Skocz do zawartości

Auto do 20k zł (Audi)


Soku11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Zamierzam się z kupnem auta do 20 000zł (choć wiadomo im taniej tym lepiej). Autem jeżdżę przeważnie w mieście i dojazdówkach do miasta. Roczne przebiegi to zapewne około 10-15k km więc niewiele. Celuję w model audi najprawdopodobniej a4 ze względu na to, że auta te mi się bardzo podobają i są tańsze niż a6 (rocznik > 2000). Ze względu na niski przebieg chcę auta na benzynę. Pojemność od 2 do 2.4l.

I teraz zaczynają się schody, bo nie bardzo mam styczność z tą marką. Bardzo podoba mi się dźwięk v6, jednak nie bardzo wiem czy w tej granicy cenowej taki silnik nie okaże się wyeksploatowany (2.4 v6). Model z V6 zapewne spali mi ze 2l więcej niż takie proste R4 2l i ewentualne awarie mogą być bardziej kosztowne. Nie chcę silnika z turbo bo to jeden element więcej który się może zepsuć (szczególnie w leciwych autach).

Czy moglibyście napisać jak wygląda sprawa z tymi dwoma silnikami? A może są jakieś wady konstrukcyjne silnika jak w skrzyniach multitronic? Co bardziej opłaca się kupić? A może w ogóle zrezygnować z tego auta w takim przedziale cenowym? Na alledrogo znajduję sporo aut spełniających to kryterium, ale nie jestem przekonany co do ich historii bezwypadkowości (podobno książkę potwierdzającą przebieg można sobie samemu kupić). Jaki może być realny przebieg takiego auta z 2000-2001r?

Co może być nie tak z takim autem:

http://allegro.pl/audi-a4-2-4-165km-manual-lift-oplacony-szwajcar-i2607286919.html

skoro normalnie ceny są > 15k?

Ewentualnie chętnie posłucham innych propozycji czy sugestii :)

 

Dzięki z góry za pomoc.

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 V6 to bdb silniki, nawet jeśli Cię to nie interesuje to dodam że dobrze chodzi na LPG. Jedyną chyba jeśli można to tak nazwać "wadą" są wycieki z różnych miejsc silnika, szczególnie lubi pocić się z pod uszczelki głowicy, inne elementy nie "robią" nam problemów w tym silnku. Jeśli chodzi o multitronic to zadbany jest dobrą skrzynią która bardzo fajnie zmienia przełożenia i bez żadnych szarpnięć samochód przyspiesza , mamy odczucie jak by w ogóle skrzyni nie było :biggrin: . Jednak w tak starch samochodach ciężko jest przewidzieć jak poprzedni właściciel eksploatował owa skrzynię. Powtarzającą się awarią tych "automatów" jest padający sterownik który nimi steruje. Jeśli nie znasz 100% histroii samochodu to odpuść tą skrzynię i wybierz manuala bo multi jest bardzo podatna na zaniedbania, bardziej niż TIP, no chyba że auto bierzesz od znajomego który miał je od nowości lub podobne.

PS: JEśli chodzi o przebieg aut z tych lat, to realne przebiegi to w optymistycznym przypadku 250-300tyś km . Nie myśl też że jeśli kupisz młodsze auto to przebieg będzie realny, a ono samo będzie bezwypadkowe. Kupujac samochód w PL nauczyłęm się że trzeba oceniać realny stan samochodu, używać mierników lakieru, i interfejsow diagnostycznych jeśli własciciel nam pozwoli. Książkami i tego typu podobnymi atrybutami którymi "chwali" się właściciel można sobie podetrzeć tyłek co najwyżej. Sam kupiłem mase samochódw w PL w celu ich późniejszej odsprzedaży, więc wiem jak wygląda to od środka. Jak masz już upatrzony samochód to weź jakiegoś dobrego mechanika, poproś właściciela o możliwość podpięcia się komputerem, weźcie porządny miernik lakieru i jedzcie oglądać. Wtedy tylko jest szansa nie wtepnąć w mine,

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś poważnie zainteresowany, i na serio chcesz kupić takie audi, to zaloguj się na forum audi a4 klub polska.

Rejestracja trwa niespełna 3 minutki, i masz dostęp do ogłoszeń forumowiczów. Chłopaki tam mają swój dział "sprzedam auto" i wystawiają na serio zdrowe sztuki, przeważnie swoje audiczki, którymi jeżdżą od lat. Całą historię i przebieg napraw/modyfikacji możesz sobie poczytać na forum.

