ryhu Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) Jeździłem GPZ 500 i na pierwszym biegu osiągał prędkość maksymalną około 60km\h więc nie wiem po co więcej w korku nawet powiedzmy jadąc 30-40 km\h uważam za wystarczającą , a w razie czego przy tej prędkości można już 2 zapiąNo właśnie nie jest wystarczająco bo 30-40km/h to obroty 5000-6500 co na jazdę na jedynce nie jest komfortowe zwłaszcza, że w tym moto masz wtedy już większość momentu obrotowego i reaguje stanowczo na ruch manetką. Na dwójce poniżej 30km/h zaczyna szarpać łańcuchem i trzeba albo wracać na jedynkę albo na półsprzęgle jechać.Tego problemu nie ma w mocniejszych motocyklach z rzędową czwórką (np w F4, którą zaczynam pojerzdzać) gdzie spokojnie do 40-50km/h możesz sobie jechać jakiś tam odcinek na jedynce i nie masz wrażenia, że lepiej byłoby wbić wyższy bieg.To, że jedynka w er5 jest za krótka to oczywiście moje subiektywne odczucie. Edytowane 26 Września 2012 przez ryhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Ramone Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 ryhu,faktycznie subiektywne,nie zauwazylem takeigo problemu u siebie. Wrecz w korkach idealnie mi sie nia kula i sie zastanawiam czy nie zostawic jej TYLKO na miasto. Bo turysycznie chce DL650 a tym chyba gorzej bedzie mi sie przepychac w korkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msgcrew Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Zerknij na Suzi GS500F...tak jak wspominałeś 50cio konna...Wybacza błędy w prowadzeniu...Wprawdzie ma owiewki, czego raczej nie chciałeś ale wydaje mi się godną polecenia maszynką. Oszczędna w tankowaniu/użytkowaniu (przez wielu uźytkowników). No i cena zakupu też nie jest jakoś specjalnie wyśrubowana.Pooozdro, LWG i powodzenia w poszukiwaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skaleckidam Opublikowano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Patrzyłem też. Teraz mam na oku CB450S, bo znajomy sprzedaje i się zastanawiam i zbieram opiniehttp://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/156664-honda-cb450s-89-warto-kupic/page__fromsearch__1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hajen Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Ciekaw jestem, jak z powszechnoscia serwisu, jak z czesciami i przede wszystkim - ktos sie na Ciebie wpakuje, to Ci dadza 500zl odszkodowania za 23 letni sprzet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skaleckidam Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Nie rozumiem, jakie odszkodowanie? za co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryhu Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 (edytowane) Ciekaw jestem, jak z powszechnoscia serwisu, jak z czesciami i przede wszystkim - ktos sie na Ciebie wpakuje, to Ci dadza 500zl odszkodowania za 23 letni sprzet.Myślisz, że jak masz coś młodszego i się w Ciebie zapakują to po wypłacie z OC sprawcy będziesz mniej stratny?Jak proponują zbyt mało to zwyczajnie zostawiasz sprzęt i prosisz o przywrócenie do stanu sprzed kolizji. Przy szkodzie całkowitej zawsze będziesz w plecy. Taka różnica, że zostajesz z wrakiem wycenionym na 1000zł a nie z wrakiem wycenionym na 4000zł (w przypadku młodszego sprzętu). Edytowane 29 Września 2012 przez ryhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koomahnah Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 (edytowane) Jeżdzę ERką samemu od tego sezonu (mój staż wcześniej był tylko motorowerowy), to jest dobra fura na początek - nie przyprawi Cię o panikę przy odkręceniu manetki, nie wstaje na koło bez sprzęgła, ale pozwala komfortowo wyprzedzić większość czterokołowego sprzętu, który porusza się na drogach. Pobawić też się można na prawdę fajnie, winkle i te sprawy - przelotówkę tu można zrobić spokojnie 120-130, mając szybę : ) Moim zdaniem, i tak więcej na naszych wspaniałych drogach nie da się bezpiecznie lecieć. Co do jazdy w korku - nie wiem, może jest jakaś różnica z GPZem, ale dwójka sprawdza się ok. Na jedynce za bardzo szarpie, a z dwójki można jechać w 2-4 tyś. obrotów. Radzę Ci raczej wziąć ER5 od bliźniaczego GPZa, dlaczego? GPZ jest paskudny, a erka ma ponadczasową, klasyczną linię. (subiektywizm off ; )) Jakkolwiek ten motor jest bardzo podobny do CB 500, a także do GS 500. Polecam poszukać po prostu jakiejś fury z tego segmentu w jak najlepszym stanie - żaden z nich Cię nie zawiedzie, jeśli tylko nie będzie zajechany. Chyba, że masz kasę na znalezienie CBF 500 - to jest ewidentnie najlepszy motor tego z tego przedziału cenowego (silnik, hamulce, centralny wahacz). PS. Ups, trochę trupowaty temat wygrzebałem - przepraszam, posądzałem Was o większą aktywność : P Edytowane 9 Października 2012 przez koomahnah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skaleckidam Opublikowano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Wszelkie uwagi i spostrzeżenia czytam z uwagą i nadal się właśnie zastanawiam nad ER5 lub GS, bo CB cięższa jest trochę. Oglądałem parę dni temu CB450S, ale dałem sobie spokój, bo jednak jeszcze było przy nie trochę roboty. Poza tym wydawała mi się ciężka i za ciężka jak dla mnie chyba. Więc w sumie poszukuję dalej i się rozglądam, tylko, że w zachodniopomorskim kiepsko trochę ze sprzętem. Spodobała mi się w sumie GS500E z owiewkami, ładnie wygląda, że tak ujmę to. Jechałem na kursie 100km/h Zipp Nitro 250 i mało komfortowe to było, bez szybki ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koomahnah Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Jechałem na kursie 100km/h Zipp Nitro 250 i mało komfortowe to było, bez szybki ;]Setę to jeszcze się leci, ale tak przy 130 to już jest walka. Muszę obiektywnie dodać, że ścigi i około-turystyki są w tej materii na pewno lepsze od nakedów, chociaż szybę zawsze można dokupić (co też planuje zrobić w swojej furze, gdy będę jeździł w trasy). W tym segmencie proponuje jeszcze wziąć pod uwagę Hondę CBF (są fajne wersje z owiewkami) i XJ600 (ciut mocniejszy naked, też miły). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karen Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 ER-5 przejechałam się wczoraj, bo chłopak zdał prawko i planuje kupić. To był rocznik 2006. Lekkie to to i małe (bo ten egzemplarz był obniżony pod dziewczynę, która wcześniej nim jeździła), przynajmniej po bezpośredniej przesiadce z mojej XJ6 (eFka, z owiewkami), ale przyznam, że do miasta to całkiem przyjemne moto. Da się nią bezproblemowo przebić się w korku, a i jak odkręcisz to jedzie. Najgorzej, gdy pojawi się wiatr, ale z tym też się da żyć. Na pierwszy motocykl dobry wybór :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.