszałem że w 2 T tak się zdarza.Nie nakręciłem jeszce filmu jak yamaha się kręci bo nie mam pospawanego dyfuzora jeszcze. Mam jednak film jak kręci się silnik bez świecy gdy poruszam magneto ręką i mocno kopię: Może coś wypatrzycie i powiecie czy wygląda to dobrze czy nie do końca. Może coś wypatrzycie i powiecie czy wygląda to dobrze czy nie do końca. (Na początku proponuję zrobić głośniej) Czekam na komentarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 wyglada dobrze, ten stuk to normalny odgłos, spróbuj delikatniej poruszac magnetem tylko w obrebie stuku i zwróc uwage na luz. Moszesz też spróbowac zblokowac tłok na dole i poruszac i sprawdzic luz. ten stuk to luz montazowy tloka w cylindrze i minimalny usłyszysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 (edytowane) Czyli nie wygląda to na łożyska ? Kręci się wystarczająco lekko i długo prawda ? Czyżby ostatni pomysł upadł ? P.S. Pt77 na ile masz ustawione blaszki membrany w swojej YZ ? Ja mam chyba coś koło 6mm. Może powinienem to ustawić jakoś inaczej ? Edytowane 1 Listopada 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.