Tam są pasjonaci, upiększają i ulepszają swoje fury, dbają itp itd, dlatego łatwo możesz nabyć fajną sztukę. Ceny mają wyższe niż na allegro, ale w ogólnym rozrachunku, wyjdziesz na tym lepiej, niż miałbyś brać od handlarzyny z allegro.

Pasji nie zmienię, bo jak to zrobić, gdy słyszę w sercu sportowy motocykl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś poważnie zainteresowany, i na serio chcesz kupić takie audi, to zaloguj się na forum audi a4 klub polska.

Rejestracja trwa niespełna 3 minutki, i masz dostęp do ogłoszeń forumowiczów. Chłopaki tam mają swój dział "sprzedam auto" i wystawiają na serio zdrowe sztuki, przeważnie swoje audiczki, którymi jeżdżą od lat. Całą historię i przebieg napraw/modyfikacji możesz sobie poczytać na forum.

Tam są pasjonaci, upiększają i ulepszają swoje fury, dbają itp itd, dlatego łatwo możesz nabyć fajną sztukę. Ceny mają wyższe niż na allegro, ale w ogólnym rozrachunku, wyjdziesz na tym lepiej, niż miałbyś brać od handlarzyny z allegro.

Potwierdzam. Sam działam aktywnie na forum golfa, i to co piszesz zgadza się w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :) Za chwilę się na to forum zarejestruje i popatrzę na ogłoszenia (edit. żadnej v6 nie ma na sprzedaż :().

Właśnie mi różnicy automat/manual nie robi, tak więc pewnie zostanę przy manualu. Zasadę działania skrzyni multitronic znam. I właśnie o tym samym słyszałem - nie wiadomo czy o skrzynię dbano.

Ile wyniesie sprawdzona instalacja LPG do takiego silnika V6 (teraz mam benzynę i mi 9l pali bez lpg)?

Te wycieki można jakoś poprawić (czyt. zmienić uszczelki)?

Co mi da podpięcie się komputerem? Jedyne co mogę zrobić to poprosić o VIN i sprawdzić gdzieś historię.

Czyli z tymi przebiegami tak jak mi się wydawało - nic nie wiadomo. Czyli lepiej w ogóle na przebieg nie patrzeć :/

Czy taki v6 do 20 000zł to nie strzał w stopę? Wydaje mi się, że im większa pojemność tym auto powinno być droższe. Tak więc w teorii za tą samą kasę lepsze 2.0 niż 2.4. Jak się to ma do rzeczywistości?

Opłaca się jechać i sprowadzić "osobiście" jakieś auto z zagranicy?

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :) Za chwilę się na to forum zarejestruje i popatrzę na ogłoszenia (edit. żadnej v6 nie ma na sprzedaż :().

Właśnie mi różnicy automat/manual nie robi, tak więc pewnie zostanę przy manualu. Zasadę działania skrzyni multitronic znam. I właśnie o tym samym słyszałem - nie wiadomo czy o skrzynię dbano.

Ile wyniesie sprawdzona instalacja LPG do takiego silnika V6 (teraz mam benzynę i mi 9l pali bez lpg)?

Te wycieki można jakoś poprawić (czyt. zmienić uszczelki)?

Co mi da podpięcie się komputerem? Jedyne co mogę zrobić to poprosić o VIN i sprawdzić gdzieś historię.

Czyli z tymi przebiegami tak jak mi się wydawało - nic nie wiadomo. Czyli lepiej w ogóle na przebieg nie patrzeć :/

Czy taki v6 do 20 000zł to nie strzał w stopę? Wydaje mi się, że im większa pojemność tym auto powinno być droższe. Tak więc w teorii za tą samą kasę lepsze 2.0 niż 2.4. Jak się to ma do rzeczywistości?

Opłaca się jechać i sprowadzić "osobiście" jakieś auto z zagranicy?

 

Ja ci powiem tak, na forum a4, jest też taki pomocny temat "jakie miny widziałeś" i chłopaki wrzucają tam aukcje z a czwórkami, które widzieli osobiście.

Powiem Ci, że szczena opada, jak ładne i lśniące auto, okazuje się podpicowanym trupem - dosłownie, trupem.

Niektórzy jeżdżą tygodniami po Polsce w poszukiwaniu dobrej a4, i spośród kilkunastu sztuk, nadal nie wybrali godnej zakupu, to sobie wyobraź, jakie sztrucle muszą być na rynku.

