Skocz do zawartości

CZ 175 - problem ze skrzynią, koło zębate 14z


Pustack
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

Posiadam motocykl CZ 175 z 1987 roku.

Mam ogromny problem z trybem 14z w skrzyni.

Gdy kupiłem motor ( było to w listopadzie 2011) już wtedy wiedziałem że silnik nie działa jak należy.

Po rozpołowieniu silnika, okazało się że brakuje jednego zęba w trybie zdawczym. Kupiłem go, założyłem i silnik chodził dobrze. Do czasu.

W lipcu tego roku, znowu " coś pękło ". Jeździć się dało, lecz strasznie trzepało łańcuchem góra-dół i motorem nie dało się cofnąć, gdyż blokowało koło.

Rozebrałem silnik ponownie i tym razem urwało jeden ząb na kole zębatym 14z ( które jak wiecie zazębia się z trybem zdawczym ), kupiłem nowe koło zębate i założyłem. Jednak w tym kole już poszły 3 zęby pod rząd, i o jeździe w ogóle nie było mowy. Wczoraj poskładałem silnik z nowym kołem zębatym 14z i dzisiaj już znowu się coś rozleciało. Stwierdzam to po tym, że występują takie same objawy jak ostatnio tzn. szarpanie łańcuchem, ogromne stuki w silniku, blokowanie koła do przodu jak i do tyłu, kłopoty z wbijaniem biegów.

 

Proszę o pomoc, co może być przyczyną tego, że co chwila siada mi albo koło zębate 14z lub tryb zdawczy.

Skrzynia jest dobrze poskładana, składałem ją zgodnie ze schematami które znalazłem na necie.

Zęby w tym kole zębatym urywa zawsze podczas ruszania. Nie strzelam ze sprzęgła, ani nic z tych rzeczy, nie wyrywam na koło itp. Po prostu wkładam jedynkę, puszczam delikatnie sprzęgło i tylko słuchać w silniku drobny stuk, potem już jest tylko gorzej.

 

Proszę o pomoc,

Z góry dziękuje,

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne coś jest krzywe lub nie osiowe, najprawdopodobnie wałek lub koło, z którym współpracuje koło Z14. Inna opcja jest taka, że to współczesne koła, które kupujesz, są po prostu beznadziejnie zrobione (za twarde, nie ulepszone a jedynie zbyt mocno zahartowane) i przy obciążeniu pękają jak szklanka. Jedno jest pene, przyczyna tkwi w skrzyni i tylko rozbiórka i rzetelna weryfikacja części może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz.

Rozbiorę silnik i będe sprawdzał po raz kolejny.

Po patrzę na te wałki jeszcze raz. Ale jest możliwe żeby wałek w skrzyni tak po prostu się skrzywił że jest nieosiowy ?

To że nowe tryby są do bani to wiem o tym.. Też mi się wydaje że właśnie są zbyt mocno zahartowane.. No ale co poradzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja tryb zdawczy kupiłem nowy, owszem założyłem go do współpracy ze starym kołem 14z, ale po 2-3 miesiącach założyłem nowe koło 14z gdyż stare oryginalne się rozleciało. To nie wielka różnica czasowa, więc nie wydaje mi się żeby to miło aż takie znaczenie. Przez 2-3 miesiące tryb zdawczy napewno się nie zużył dużo, tym bardziej że motor użytkuje przeważnie w weekendy i to bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolega na innym forum stwierdził ze nie będzie się wykosztowywał na współpracujące koła zębate ,bo może znów się rozleci. Więc celowo popełniony ,podstawowy błąd. Jak coś nie pasuje do siebie to napewno nie podziała długo.

Po co kupować telewizor ,jeszcze się zepsuje.

To samo powiedzieli ci na Jawacu i to samo tu.

Edytowane przez j@wa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...