gozdek Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Witam, Do tej pory jezdzilem tylko motorami w silnikiem 4T.Tydzien temu nabylem Kawasaki KDX 125 - Jest to motocykl enduro z silnikiek 2T. Dowiedzialem sie, ze w 2T nie mozna hamowac silnikiem - grozi to zatarciem, podobnie jak jazda na niskich obrotach, np z gorki na sprzegle.Trzeba robic przegazowki co pare sekund aby zapewnic smarowanie Kilka kwestii pozostaje dla mnie tajemnica: 1) Jak wyglada kwestia rozgrzania silnika przed jazda? W 4T odpalalem silnik, szedlem sie ubrac, mijalo powiedzmy 5-10 minut i silnik byl gotowy do jazdy. 2) Jak to wyglada w przypadku 2T? Odpalic i zostawic go na pare minut? No wlasnie, odpalony i pozostawiony sam sobie bedzie pracowal na niskich obrotach co rowna sie slabemu smarowaniu i zatarciem... 3) Motor bede uzytkowal w terenie i na ulicy. Powiedzmy, ze mam do przejechania 50 czy 100km po asfalcie. Gdzies wyczytalem, ze 2T nie mozna jechac dlugo na tym samym biegu - to chyba jakas glupota??? Jesli obroty beda odpowienio wysokie to chyba moge jechac i 1000km na np. 3 biegu... Rozumiem, ze stojac na swiatlach na sprzegle albo na luzie mam co jakis czas robic przegazowki? 4) kwestia docierania. Obecnie silnik mam rozkrecony do remontu i jutro beda mi go skladac. Koles ktory mi to robi jezdzi w motocrossie - tak bardziej na powaznie. Powiedzial mi, zebym po zlozeniu silnika odpalil motor, 3-4 razy machnal manetka gazu i dotarte. On tak robi w swoim wyczynowym KX250. Twierdzi ze skoro co 30motogodzin robi rewmont to bez sensu jest docieranie przez zalecane ~10motogodzin. Mam pewne obiekcje co do jego teorii gdyz KDX to enduro a nie hardcoreowy cross i przebieg wyraza sie w tysiacach km. Jak wyslicie? Jesli cos mi jeszcze przyjdzie do glowy to dopisze... pozdr,gozdek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 1. Mozesz wsiadac i jechac, oczywiscie spokojnie, zresztą zimny silink i tak sie nie wkręca.2. Mozesz tez rozgrzewac na wolnych obrotach, smarowanie będzie, chyba ze nie wlejesz oleju do paliwa/dozownika.3. Znam goscia co na dt 125 pojechał do Chorwacji i wrócil, nie powinno sie trzymac długo na wysokich obrotach, ale na wolnych moze pyrkac i godzinę.4. Nieźle. Twoj klega zapomniał tylko, ze w kx ma nicasil, którego sie nie dociera, a te 30mth to moze byc czas remontu ale kx'a jedzonego sportowo. Normalnie taki kx pojedzie bez problemu i 50-60mth, a kdx ponad 100mth. Wypalic zbiornik na bogatszej mieszance w olej i paliwo (iglica do góry) a potem mozna dopiero pałowac. Zresztą tu masz wszystko co powinienes wiedziec http://motor-tech.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdek Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Dzieki za odpowiedz. No kolega jezdzi KX wyczynowo na zawodach MX, wiec czasem nawet 30mth nie dojezdzi... Wracajac do wolnych obrotow w 2T... ludzie pisza, ze nie mozna np podczas zjazdu ze stromej gorki wcisnac sprzegla i tak jechac bo podawane jest malo mieszanki. Trzeba czasem dodac gazu aby sie nasmarowal. To jak oto w koncu jest?mozna go zostawiac na jakis czas na wolnych obrotach czy nie? Link zaraz poczytam, moze tam znajde jednoznacza odpowiedz - dzieki! -- gozdek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Lichota Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 to chyba normalka że 2t ciśniesz na sprzęgle i dopiero np hamulec bo silnikiem jak w 4t nei zachamujesz? jak jeździłem 2t to żadnych zamiarowych przygazówek nie robiłem i żadnych problemów nie miałem ; o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Możesz śmiało zjeżdżać na sprzęgle, nawet gazu nie musisz dodawać. Silniki 2t nie lubą trzymania przez długi czas na bardzo wysokich obrotach, a na wolnych to możesz pyrkać i pyrkać do woli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 A propos docierania to trzymaj to: Owner's manual dla KDX250 http://www.kawasaki-techinfo.net/showOM.php?view_lang=EN&spec=US&book_no=99920-1679&lang_code=EN Są też przebiegi między wymianami i przeglądami liczone między 500 a 1000km więc to co opowiedział Ci kolega na temat docierania możesz śmiało zapomnieć. W tym manualu trochę na wyrost opisują dotarcie ale tak to mniej więcej wygląda i raczej dotyczy sztuki z salonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdek Opublikowano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 dzieki wszystkim za pomoc! zastosuje sie w wskazowek z manuala, no moze poza wyjmowaniem tloka po drugiej jezdzie i wymianie oleju w skrzyni... wyhcodzi na to ze 2T mozna uzytkowac poraktycznie jak 4T... pozdr,gozdek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.