Skocz do zawartości

JAZDA NA LUZIE


Gość mat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Heee, no nie bez sensu, gdyby wylaczyc zaplon, to przy ponownym dodaniu gazu mialoby sie trudnosci.

Bez sensu to jest na ten przyklad zaplon w Mercach, nie wiem, czy we wszystkich, ale tam cykaja swieczki we wszystkich cylindrach, nawet w tych, w ktorych w danym obrocie nie ma wtrysku :D

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o uproszczenie.

Jeden moduł steruje dwoma cylindrami. Na czterocylindrowy silnik wystarczą dwa. Iskra podawana jest jednocześnie na dwa cylindry w jednym pod koniec suwu wydechu a w drugim na koniec sprężania i inicjuje zapłon mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno.

W dzisiejszych czasach wskaźniki ekonomiczne są chyba jednym z najbardziej znaczących.

Tak więc nikt bez powodu nie bawiłby się montowanie jakiegoś wyłącznika odcinającego zapłon podczas hamowania silnikiem. Jeżeli nie jest taki potrzebny to nikt go nie zaprojektuje ani nie wykona bo podniesie to koszty wyrobu finalnego. Nawet jeżeli taki element wydłużał by trwałość świec zapłonowych to i tak zaryzykuje twierdzenie że i tak nikt by go nie zamontował. Dlatego że wytwórcom chodzi o to aby był zbyt na części i materiały eksploatacyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to fakt z tymi dwoma modułami jedna iskra idzie w komin

 

a co do samochodu to bez ESP ale asr i eds :D  :D  :( ale to już inna bajka

 

ale co pipcyk powiesz jak mam ar twin spark i tam chyba jest cewka na śiecę a świec jest 8 sztuk

 

Trzeba było nie kupować alfy :lol:

Żartowałem

Jeżeli masz dwie świece na cylinder to na każdą świece przypada jedna cewka. Inaczej się nie da. Przy jednej cewce i dwóch świecach prąd wybrałby drogę o mniejszym oporze i przeskoczył by tam gdzie jest mniejsza przerwa.

 

Sugerujesz że gdyby był taki wyłącznik to z względów energooszczędnych??

Cewki zapłonowe nie pobierają dużo prądu. Pewnie wszystkie biorą podczas pracy silnika około 40 50 wat To jest do pominięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale jak to jest że diesel może hamować silnikiem całkiem bez dawki paliwa ??????????? a w benzynie nie wyłącz sie zapłonu a poza tym nie jest potrzebny jakiś wyłącznik zapłonu po prostu komputer wyłącza zapłon i już

wie że jak obroty silnika są jakięś tam a gaz nie jest wciśnięty hamulec wciśnięty itd to nie daje iskry i paliwa i już  

 

 

 

dobra dość a co nas obchodzi jak to jest w samochodach ???????????

podobno to jest forum motocyklowe :D  :D  :(  :D  :D  :D  :D

 

Jak diesel może hamować bez dawki paliwa?? Normalnie, po prostu wykorzystuje jego wewnętrzne opory tarcia i hamuje.

 

No tak ale ktoś ten komputer musi zaprojektować i uwzględnić taki wyłącznik. To wszystko sa koszty. A teraz oszczędza się na wszystkim i wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mechanice motocyklowej jestem słabiutki, ale w katamaranach to chyba jest tak: mapa wtrysku czyli charakterystyka układu zapłonowego i wtryskowego cały czas (cokolwiek by nie robić z silnikiem) uwzględnia kilka parametrów - uchylenie przepustnicy, obroty silnika, przepływ powietrza, temperaturę i takie tam inne. W zależności od tego układ wtryskowy może całkiem wyłączyć wtryskiwacze (po to jest regulator ciśnienia paliwa w magistrali wtryskowej) ale nie słyszałem, żeby układ wygaszał iskrę bo i po co? Komplikacja układu, kłopoty z grzaniem cewek itd.

Niemniej najważniejsze dla każdego posłusznego silnika jest to co chce jego Pan! Przepustnica się uchyla - Pan naciska gaz - Pan chce jechać szybko - wstryskiwacze cykają że hej. Przepustnica się zamyka - Pan puszcza gaz - Pan chce hamować silnikiem, albo zejść do wolnych obrotów - wtryskiwacze się wyłączają. We wszytskim jeszcze miesza regulator wolnych obrotów który ma za zadanie utrzymać stałe wolne obroty przy różnych obciążeniach silnika (włączamy światła, klimatyzację, serwo kierownicy czy hamulców - a silnik ma cały czas stałe obroty - i o to chodzi)

 

Kurna - nie wiem czemu mi się chciało tak mądrzyć, nie zdziwię sią jak nikt tego nie przeczyta :lol:

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc z nowym dniem!

Temat nam sie rozwinal znaczaco, i rzeczywiscie nie ma po co dalej go drazyc. Jedno slowko tylko.

 

...Normalnie, po prostu wykorzystuje jego wewnętrzne opory tarcia i hamuje.

 

Pipcyk, wykorzystuje sprezanie, nie opory tarcia, gdyby tak bylo to uuuuuu, remoncik jak ta lala :D

 

Pozdrowionka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc z nowym dniem!

Temat nam sie rozwinal znaczaco, i rzeczywiscie nie ma po co dalej go drazyc. Jedno slowko tylko.

 

...Normalnie, po prostu wykorzystuje jego wewnętrzne opory tarcia i hamuje.

 

Pipcyk, wykorzystuje sprezanie, nie opory tarcia, gdyby tak bylo to uuuuuu, remoncik jak ta lala :(

 

Pozdrowionka!

 

Opory tarcia to znaczny procent strat, a z tym sprężaniem to straty wynikają z sprężania adiabatycznego część pracy zamienia się na ciepło ( musze to wszystko pisać żeby nikt nie wytykał mi błędów??) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sprawdziłem iskry lecą non stop  

mieliśta rację  

ale ja jak nie dotknę to nie uwierzę i tyle  

ale teraz już wiem :D  :D  :(  :lol:  :lol:  :lol:

 

Długo musiałeś trzymać nim uwierzyłeś? :lol: :lol: :lol:

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...