Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

przymierzam sie do zmiany moto. Aktualnie jezdze er5 i na miasto jest bajeczna,nie ma korka którego bym nie objechał. Jednak w trase już troche gorzej icon_wink.gif. A tak sie złożyło ze polubiłem moto turystyke.

Szukam więc sprzętu którym dam sobie rade w korkach (jazda codziennie do pracy w Wawie) a i będę mógł zrobić nim np 1000km w weekend (na erce robię,tylko trochę meczące)

Varadero np odpada bo tym raczej ciężko sie poruszać po mieście.

Drogą wykluczeń zostały dwa sprzęty

DL 650 oraz TDM 900 nooo i ewentualnie Kawasaki Versys,ale jest troche brzydki icon_wink.gif

 

troche danych

kasy +- 13.000zł

waga 87kg

wzrost 182cm

doświadczenie jedno sezonowe około 8tyś km.

 

dzieki za rady icon_smile.gif prosze rowniez o opinie uzytkowników wyzej wymienionych sprzetów jak im sie moto sprawuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba moto mi jakoś nie podchodzą ale z dwojga złego brałbym chyba TDM

np. w TDM-ie wydechy są nisko poprowadzone - kufry nie będą aż tak poszerzały sprzęta jak w DL-u gdzie wydech jest poprowadzony górą

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam miałem podobny dylemat i wybrałem TDM 900, silnik chyba najfajniej wkrecajacy sie twin, najmocnijeszy z towarzystwa i najwiecej momentu, super heble rodem z r1, wygoda ergonomia i ekonomika, łatwo mozna dobrac stelaze boczne pod kufry co np w versysie byl juz problem. Teraz mam akurat VFR'ke ale powinienem miec tdm'ke tylko ktos mi z przed nosa zawinal, wkurzylem sie i kupilem co sie napatoczyło :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w DL'u ale w TDM wkurza zbyt długi 1 bieg, efekt jest taki że w korkach trzeba na półspfrzęgle.

W ogóle TDM elastycznością nie grzeszy, duży moment z niskich obrotów ale szarpanie łańcuchem poniżej 3 tyś, zmusza do czestego wachlowania biegami. W mojej cbr f3 mniej wachlowałem, można było zejść do 2 tys bez szarpania.

 

A tak w ogóle to jestem zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w DL'u ale w TDM wkurza zbyt długi 1 bieg, efekt jest taki że w korkach trzeba na półspfrzęgle.

 

recepta jest prosta - nie zamulać :)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

recepta jest prosta - nie zamulać :)

 

heh no właśnie, TDM nie można zamulać, dlatego trza ostro mieszać biegami

 

Ale żeby było sprawiedliwie, to muszę też coś o zaletach:

- dla mnie duży skok technologiczny :) to: niskie spalanie (poniżej 5l) i duży zbiornik (ponad 20l) = zajebisty zasięg, ponad 400km

- wygoda, można jechać i jechać (powyżej 140 niestety wieje)

- dźwięk, prawie jak v2 (teoretycznie to to samo),

- duuuuża dynamika silnika, właściwie dlatego kupiłem ten sprzęt, wyrywa ręce

- jakość, yamaha mnie mile zaskoczyła wykonaniem, wydechy w chromie i nierdzewce, hamulce r1, alu rama

 

Przypomniał mi się jeszcze jeden mały problem, ale to chyba we wszystkich yamahach, doś "długi" rolgaz, znaczy szpulka od 0 do max ma dość duży obrót

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet się nie zastanawiaj , bo DL to świetny motocykl do turystyki. Miałem całe mnóstwo motorków i najmilej wspominam Stroma.

Zrobiłem nim ok 30 tys.km.bez żadnych problemów :)

Edytowane przez Syrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...