marccc Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Damian, uparciuszek z ciebie! :D A to bylo auto z ESP? Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Heee, no nie bez sensu, gdyby wylaczyc zaplon, to przy ponownym dodaniu gazu mialoby sie trudnosci.Bez sensu to jest na ten przyklad zaplon w Mercach, nie wiem, czy we wszystkich, ale tam cykaja swieczki we wszystkich cylindrach, nawet w tych, w ktorych w danym obrocie nie ma wtrysku :D Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Pewnie chodzi o uproszczenie.Jeden moduł steruje dwoma cylindrami. Na czterocylindrowy silnik wystarczą dwa. Iskra podawana jest jednocześnie na dwa cylindry w jednym pod koniec suwu wydechu a w drugim na koniec sprężania i inicjuje zapłon mieszanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 O to chodzi- uproszczenie = mniejsze koszty, ze nikomu nie przeszkadza, to i mozna :D pozdrowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Jeszcze jedno.W dzisiejszych czasach wskaźniki ekonomiczne są chyba jednym z najbardziej znaczących.Tak więc nikt bez powodu nie bawiłby się montowanie jakiegoś wyłącznika odcinającego zapłon podczas hamowania silnikiem. Jeżeli nie jest taki potrzebny to nikt go nie zaprojektuje ani nie wykona bo podniesie to koszty wyrobu finalnego. Nawet jeżeli taki element wydłużał by trwałość świec zapłonowych to i tak zaryzykuje twierdzenie że i tak nikt by go nie zamontował. Dlatego że wytwórcom chodzi o to aby był zbyt na części i materiały eksploatacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Nikt nie wylaczy zaplonu przy hamowaniu, bo mialby problemy z ponownym wlaczeniem po! Chodzi o plynne przechodzenie ze stanu hamowania, do przyspieszania, a nie o szarpanie, dlawienie, i strzelanie w rure :D Szerokiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 ...powiesz jak mam ar twin spark i tam chyba jest cewka na śiecę a świec jest 8 sztuk To masz przerabane :D pozdrowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 a to fakt z tymi dwoma modułami jedna iskra idzie w komin a co do samochodu to bez ESP ale asr i eds :D :D :( ale to już inna bajka ale co pipcyk powiesz jak mam ar twin spark i tam chyba jest cewka na śiecę a świec jest 8 sztuk Trzeba było nie kupować alfy :lol: ŻartowałemJeżeli masz dwie świece na cylinder to na każdą świece przypada jedna cewka. Inaczej się nie da. Przy jednej cewce i dwóch świecach prąd wybrałby drogę o mniejszym oporze i przeskoczył by tam gdzie jest mniejsza przerwa. Sugerujesz że gdyby był taki wyłącznik to z względów energooszczędnych??Cewki zapłonowe nie pobierają dużo prądu. Pewnie wszystkie biorą podczas pracy silnika około 40 50 wat To jest do pominięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 No dobra ale jak to jest że diesel może hamować silnikiem całkiem bez dawki paliwa ??????????? a w benzynie nie wyłącz sie zapłonu a poza tym nie jest potrzebny jakiś wyłącznik zapłonu po prostu komputer wyłącza zapłon i jużwie że jak obroty silnika są jakięś tam a gaz nie jest wciśnięty hamulec wciśnięty itd to nie daje iskry i paliwa i już dobra dość a co nas obchodzi jak to jest w samochodach ???????????podobno to jest forum motocyklowe :D :D :( :D :D :D :D Jak diesel może hamować bez dawki paliwa?? Normalnie, po prostu wykorzystuje jego wewnętrzne opory tarcia i hamuje. No tak ale ktoś ten komputer musi zaprojektować i uwzględnić taki wyłącznik. To wszystko sa koszty. A teraz oszczędza się na wszystkim i wszędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 W mechanice motocyklowej jestem słabiutki, ale w katamaranach to chyba jest tak: mapa wtrysku czyli charakterystyka układu zapłonowego i wtryskowego cały czas (cokolwiek by nie robić z silnikiem) uwzględnia kilka parametrów - uchylenie przepustnicy, obroty silnika, przepływ powietrza, temperaturę i takie tam inne. W zależności od tego układ wtryskowy może całkiem wyłączyć wtryskiwacze (po to jest regulator ciśnienia paliwa w magistrali wtryskowej) ale nie słyszałem, żeby układ wygaszał iskrę bo i po co? Komplikacja układu, kłopoty z grzaniem cewek itd. Niemniej najważniejsze dla każdego posłusznego silnika jest to co chce jego Pan! Przepustnica się uchyla - Pan naciska gaz - Pan chce jechać szybko - wstryskiwacze cykają że hej. Przepustnica się zamyka - Pan puszcza gaz - Pan chce hamować silnikiem, albo zejść do wolnych obrotów - wtryskiwacze się wyłączają. We wszytskim jeszcze miesza regulator wolnych obrotów który ma za zadanie utrzymać stałe wolne obroty przy różnych obciążeniach silnika (włączamy światła, klimatyzację, serwo kierownicy czy hamulców - a silnik ma cały czas stałe obroty - i o to chodzi) Kurna - nie wiem czemu mi się chciało tak mądrzyć, nie zdziwię sią jak nikt tego nie przeczyta :lol: Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Czesc z nowym dniem!Temat nam sie rozwinal znaczaco, i rzeczywiscie nie ma po co dalej go drazyc. Jedno slowko tylko. ...Normalnie, po prostu wykorzystuje jego wewnętrzne opory tarcia i hamuje. Pipcyk, wykorzystuje sprezanie, nie opory tarcia, gdyby tak bylo to uuuuuu, remoncik jak ta lala :D Pozdrowionka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Hee, no to juz git :D Milego dnia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Czesc z nowym dniem!Temat nam sie rozwinal znaczaco, i rzeczywiscie nie ma po co dalej go drazyc. Jedno slowko tylko. ...Normalnie, po prostu wykorzystuje jego wewnętrzne opory tarcia i hamuje. Pipcyk, wykorzystuje sprezanie, nie opory tarcia, gdyby tak bylo to uuuuuu, remoncik jak ta lala :( Pozdrowionka! Opory tarcia to znaczny procent strat, a z tym sprężaniem to straty wynikają z sprężania adiabatycznego część pracy zamienia się na ciepło ( musze to wszystko pisać żeby nikt nie wytykał mi błędów??) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 No sie Pipcyk nie deneerwuuuj :D, juz sie nie czepiam :lol: pozdrowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Dobra sprawdziłem iskry lecą non stop mieliśta rację ale ja jak nie dotknę to nie uwierzę i tyle ale teraz już wiem :D :D :( :lol: :lol: :lol: Długo musiałeś trzymać nim uwierzyłeś? :lol: :lol: :lol: Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.