Skocz do zawartości

Honda CM400 - wyciek - pomocy!!!


fearu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam;

Mam problem z Hodndą CM400. Mianowicie po wymianie uszczelek pod głowicą i pod cylindrami pojawił się wyciek. Olej cieknie z między cylindrów. Między cylindrami są otwory chłodzące przez które przebiegają szpilki - szpilki są suche, miedziane podkładki są OK. Nie jest to też (raczej) wyciek spod uszczelki pod cylindrami - uszczelka jest poniżej pierwszego żeberka. Wyciek pojawia się tylko po lewej stronie. Dwie z ośmiu szpilek miały czarne kołnierze długości około 20mm umieszczone powyżej gwintu - nie wiem, czy to nie są uszczelnienia, ale ustawiałem je w różnych konfiguracjach i nie dało to żadnego efektu. Czy ktoś może miał taki problem? Jak na razie nikt ze znajomych mechaników nie jest w stanie mi pomóc. Na zdjęciu zaznaczyłem mniej więcej skąd kapie olej.

post-63174-0-58841000-1342072056.jpg

Edytowane przez fearu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę, że to ciężki temat, bo od tygodnia nikt nie odpisał.

 

Spróbuję odtworzyć uszczelki na szpilkach, może to pomoże. Żaden z mechaników z którymi rozmawiałem nie rozbierał silnika od CMki i nie był w stanie mi powiedzieć po co są te uszczelki. Twierdzą, że raczej nie mają wpływu na szczelność od strony karterów ale żaden pewności nie ma. Czy ktoś się spotkał z takim rozwiązaniem w innych silnikach?

Cały silnik myłem, czyściłem i suszyłem, oglądałem podczas pracy i na postoju - nigdzie nie ma innych przecieków.

 

Załączam zdjęcie jak wyglądała uszczelka na szpilce.

post-63174-0-63709100-1342762284_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych skaz, żadnych rys ani pęknięć. Miejsce z którego cieknie nie ma nawet bezpośredniego połączenia z żadnym cisnieniowym kanalem olejowym.

Nie mogłem nigdzie dostać takich uszczelek więc założyłem po kilka o-ringów i skleiłem je razem jako uszczelkę. Złożyem motocykl i zrobiłem jazde próbną. Wyciek się zmniejszył znacznie, ale nie zniknął. Jak wcześniej po 5 minutach miałem zalany cały przód silnika, tak teraz po poł godziny tylko lekko śliskie były żeberka cylindra. Jeste dużo lepiej, ale mnie to niestety nie zadowala, szukam innego rozwiązania. Czy jest ktos kto roznierał silnik od CMki i wie, czy takie uszczelki są oryginalnie, czy to poprzedni wlaściciel miał ten sam problem co ja i poradził sobie takimi uszczelkami? Czy może ktoś wie, skad to cieknie dokładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, spotkałem się z podobnym problemem . Sprawdź czy na cylindrach od dołu między komorą łańcuszka rozrządu a otworem na szpilkę nie ma delikatnych podcięć,szczególnie dotyczy to szpilki na prawym cylindrze od strony gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzień Dobry napisze w tym temacie bo jest to temat pokrewny lub może i nie ale sie spytam?. Ostatnimi paroma dniami zakupilem Honde CB 250 Superdream i mam z nia pewien problem . Problem ten jest nastepujacy gdy silnik jest lekko cieply chodzi normalnie bez ssania ale gdy na przykład przejade sie w granicach 20 do 30 minut i wrzuce na luz silnik sam z siebie zrobi pare cykli i sam gaśnie co może być jega przyczyną? Prosił bym o odp. :banghead:

 

(Mając na myśli silnik jest lekko ciepły (Mowa tutaj o temperaturach nie powodujacych opażeń po dotknieciu silnika?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam wszystkich przypadlosc tego modelu hondy cb czy cm to niejest jakis feler tylko wymysl konstruktora ktury i tak juz nam nie odpowie na to pytanie ,a szkoda......problem jest taki odwruc cylinder do gury nogami oczywiscie na stole zdejmi uszczelkie wyczysc powieszchnie cylindra dwa wewnetrzne prawe otwory szpilek mają przejscie kanaliki z komory lancuszka do otworu szpilki tendy wydostaje sie olej z komory do otworu po szpilce i na pierwsze zebro cylindra poto są te uszczelniacze na tych dwuch szpilach ,tylko u nas tego nie kupisz przynajmniej ja nie kupilem

rozwiązanie kilka sposobow mozna te kanaliki zaspawac jak ktos umi albo ma dojscie bo to jest szczelina grubosci zapalka i dlugosci 3mm tak ze bez obaw

albo delikatnie rozwiercic otwor tak zeby wszedl oring a zarazem szpilka swobodnie przeszla ale musi byc tej grubosci zeby wystawal delikatnie po za uszczelkie tak ze jak dokrecisz cylinder to oring sie roscisnie wokul szpilki i bedzie ok

 

a naj prosciej to poprostu tom malom szczeline trzeba posmarowac silikonem obciac okolo dwa trzy mm oringa gumowego olejoodpornego o grubosci takiej zeby lekko wystawal ponad powieszchnie cylindra i posmaruj silikonem tylko to miejsce odczekaj 15m i zmontuj wtedu z tego oringa przy scisnieciu zrobi sie korek poprostu wyjdzie troche z jednej i zdrugiej strony tej szczeliny przy wkladaniu tych dwuch szpil z tymi uszczelniaczami delikatnie posmaruj silikonem te uszczelniacze wszystkie sposoby są sprawdzone pozdrawiam klaus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...