Ja bym nie jeździł dalej, jak 50 km od miejsca zamieszkania.

Moim zdaniem, paliwożerne auta, jak np audi a4 z silnikiem 2.8, powinny być za półdarmo, bo tankowanie na stacji, bardzo boli portfel, a mimo to... jest wręcz odwrotnie, są maniacy, którzy uwielbiają te silniki, więc te autka dobrze trzymają cenę.

Edytowane przez colahondax11

Pasji nie zmienię, bo jak to zrobić, gdy słyszę w sercu sportowy motocykl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :) Za chwilę się na to forum zarejestruje i popatrzę na ogłoszenia (edit. żadnej v6 nie ma na sprzedaż :().

Właśnie mi różnicy automat/manual nie robi, tak więc pewnie zostanę przy manualu. Zasadę działania skrzyni multitronic znam. I właśnie o tym samym słyszałem - nie wiadomo czy o skrzynię dbano.

Ile wyniesie sprawdzona instalacja LPG do takiego silnika V6 (teraz mam benzynę i mi 9l pali bez lpg)?

Te wycieki można jakoś poprawić (czyt. zmienić uszczelki)?

Co mi da podpięcie się komputerem? Jedyne co mogę zrobić to poprosić o VIN i sprawdzić gdzieś historię.

Czyli z tymi przebiegami tak jak mi się wydawało - nic nie wiadomo. Czyli lepiej w ogóle na przebieg nie patrzeć :/

Czy taki v6 do 20 000zł to nie strzał w stopę? Wydaje mi się, że im większa pojemność tym auto powinno być droższe. Tak więc w teorii za tą samą kasę lepsze 2.0 niż 2.4. Jak się to ma do rzeczywistości?

Opłaca się jechać i sprowadzić "osobiście" jakieś auto z zagranicy?

Podpięcie pod komputer, poprawna diagnostyka i logi dynamiczne bardzo dużo mogą pwoiedzieć o stanie silnika. Wiem bo się tym zajmowałem, więc jeśli będziesz miał okazję to to zrób.

PS: Sprowadzenie osobiście samochodu z niemiec, od rodowitego niemca a nie jakiegoś turasa było by najlepszą opcją. Licz się jednak z tym że igła sztuka będzie droższa w zakupie już tam na miejscu niż auta u nas. No i oczywiście ciężko będzie Ci tam znaleść samochód z 1 na początku przebiegu, bo realne przebiegi aut z tych lat to okolice 300tyś w bardzo optymistycznym przypadku a niemcy tego nie ukrywają.

U nas czym większy silnik benzynowy tym tańszy bo paliwo drogie, więc na to nie patrz.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po licznych konsultacjach na forum audi a4 okazuje się że za taką cenę nie ma szans kupić normalnego auta :( Tak więc ze smutkiem zmieniam obiekt poszukiwań. Teraz myślę nad Fordem Mondeo 2.5 V6. Może ktoś ma lub coś wie o tym aucie? Ewentualnie inne propozycje są również mile widziane.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Ja wiem że chłopaki cenią swoje samochody na forum, ale nie uwierzę że nie da się kupić zadbanego A4 B5 do 20 tyś, choćbyś miał zza granicy go sobie sprowadzić. Ford nie dorasta do audi, ani pod względem jakości, ani bezawaryjności. To inna liga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówiłem o B6 z początków produkcji. B5 z V6 z 2000 ciężko znaleźć. Wiem że inna liga, ale można kupić z pozoru dobre auto w rozsądnej cenie. 25 000 za 12 letnie auto to trochę za dużo. Nawet Audi nie potrafi zrobić wszystkich podzespołów w takiej jakości że po takim okresie czasu nic się nie zniszczy. Zwłaszcza że przebieg zawsze skręcony :/

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest po srodku auta na F sie nie kupuje i uwierz mi lepiej kupic 12 letnie audi, bmw , volvo , merca czy vw niz 2 letniego forda, fiata czy francuza .

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem właśnie jedno mondeo i nie bardzo to wyglądało. Rdza i słaba blacharka a do tego silnik na gazie "strzelał" a na benzynie jakoś rewelacyjnie nie szedł (po 90 konnej astrze 170 koni powinno wgniatać w fotel). Jedyny plus to oczywiście ten piękny ryk silnika :)

Tylko że Audi za drogie a reszta oprócz VW chyba nie produkuje V6 (przynajmniej tych tańszych). I w czym tu wybierać?

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...