Skocz do zawartości

Wszystko zgasło


zucio1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj miałem przegląd rejestracyjny mojej SR 250 i po powrocie postawiłem motor w garażu. Wieczorkiem chciałem go odpalić i ku mojemu zdziwieniu nic nie działa. Żadna kontrolka się nie pali, nie reaguje na zapłon, nie włączają się światła, nie reagują kierunki. Wyjąłem akumulator i chciałem go doładować, ale jest naładowany. Czy macie jakieś sugestie co do przyczyny takiego stanu, gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba będę musiał jutro rozebrać owiewki i go poszukać na spokojnie, bo dzisiaj jestem wk....ony i nic by z tego nie było. Swoją drogą ostatnio szwankowały mi kierunki (przedni lewy - czasem się nie włączał i działał tylko tylny), może to jakieś zwarcie i wywaliło ten bezpiecznik- czy to mogła być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety d...pa. Znalazłem jedyny bezpiecznik 20A zwatowany (zaraz za aku). Wymieniłem go na 15A i nic. Zauważyłem, że świeci się delikatnie kontrolka biegu jałowego, ale próba włączenia czy świateł, czy sygnału kończy się tylko przygaśnięciem kontrolki. Ratunku, taka pogoda, a ja muszę siedzieć na d...pie w domu.

Zdjąłem nawet bak, ale tam tylko jakieś kostki i nie widzę żadnych innych bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowałem aku prostownikiem z LIDLA (automat) , ale chyba z prostownikiem coś nie tak, bo automatycznie wykrywa on jaki jest rodzaj aku, a po podłączeniu wskazywał, że aku jest 6V, a przecież jest 12v (nie możliwości przełączenia ręcznego naładowanie między 6 a 12 V).

Swoją drogą zostawiłem wczoraj kluczyk w stacyjce i był w położeniu "on" - czy możliwe aby aku rozładował się w ciągu 4 godzin?

Edytowane przez zucio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowałem aku prostownikiem z LIDLA (automat) , ale chyba z prostownikiem coś nie tak, bo automatycznie wykrywa on jaki jest rodzaj aku, a po podłączeniu wskazywał, że aku jest 6V, a przecież jest 12v (nie możliwości przełączenia ręcznego naładowanie między 6 a 12 V).

Swoją drogą zostawiłem wczoraj kluczyk w stacyjce i był w położeniu "on" - czy możliwe aby aku rozładował się w ciągu 4 godzin?

 

Weź się ogarnij i przeczytaj chociaż instrukcję od tego prostownika, tam jest tylko jeden przycisk :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz na chwilę aku do zwykłego prostownika samochodowego, a następnie do tego z lidla i powinien wstać, ta ładowarka z lidla jest dobra tylko nie ruszy padniętego aku i nie zostawiaj włączonego zapłonu na przyszłość

Oczywiście co do zapłonu to moja wina i muszę pamiętać o wyjęciu kluczyka. Ładowarka z LIDLA ma oczywiście jeden przycisk, ale rzpoznaje aku jako 6v jak pisałem, a nie 12v a poza tym nie chce ładować-po chwili przełącza się w tryb czuwania.

Dziwi mnie tylko, że na pych nie mogłem odpalić (właśnie wróciłem), ale może to wina tego, że aku rozładowane na maxa (o ile potrafię się posługiwać miernikiem, to wskazuje 5,5-5,7 v napięcia aku).

Czekam na sąsiada, może ma zwykły prostownik.

Aha aku jest kwasowy.

 

Nie powinno się pisać postów pod postami przez tego samego użytkownika, ale sąsiad przyniósł nowy aku i yamaszka ożyła. Temat do zamknięcia (mam nadzieję) - moje aku się ładuje. Dzięki za wszystkie porady.

Edytowane przez zucio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...